2021-05-27, 00:05
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Piss Lundkvist borta resten av VM.

Piss var ordet. Vår bästa back. Den enda backen som har varit på rätt sida om godkänt.

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Fan hände med tyskarna idag? Vilade de spelare eller mättade?

Kazakstan har bara förlorat en match, och det var mot USA som ser riktigt bra ut. Dom slog Finland. Det man får nog ta dom på lite större allvar än vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Såg matchen Tyskland-Kazakstan. Tyskland förlorade med 3-2 och var riktigt kassa, tom sämre än dom brukar vara. Det blir Sverige mot Finland i final tippar jag.

Jag tippar emot. Jag blir mycket förvånad om vi får se en sådan final.

Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Nisse borta för resten av turneringen
Släng inte ur dej sånt här utan att upplysa om att det är dina egna förhoppningar.

Duger det med en mycket tveksam källa?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WOweL2/nils-lundkvist-missar-resten-av-vm

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan mycket väl bli så, men det kan bli helt andra lag också. Jag tippar att Kanada tar sig samman och blir ett finallag. Annars är det ju USA som imponerat mest hittills. Det har hänt tidigare utan att de lyckats. VM är inte deras melodi.

Jag tror inte att Kanada går till final. Det är inte bara resultaten, laget duger inte till. Backarna är för svaga. Jag har mycket svårt att se dom ta sig förbi en kvartsfinal om dom ens tar sig dit. Men visst, man ska aldrig räkna ut Kanada.

USA stror jag verkligen på däremot. Ryssland - USA är min final just nu, om dom inte springer på varandra tidigare än så, typ i en semifinal t ex.
Citera
2021-05-27, 05:25
Medlem
Lundbondens avatar
England vann över Vitryssland och tog en poäng mot Danmark. Sverige fick spö av Vitryssland och Danmark. Logiskt sätt så ska England vinna över oss.
Citera
2021-05-27, 05:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
England vann över Vitryssland och tog en poäng mot Danmark. Sverige fick spö av Vitryssland och Danmark. Logiskt sätt så ska England vinna över oss.
De heter faktiskt Storbritannien, där England ingår.
Citera
2021-05-27, 07:49
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Tack för research. Jag vet inte om det blir mer eller mindre pinsamt. Det är alltså en ansiktsbild på Pekka efter en frågesport om Pekka och hon är där som expert i egenskap av tidigare målvakt och ser dessutom förvirrad ut när övriga studion tvingas göra en rättelse.

Jag hade skämskudde till hands men den brann fan upp.

Ja, herre gud. Det var mer än pinsamt.
Undra om Pekka såg det
Citera
2021-05-27, 10:33
Medlem
ReijoHervonens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder

Jag tror inte att Kanada går till final. Det är inte bara resultaten, laget duger inte till. Backarna är för svaga. Jag har mycket svårt att se dom ta sig förbi en kvartsfinal om dom ens tar sig dit.

Har också svårt att se det där kanadensiska laget ta sig till final. Det är nog det svagaste laget dom ställt upp i modern tid, där man förlitar sig helt på att spetsprestationerna ska komma ifrån en handfull juniorer. Lagbygget påminner mycket om USA under 90 och 00-talet med några gamla veteraner som inte håller NHL klass och en bunt unga oerfarna killar som förväntas prestera. Slutade nästan vartenda år med fiasko och att laget slog sönder sina hotelrum. Nuförtiden verkar dock intresset för VM ha ökat i USA och bättre spelare ställer upp.

Tror inte dom fixar kvartfinal, det kan dom dessutom inte göra längre för egen maskin utan behöver hjälp av andra lag. Både Kazakstan och Tyskland ligger bättre till för kvartsfinal.
Citera
2021-05-27, 11:08
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReijoHervonen
Har också svårt att se det där kanadensiska laget ta sig till final. Det är nog det svagaste laget dom ställt upp i modern tid, där man förlitar sig helt på att spetsprestationerna ska komma ifrån en handfull juniorer. Lagbygget påminner mycket om USA under 90 och 00-talet med några gamla veteraner som inte håller NHL klass och en bunt unga oerfarna killar som förväntas prestera. Slutade nästan vartenda år med fiasko och att laget slog sönder sina hotelrum. Nuförtiden verkar dock intresset för VM ha ökat i USA och bättre spelare ställer upp.

Tror inte dom fixar kvartfinal, det kan dom dessutom inte göra längre för egen maskin utan behöver hjälp av andra lag. Både Kazakstan och Tyskland ligger bättre till för kvartsfinal.
Kom inte ihåg när exakt men USA fick ju t.o.m. spela nedflyttningskval något år.

Men nej. Kanadas lag räcker knappast till. Annars så känns det väldigt ovisst hur detta ska sluta.
Citera
2021-05-27, 12:49
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
.
Duger det med en mycket tveksam källa?

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/WOweL2/nils-lundkvist-missar-resten-av-vm
Nu är du ute och cyklar.
Det var inte jag som behövde övertygas om att det var åt h-e med Nisse.
Citera
2021-05-27, 13:30
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Spelbolagen verkar hålla Tre kronor som knapp favorit.
Ännu en måstematch ikväll. Kommer Tre kronor våga satsa och spela som mot Toblerone mountains sist så kommer det nog bli sjukt spännande. Hoppas!
Citera
2021-05-27, 13:59
Medlem
MitchRapps avatar
Dags att matcha in holmberg igen. Som trettonde. Fegt ledarskap att sänka honom efter en halv match när nhlspelarna var pinsamt dåliga men fick hur mycket istid som helst inder två matcher itan att göra någon glad.
Citera
2021-05-27, 14:22
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Dags att matcha in holmberg igen. Som trettonde. Fegt ledarskap att sänka honom efter en halv match när nhlspelarna var pinsamt dåliga men fick hur mycket istid som helst inder två matcher itan att göra någon glad.

Var väl inte mycket han uträtta heller de minuterna han fick som talar för att han ska få fler minuter denna turnering heller ? Bara dumt nu börja peta i kedjorna och laget när det såg så bra ut mot Schweiz.
Citera
2021-05-27, 14:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden

Haha, tänk om det blir så att vi spelar kvart pga att Storbritannien hjälpte oss.

Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Ännu en måstematch ikväll. Kommer Tre kronor våga satsa och spela som mot Toblerone mountains sist så kommer det nog bli sjukt spännande. Hoppas!

Spelar de så, vinner vi. De kan ju uppenbarligen.
Citera
2021-05-27, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Kan man slå ett starkt Schweiz med 7-0 så kan man väl slå alla lag i turnerningen. Det handlar om inställning och kemi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in