2021-05-27, 11:13
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
Det er nok noen som føler seg pustet i nakken nå, ja.

Ser for mitt indre øye at noen plutselig gikk offline og knuser smarttelefoner og harddisker.

Citat:
Det kan tenkes at aktiviteten på hastebin.com ikke er blitt kommunisert til "motparten", men at politiet har funnet dette på andre måter. Her kan det ha blitt lagt igjen spor man ikke tenkte på.

På hastebin står følgende å lese:
## Privacy

While the contents of hastebin.com are not directly crawled by any search robot
that obeys "robots.txt", there should be no great expectation of privacy.
Citera
2021-05-27, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
https://www.vg.no/podkast/vgtv/program/100417
Krim-podden fra i dag.

Efter de sidste dages udtalelser, tror jeg også, at en eller flere af dem med en mere perifer rolle, bare skal melde sig selv - og tage imod den strafnedsættelse Øystein Milli taler om, for jeg tror, de er meget tæt på en opklaring nu.
Det var morsomt å høre Øystein si at alt det vi nå hører ikke har noe med TH å gjøre (09:04 i opptaket)
Citera
2021-05-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrfBaltazar
Å kidnappe noen fra hjemmet er usedvanlig risikabelt og komplisert. Man har null kontroll på omgivelsene og har ingen kontroll på objektet. Med mindre......man, faktisk har full kontroll av en eller annen grunn.....

Nei, den beste løsningen er nok å lempe objektet i en kassevogn under en tur med hunden. Gjort på 10 sek dersom man har gjort gode forberedelser. Kjøre stille og rolig avgårde på en planlagt trase uten bom og kamera. Kryptotullet kunne vært sendt kryptert senere.

Spørsmålet er nok hvorfor man ble tvunget til å gjøre dette på den mest kompliserte og risikable måten, gitt at det var en reell kidnapping med flere involverte uten tilknyttning til åstedet. Dersom det er en eller to involverte med tilknyttning åstedet som er involvert så fremstår valget vesentlig mindre risikabelt og komplisert.
Kan forklaring være at det kun er en person bak det hele ? og at han da ikke kan kjøre kassevogn å kaste AEH inn i bilen samtidig. Det var dette bakhonet, som fikk meg til å tro at det er en person bak det hele. Også skoavtrykk etter bare en person.
Citera
2021-05-27, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Ser for mitt indre øye at noen plutselig gikk offline og knuser smarttelefoner og harddisker.
Eller kanskje bare endrer profilbildet på Facebook
Citera
2021-05-27, 11:24
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norrrrrmannn1
J
Hjemme må du bare sørge for å vite at hun er alene, kjør til døren, ring på og hun åpner.
Vel inne er det ingen som ser eller hører hva du driver med og om det står en varebil utenfor er det ingen som reagerer.
Huset er i tillegg perfekt, innerst i blindvei med gangveien som bakdør, høy hekk som skjermer for innsyn.
Dette kan faktisk noen ha gjort alene.

Dette scenarioet virker mest gjennomførbart hvis GM er en hun kjenner eller
forventer på døra. Ellers risikierer man at hun gjør anskrik.

Jeg anser det fremdeles som en mulighet at TH kan ha servert henne noe
med sterke sovemedisiner før han dro på jobb, som evt. har slått henne
ut i timen som fulgte. Da ble det en lettere jobb for den som skulle hente henne.
Citera
2021-05-27, 11:32
Medlem
Citat:

ut i timen som fulgte. Da ble det en lettere jobb for den som skulle hente henne.
Hvis du kler deg ut som bring eller en prest f.eks åpner hun så klart døren uten noen form for frykt, bare å dytte inn i huset å smelle igjen døren.
Du kan lure henne inn, du trenger kvittering på pakken og mangler penn som hun selvfølgelig henter.
Det kan også hende at døren er ulåst, veldig vanlig blant hennes generasjon, de sov jo med ulåst dør når kidnappingsofferet kom og vekte dem.
Citera
2021-05-27, 11:39
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Hvis du kler deg ut som bring eller en prest f.eks åpner hun så klart døren uten noen form for frykt, bare å dytte inn i huset å smelle igjen døren.
Du kan lure henne inn, du trenger kvittering på pakken og mangler penn som hun selvfølgelig henter.
Det kan også hende at døren er ulåst, veldig vanlig blant hennes generasjon, de sov jo med ulåst dør når kidnappingsofferet kom og vekte dem.

