Citat:
Ursprungligen postat av
Lundbonden
England vann över Vitryssland och tog en poäng mot Danmark. Sverige fick spö av Vitryssland och Danmark. Logiskt sätt så ska England vinna över oss.
Hockey funkar inte så. USA har redan slagit Kazakstan som slog Finland som slog USA.
Citat:
Ursprungligen postat av
ReijoHervonen
Har också svårt att se det där kanadensiska laget ta sig till final. Det är nog det svagaste laget dom ställt upp i modern tid, där man förlitar sig helt på att spetsprestationerna ska komma ifrån en handfull juniorer. Lagbygget påminner mycket om USA under 90 och 00-talet med några gamla veteraner som inte håller NHL klass och en bunt unga oerfarna killar som förväntas prestera. Slutade nästan vartenda år med fiasko och att laget slog sönder sina hotelrum. Nuförtiden verkar dock intresset för VM ha ökat i USA och bättre spelare ställer upp.
Tror inte dom fixar kvartfinal, det kan dom dessutom inte göra längre för egen maskin utan behöver hjälp av andra lag. Både Kazakstan och Tyskland ligger bättre till för kvartsfinal.
NHL-spelarna är habila NHL-spelare, helt okej, inga stjärnor men inga sopor heller. Dom har inte fått det att funka bara. När jag såg laget så trodde jag att dom skulle ha bra chans, men det har inte funnits där. Framför allt har backarnas spel med puck i egen zon varit för dåligt. Stressar man dom lite så gör dom bort sig direkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
1X2Helgardera
Nu är du ute och cyklar.
Det var inte jag som behövde övertygas om att det var åt h-e med Nisse.
Jag tolkade det som att du ville ha en källa men då missförstod jag.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Spelbolagen verkar hålla Tre kronor som knapp favorit.
Ännu en måstematch ikväll. Kommer Tre kronor våga satsa och spela som mot Toblerone mountains sist så kommer det nog bli sjukt spännande. Hoppas!
Sjukt viktig match. Vinnaren ligger bra till och förloraren är i trubbel.
Citat:
Ursprungligen postat av
MitchRapp
Dags att matcha in holmberg igen. Som trettonde. Fegt ledarskap att sänka honom efter en halv match när nhlspelarna var pinsamt dåliga men fick hur mycket istid som helst inder två matcher itan att göra någon glad.
Haha, du och dina galenskaper. Vi krossade Schweiz, då ska inte laget ändras. Holmberg duger inte. Han kan får värma upp en läktarplats. Eller just ja, Covid. Han får hålla hotellrummet varmt.