Att Lundeström och Sörensen kommer och tar upp 2 av 6 NHL-platser visar ju vilken nivå det kommer vara på spelarna
Carl Klingberg kommer i alla fall, men Silfverberg, J.Klingberg, Ek65 och Zibanejad har sagt nej.
Blir väl lite breddspelare från NHL och sedan 20 av våra 40 bästa spelare från Europa typ.
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Tidernas tråkigaste vm verkar det som. Synd när nästa vm också kommer ha många återbud efter os
Ändrade man inte reglerna för ett antal år sedan att NHL-spelare inte skulle få ledigt för att spela OS? Har man ändrat tillbaka?
Citat:
Ursprungligen postat av frankkk
Hockeyspelare gillar verkligen sin familj. Alla är alltid nyblivna farsor också, perfekt tajmade ligg på sensommaren för att slippa vara med på VM året efter.
Jag kan å ena sidan förstå att man vill ta det lugnt när man kan, men samtidigt så har ju Tre Kronor varit helt avgörande för de allra flesta av dem att få sina miljondollarskontrakt, så att man sedan skiter i att "betala tillbaka" säger mycket om dem.
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Har sagt det förr, man spelar för sitt landslag om man blir tillfrågad. Det ska vara en ära.
Tackar man nej till fler än två VM inom en femårsperiod får man inte spela nästkommande OS heller.
Det måste till en attitydförändring långsiktigt kring detta. Frågan är om man ska locka med fina sponsorpriser, finns som jag ser det både för och nackdelar med det.
Hur det ska läggas upp vete i katten, men ett sätt är som du säger att ställer man inte upp när man blir tillfrågad så blir man inte tillfrågad när OS, Kanada Cup och andra roliga mästerskap spelas.
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Ja för att tvinga halvmotiverade spelare kommer ju bli bra
Att skriva på Flashback och använda hjärnan samtidigt funkar alltså.
Gör man likadant i klubblaget? Kör på halvfart? Är man med så presterar man som den professionella idrottsman man är och i annat fall så har man ju visat att man inte kan/vill prestera i landslaget och då försvinner OS och andra mästerskap för dem. Kul att titta tillbaka på sina "medaljer" i framtiden, åkte ur några semifinaler till Stanley Cup och inga medaljer alls för Tre Kronor. Lagkamraterna har 2 OS-guld och 3 VM-guld och 2 VM-silver.
Vad jag kan minnas så brukade Sundin, Foppa, Affe, Lidström, Kenny osv alltid ställa upp om de var tillgängliga. Har för mig att Sundin en gång hade svårt att hinna till Tjeckien eller var VM nu spelades eftersom det skulle vara massa byten och väntetid och då hyrde Expressen ett plan enbart för att Sundin skulle komma fram i tid och hyfsat fräsch. Nu gick det inte bra ändå, men det visade i alla fall på viljan att vilja spela och ställa upp.
Är väl ingen som tackar nej till att spela ett VM i fotboll. Förstår inte varför hockeyspelare är sådana tofflor och mesar. För mig hade det varit det största som finns att representera mitt land
Är väl ingen som tackar nej till att spela ett VM i fotboll. Förstår inte varför hockeyspelare är sådana tofflor och mesar. För mig hade det varit det största som finns att representera mitt land
Betalar landslaget lön som klubblaget? Nej just det.
Du får ha vilken inställning du vill, sanningen är annorlunda.
Listan jag gjorde editerad med de 2 borttagna och Carl Klingberg tillagd!
Glömmer du inte nu lite lägligt att fantasilönerna dessa spelare får i sina klubblag i princip alltid beror på att de kunnat visat upp sig i landslaget till att börja med? Att vara professionell handlar ju bland annat om att prestera på topp även om man inte alltid tycker det är roligt eller att man är motiverad.
Ska vårdpersonalen som drar iväg på Läkare Utan Gränser och andra ideella organisationer kunna "slakta" patienter eftersom de ändå inte får pröjs?
Jag tycker det är ett fullt rimligt krav att blir man tillfrågad så ställer man upp och man ser till att göra så bra ifrån sig som det bara går. Det finns ju spelare som har höggravida flickvänner hemma eller en mamma som ligger för döden/precis avlidit och ändå väljer att spela VM. Det kanske jag kan tycka är att begära för mycket, men långt ifrån alla som tackar nej befinner ju sig i den situationen.
Bojkotta spelare som tackar nej! Kulturen i fotbollsvärlden verkar vara helt annorlunda. Det verkar inte finnas någon som tackar nej till ett mästerskap. Det är ju inte precis så att deras karriärer är 40 år långa utan det handlar ju om 10 kanske 15 år.
Glömmer du inte nu lite lägligt att fantasilönerna dessa spelare får i sina klubblag i princip alltid beror på att de kunnat visat upp sig i landslaget till att börja med? Att vara professionell handlar ju bland annat om att prestera på topp även om man inte alltid tycker det är roligt eller att man är motiverad.
Ska vårdpersonalen som drar iväg på Läkare Utan Gränser och andra ideella organisationer kunna "slakta" patienter eftersom de ändå inte får pröjs?
Jag tycker det är ett fullt rimligt krav att blir man tillfrågad så ställer man upp och man ser till att göra så bra ifrån sig som det bara går. Det finns ju spelare som har höggravida flickvänner hemma eller en mamma som ligger för döden/precis avlidit och ändå väljer att spela VM. Det kanske jag kan tycka är att begära för mycket, men långt ifrån alla som tackar nej befinner ju sig i den situationen.
Bojkotta spelare som tackar nej! Kulturen i fotbollsvärlden verkar vara helt annorlunda. Det verkar inte finnas någon som tackar nej till ett mästerskap. Det är ju inte precis så att deras karriärer är 40 år långa utan det handlar ju om 10 kanske 15 år.
Du vet/förstår uppenbart inte hur tuffa säsongerna är och hur mkt man är ifrån familjen.
Dina jämförelser om att slakta patienter är också löjliga.
Du får inget mer svar från mej om detta då det är tröttsamat varje jävla år!
Ändrade man inte reglerna för ett antal år sedan att NHL-spelare inte skulle få ledigt för att spela OS? Har man ändrat tillbaka?
Senast det begav sig var det utan NHL-spelare, men det förhandlas om NHL-spelare i OS 2022.
Citat:
Vad jag kan minnas så brukade Sundin, Foppa, Affe, Lidström, Kenny osv alltid ställa upp om de var tillgängliga. Har för mig att Sundin en gång hade svårt att hinna till Tjeckien eller var VM nu spelades eftersom det skulle vara massa byten och väntetid och då hyrde Expressen ett plan enbart för att Sundin skulle komma fram i tid och hyfsat fräsch. Nu gick det inte bra ändå, men det visade i alla fall på viljan att vilja spela och ställa upp.
Du minns bara delvis rätt. Lidström bangade oftast.
Skillnaden är att fotbolls-VM är VM på riktigt. Det är ingen som tackar nej till OS i hockey heller, vilket är det riktiga världsmästerskapet.