I 2021 tror jeg nok kanskje bring er mer troverdig enn prest. Prester flyr normalt ikke
rundt på dørene til folk. Bring, PostNord eller forskjellige kurérselskaper derimot er ikke
den dummeste tanken. Men så hadde jo AEH også minst én avtale denne formiddagen.
Vi får vel anta at elektrikeren ikke er blant de mistenkte.
Citera
2021-05-27, 11:40
Medlem
Citat:

Slepesporet kan indikere at det kun var en person. Og kanskje at denne personen ikke var en styrkeløfter.
Citera
2021-05-27, 11:43
Medlem
Citat:

I et avhør i februar 2019 reagerte TH på at han fikk spørsmål om hvem det var som laget morgenkaffe 31. oktober 2018.

Fra boka:
Men TH kommer ikke lenger enn til morgenkaffen før det oppstår en ny diskusjon med politibetjenten. Da (avhører) spør om det var han eller AE som satte på kaffen, reagerer TH. Han kan ikke forstå at det har relevans for saken.

Det var enten AE eller han som hentet avisen, akkurat som det var AE eller han som satte på kaffen. Alt sammen er like sannsynlig. Han ønsker ikke å snakke mer om irrelevante ting. Fra nå av vil han kun ha relevante spørsmål
Neste dag var det et nytt avhør, men da forklarte TH seg annerledes.
Avhører ba TH fortelle kronologisk og detaljert om forsvinningsdagen.

Da svarte TH følgende:
TH forteller at han før forsvinningsdagen sov hele natten uten å våkne, og at han lå og dro seg litt lenger enn vanlig på morgenen. Han husker at det var AE som hentet avisen. Da han sto opp klokken 07.30, var kaffen servert. (Avhører) vil vite om han husker det eller går ut fra det. TH sier han husker det fordi han pleier å være veldig punktlig.
Citera
2021-05-27, 11:44
Medlem
Citat:

Etter det politiet har latt komme ut, så virker det ikke som hun lå å sov da kidnapperen kom inn. Og hvorfor skulle han, som jeg tror, sperre inngangs døra med et bakhon (dørstopper) om han vet at hun sover ? Men jeg skal være enig i at det typiske kvinne skriket mangler.
Citera
2021-05-27, 11:53
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
I et avhør i februar 2019 reagerte TH på at han fikk spørsmål om hvem det var som laget morgenkaffe 31. oktober 2018.

Fra boka:
Men TH kommer ikke lenger enn til morgenkaffen før det oppstår en ny diskusjon med politibetjenten. Da (avhører) spør om det var han eller AE som satte på kaffen, reagerer TH. Han kan ikke forstå at det har relevans for saken.

Det var enten AE eller han som hentet avisen, akkurat som det var AE eller han som satte på kaffen. Alt sammen er like sannsynlig. Han ønsker ikke å snakke mer om irrelevante ting. Fra nå av vil han kun ha relevante spørsmål
Neste dag var det et nytt avhør, men da forklarte TH seg annerledes.
Avhører ba TH fortelle kronologisk og detaljert om forsvinningsdagen.

Da svarte TH følgende:
TH forteller at han før forsvinningsdagen sov hele natten uten å våkne, og at han lå og dro seg litt lenger enn vanlig på morgenen. Han husker at det var AE som hentet avisen. Da han sto opp klokken 07.30, var kaffen servert. (Avhører) vil vite om han husker det eller går ut fra det. TH sier han husker det fordi han pleier å være veldig punktlig.

TH ble vel også spurt om medisiner i avhørene, og såvidt jeg har skjønt var
også dette spørsmål han viste motvilje mot å svare på.
Citera
2021-05-27, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Slepesporet kan indikere at det kun var en person. Og kanskje at denne personen ikke var en styrkeløfter.
Ja det er flere ting som indikere at det kun var en person. Ser at Øystein Milli ikke får krypto-data-nerd til å passe sammen med det brutale som skjer i Sloraveien. Men er ikke slike data friker også helfrelst når det gjelder voldelige spill ? at de innimellom krypto greiene skyter og dreper så blodet spruter på PC skjermen ? og da bare kanskje slo ned AEH ?
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-27 kl. 11:58.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in