Den kvinnliga Mel Gibson i Braveheart som droppade klyschor till höger och vänster. Hon skulle visa var skåpet skulle stå och visa de andra vad en riktig Robinson är men förlorade alla tävlingar och visste inte hur man satte upp ett 2-manna tält.
När Andreas säger "Hon är inte kontrollerbar längre" om Anki då Ludvig och han försökt pressa henne till att rösta till deras fördel...och hon stod på sig och ville grunna på saken...ja då bekräftade PK-Andy vilken syn på många av de andra deltagarna han haft under hela vistelsen. En enligt mig en otroligt missunsam, feg, baktalande och framförallt fulspelande människa.
Har aldrig tyckt om Anki under programmets gång men när hon stod på sig gentemot fulspelarna Ludvig och Andreas så steg hon upp ett par pinnhål hos mig.
Dennis för mig är den mest värdiga vinnaren. Ödmjuk och stark.
Sen vet man ju att den mest värdelösa produktionen någonsin i Robinson klippt & klistrat efter eget behag.
Om de utröstade har jag en del att säga men det skulle ta för lång tid. Och det orkar jag inte...
Jag håller med just om Annki - hon har växt i mina ögon också efter att hon visar att hon har skinn på näsan. Hit men inte längre! Både Andreas och Ludde gjorde bort sig inför alla tittare med sina ord om Annki och de som var så oroliga för hur tittarna skulle ta att "Annki svek deras gamla pakt" - de borde vara mer oroliga för hur de avslöjade sina innersta tankar och de var inte fina ... alls - om hur Annki faktiskt har fattat att ingen bryr sig om henne egentligen utan att de använder henne som en spelbricka. Andreas en vuxen människa skulle faktiskt skämmas av sina ord i synken och likaså Ludde - tycker jag!
Från Luddes insta om någon är intresserad. Jag tycker inte det är jättekonstigt ändå med tanke på att dom hade lovat varandra att dom inte skulle rösta på varandra. Men det är ett spel!
Jag och Andreas satte oss med Annki idag för att kolla vart hon stod vid ett eventuellt ö-råd.
Fram tills denna stund tänkte jag fortfarande att jag och annki visste vart vi hade varandra då det först nu när det visats på tv framgick att hon låg bakom att jag röstades ut andra gången.
Jag tycker inte vår frustration som vi visar är konstig (även fast andreas kanske uttryckte sig lite klumpigt i synken), då vi tre haft varandras ryggar genom hela resan.
Att Annki då gör en totalvändning till Joanna och Dennis när de bokstavligen 2 dagar tidigare hejade på att hon skulle diskas och att annica skulle bli kvar är inget konstigt att reagera på i dag 40.
Slutligen
Joanna och Dennis försöker få över annki lika mycket på deras sida som jag och andreas vill ha henne på vår. Det är så tydligt under programmet att de inte ville ha någoting att göra med Annki, men nu när annica och olivia åkt ut är man helt plötsligt i en annan situation. Skillnaden är att de kastar glåpord och låtsas vara kompisar medan jag och andreas lyfter vår verkliga relation till annki och ifrågasätter hennes lojalitet.
Den absolut värsta kommentaren jag la idag var,
"det känns som annki har tappat sig själv lite här i robinson"
vilket jag tycker är fullt rimligt med tanke på vilken relation jag trodde vi hade.
Om nu joanna och dennis blev så upprörda av detta kan de ju ta det med oss när vi är samlade istället för att plocka sista ordet i synk och sitta tysta som möss runt elden?
Från Luddes insta om någon är intresserad. Jag tycker inte det är jättekonstigt ändå med tanke på att dom hade lovat varandra att dom inte skulle rösta på varandra. Men det är ett spel!
Jag och Andreas satte oss med Annki idag för att kolla vart hon stod vid ett eventuellt ö-råd.
Fram tills denna stund tänkte jag fortfarande att jag och annki visste vart vi hade varandra då det först nu när det visats på tv framgick att hon låg bakom att jag röstades ut andra gången.
Jag tycker inte vår frustration som vi visar är konstig (även fast andreas kanske uttryckte sig lite klumpigt i synken), då vi tre haft varandras ryggar genom hela resan.
Att Annki då gör en totalvändning till Joanna och Dennis när de bokstavligen 2 dagar tidigare hejade på att hon skulle diskas och att annica skulle bli kvar är inget konstigt att reagera på i dag 40.
Slutligen
Joanna och Dennis försöker få över annki lika mycket på deras sida som jag och andreas vill ha henne på vår. Det är så tydligt under programmet att de inte ville ha någoting att göra med Annki, men nu när annica och olivia åkt ut är man helt plötsligt i en annan situation. Skillnaden är att de kastar glåpord och låtsas vara kompisar medan jag och andreas lyfter vår verkliga relation till annki och ifrågasätter hennes lojalitet.
Den absolut värsta kommentaren jag la idag var,
"det känns som annki har tappat sig själv lite här i robinson"
vilket jag tycker är fullt rimligt med tanke på vilken relation jag trodde vi hade.
Om nu joanna och dennis blev så upprörda av detta kan de ju ta det med oss när vi är samlade istället för att plocka sista ordet i synk och sitta tysta som möss runt elden?
Jaha - avbön från Ludde på sin egna Instagram. Vad säger man? Väx upp!
Andreas som vuxen person kan göra detsamma och sluta bete sig som en tvättäkta tölp.
- "man såg att även de andra deltagarna stod upp.."
Det finns en överkroppsbild på Andreas där han eventuellt står upp. Det är allt. Snacka om att förvränga verkligheten till sig egen favör. Nu vet vi i alla fall hur du jobbar.
Med absolut största sannolikhet står alla upp en i taget, men Orimligen kan också vara något på spåren - att deltagare-x har blivit utröstad. Hur som helst, en helt onödig diskussion att ha. På söndag får vi se hur det går.
Men lilla gubben. Man ser att han står på exakt samma plats och i exakt samma position som Joanna står i. Man behöver inte se hans ben för att se att han står upp.
Men lilla gubben. Man ser att han står på exakt samma plats och i exakt samma position som Joanna står i. Man behöver inte se hans ben för att se att han står upp.
Sluta tjafsa om folk som står upp eller inte. Vi får väl se på Söndag hur det går i finalen!
Senast redigerad av CS128 2021-05-27 kl. 16:22.
Trollpackan som var den första att åka ur Gränslandet.
Okej. Då hänger jag med.
Var ju en människa som jag tänkte om: " Vad i h-vete gör hon i Robinson!?"
Dömd på förhand att åka ut så det visslar om det. Typisk produktionsgrej. "Ta in en människa som är udda & arg." Hehe...