2021-05-27, 16:09
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Kan man slå ett starkt Schweiz med 7-0 så kan man väl slå alla lag i turnerningen. Det handlar om inställning och kemi.

Nu är ju det här ett oerhört annorlunda VM mot vanligen. Men jag håller Tjeckien snäppet högre än Schweiz.

Absolut. Går hela vårt kära Tre kronor ut med hjärta och sliter som sist i 60 min så vinner vi så gott som säkert.
Citera
2021-05-27, 16:11
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
England vann över Vitryssland och tog en poäng mot Danmark. Sverige fick spö av Vitryssland och Danmark. Logiskt sätt så ska England vinna över oss.

Hockey funkar inte så. USA har redan slagit Kazakstan som slog Finland som slog USA.

Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Har också svårt att se det där kanadensiska laget ta sig till final. Det är nog det svagaste laget dom ställt upp i modern tid, där man förlitar sig helt på att spetsprestationerna ska komma ifrån en handfull juniorer. Lagbygget påminner mycket om USA under 90 och 00-talet med några gamla veteraner som inte håller NHL klass och en bunt unga oerfarna killar som förväntas prestera. Slutade nästan vartenda år med fiasko och att laget slog sönder sina hotelrum. Nuförtiden verkar dock intresset för VM ha ökat i USA och bättre spelare ställer upp.

Tror inte dom fixar kvartfinal, det kan dom dessutom inte göra längre för egen maskin utan behöver hjälp av andra lag. Både Kazakstan och Tyskland ligger bättre till för kvartsfinal.

NHL-spelarna är habila NHL-spelare, helt okej, inga stjärnor men inga sopor heller. Dom har inte fått det att funka bara. När jag såg laget så trodde jag att dom skulle ha bra chans, men det har inte funnits där. Framför allt har backarnas spel med puck i egen zon varit för dåligt. Stressar man dom lite så gör dom bort sig direkt.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Nu är du ute och cyklar.
Det var inte jag som behövde övertygas om att det var åt h-e med Nisse.

Jag tolkade det som att du ville ha en källa men då missförstod jag.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Spelbolagen verkar hålla Tre kronor som knapp favorit.
Ännu en måstematch ikväll. Kommer Tre kronor våga satsa och spela som mot Toblerone mountains sist så kommer det nog bli sjukt spännande. Hoppas!

Sjukt viktig match. Vinnaren ligger bra till och förloraren är i trubbel.

Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Dags att matcha in holmberg igen. Som trettonde. Fegt ledarskap att sänka honom efter en halv match när nhlspelarna var pinsamt dåliga men fick hur mycket istid som helst inder två matcher itan att göra någon glad.

Haha, du och dina galenskaper. Vi krossade Schweiz, då ska inte laget ändras. Holmberg duger inte. Han kan får värma upp en läktarplats. Eller just ja, Covid. Han får hålla hotellrummet varmt.
Citera
2021-05-27, 16:49
Medlem
Xtrodinarys avatar
Känns tyvärr rätt kört för Sveriges del. Förlusten mot Vitryssland kostade oss ett avancemang till kvartsfinal. Danmark kommer inte att
förlora någon av resterande matcher samt så tror jag inte vi slår Tjeckien på full tid.

Efter detta VM SKA Garpenlöw avgå. Han är kunnig i sin sak, men inte rätt man att leda Tre kronor.
Citera
2021-05-27, 17:13
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Var väl inte mycket han uträtta heller de minuterna han fick som talar för att han ska få fler minuter denna turnering heller ? Bara dumt nu börja peta i kedjorna och laget när det såg så bra ut mot Schweiz.

Nä, men varken mer eller mindre än många andra. Lätt att peta med låg status och låg lön.
Behöver inte peta i kedjorna eftersom han går som trettonde. Visa lite ledarskap.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-27 kl. 17:15.
Citera
2021-05-27, 17:18
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Nä, men varken mer eller mindre än många andra. Lätt att peta med låg status och låg lön.
Behöver inte peta i kedjorna eftersom han går som trettonde. Visa lite ledarskap.

Han får sitta på Läktaren och studera hur det går till på VM nivå istället för längst ut på bänken mer bekvämt det med
Citera
2021-05-27, 17:22
Medlem
MitchRapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han får sitta på Läktaren och studera hur det går till på VM nivå istället för längst ut på bänken mer bekvämt det med

Troligen. Visar bara hur oskillad Garpenröv är.
Men kanske vilar holmberg. Var ji trots allt i slutspelet som Holmberg dominerade som mest.
Senast redigerad av MitchRapp 2021-05-27 kl. 17:24.
Citera
2021-05-27, 17:27
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Troligen. Visar bara hur oskillad Garpenröv är.
Men kanske visar honom. Var ji trots allt i slutspelet som Holmberg dominerade som mest.

Han var bra i slutspelet. Hur Garpen kunnat få Förbundskaptens jobbet utan erfarenhet av att vara Head coach är obegripligt Han har väl inte direkt imponerat i rollen.
Citera
2021-05-27, 17:49
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Ödesmatch. Hoppas vi har hälten av energin och spelet som vi såg senast.
Citera
2021-05-27, 17:57
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jag tror inte att Kanada går till final. Det är inte bara resultaten, laget duger inte till. Backarna är för svaga. Jag har mycket svårt att se dom ta sig förbi en kvartsfinal om dom ens tar sig dit. Men visst, man ska aldrig räkna ut Kanada.

USA stror jag verkligen på däremot. Ryssland - USA är min final just nu, om dom inte springer på varandra tidigare än så, typ i en semifinal t ex.

Vi får se vad som sker. USA har, precis som jag skrev, nog imponerat mest. Dock har de inte varit i en VM-final sedan 1960 (kombinerat OS och VM) då de också vann. Lite grann känns USA som ishockeyns svar på fotbollens Uruguay.
Citera
2021-05-27, 18:40
Medlem
Eoppoyzs avatar
Är Slovakien det mest förnedrade laget som förlorat i årets VM? De åkte på större pisk än vad Storbritannien gjorde mot Ryssland, och då är Storbritannien förväntade att vara dåliga.
Citera
2021-05-27, 18:43
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Är Slovakien det mest förnedrade laget som förlorat i årets VM? De åkte på större pisk än vad Storbritannien gjorde mot Ryssland, och då är Storbritannien förväntade att vara dåliga.

Nåja, Schweiz gjorde inte ett enda mål mot Sverige och förlorade med sju mål i baken.
Citera
2021-05-27, 18:46
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

NHL-spelarna är habila NHL-spelare, helt okej, inga stjärnor men inga sopor heller. Dom har inte fått det att funka bara. När jag såg laget så trodde jag att dom skulle ha bra chans, men det har inte funnits där. Framför allt har backarnas spel med puck i egen zon varit för dåligt. Stressar man dom lite så gör dom bort sig direkt.
Meh. Möjligtvis får man ihop till en helt okej kedja i NHL om man spelar Comtois-Henrique-Brown. Övriga spelare tycker jag inte imponerar utan verkar mest vara såna som åker hiss mellan NHL och farmen. AHL håller lägre nivå än dom europeiska ligorna tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in