2021-05-26, 22:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Det ska ha varit KB som körde, enligt dina källor, information som kanske kan vara fel. Om den danska journalisten har rätt, tog Ulrika och Helena egen bil till Töreboda. Den danska journalisten verkar till och med citera Ulrika. Vem som till syvende och sist har rätt är inte jag rätt person att avgöra.

Ja, KM:s fd.
Citera
2021-05-27, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Hade inte B.W och H.M stiftat en fond som skulle ge tips som ledde till uppklarade typ. 100K.
Ta dessa pengar och anlita detta företag😲
B.W kanske kan hjälpa till här...för familjen Andersson...kan du det B.W?
Du är ju U.As kamrat🤔
Du var ju så drivande med skallgångskedjor och burnade runt med egen Crossmotorcykel samtidigt som du garvade!!
Folk undrade mkt. kring ditt beteende ska du veta...ingen har glömt👀
Kom in i tråden och var behjälplig om du vill visa din oskuld

Citat:
B.W
Du har nu ett gyllene tillfälle att rentvå dig från alla misstankar samt återupprätta ”din heder”.
Om det skulle visa sig att du är oskyldig ska jag t.o.m be om ursäkt och bjuda dig på en fin middag...hur låter det?!

Citat:
Det är en stående inbjudan ska du veta.
Det finns en trevlig liten krog där i Brommö sund...Laxhall du vet?
OSA
14 Juni-21
☠️☠️☠️
P.S
Om du inte ger dig till känna så kommer ALLA få veta

Citat:
Ursprungligen postat av MrsPollifax
Här får man ju inte outa någon men tror jag vet vem den pratglada skribenten är. Förklarar en del!
MrsP

Ja den pratglade verkar ju köra stenhårt mot BW,man börjar ju nästan undra om han själv var med och såg allt eller att han inte pallar att leva med vad som hände och på nåt skruvat sätt pratar till/om sig själv?
Citera
2021-05-27, 00:27
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja ta ett varv till om det här med "mannen med pilotglasögon".

KM pekades ut i PM till mig och tikimon 2017. Den som först PM:ade mig var Zeke8, men han/hon var ganska "svajig" samt ville inte svara på frågor. Dagen efter tittade danujska in, som verkade ha betydligt bättre koll. Nåväl, KM pekades ut och jag vet att Lubbe gärna framhåller att Per Warvlin på Mariestads-Tidningen i ett socialt medium frågade KM om han var mogen för en intervju. Jag kan fortfarande inte släppa tanken på att tänk om det var så att Per Warvlin gick på hörsägen via den här tråden och lät sig dras med? Gud förbjude.

Så, alternativ, då? BW och MK? Angående BW har vi två versioner om vad han gjorde den där lördagskvällen.

1) BW ska ha varit på fest i Radbyn hos Håkan J och ska ha strulat med sin tjej, varpå han ska ha dragit ner till stan framåt kanske 01:30, "berusad och arg".
2) BW ska ha tillbringat kvällen tillsammans MK och ska ha kommit in till stan strax innan Stadt stängde. Denna version kommer från Bratis.

Det ska sägas att den ledsna och upprörda tjejen som ska ha besökt Ulrika under natten kan ha varit BW:s tjej men självklart då under förutsättning att hon och BW verkligen var på den där festen i Radbyn. För alternativ 2 faller (nog) möjligheten att det var BW:s tjej som var hos Ulrika.

Men om alternativ 2 skulle vara aktuellt, kan då BW och MK ha varit på inflyttningsfesten i Töreboda? Skulle BW eller MK ha kunnat vara med i taxin in till Mariestad, följt med in på Stadt och allt det där? Enligt radioprogramserien från 2017 ska Pernilla och Mats först ha svarat att "mannen med pilotglasögon" bodde kvar i stan. Var det någon här i tråden som hann läsa det svaret från Pernilla och Mats? Har någon sparat svaret, till och med? Grejen är ju att om svaret lades upp, så togs det snabbt bort igen och man kan då fråga sig varför.

1) Var svaret korrekt, men man tog bort det för att inte alltför tydligt hjälpa oss lyssnare att gissa oss till vem som åsyftades?
2) Var svaret helt enkelt fel och man tog bort det därför (fast man kunde ju då ha korrigerat svaret)?
3) Annan anledning?

Visst, KM bodde i Mariestad när det begav sig och bor fortfarande kvar. BW flyttade. MK flyttade till Stockholm 1995 men flyttade tillbaka till Mariestad 2018.

Mer om alternativ 2: Om MK skulle vara "mannen med pilotglasögon", kan han då till Bratis ha dragit en historia för att kasta skulden på BW när det i själva verket är han själv som är "mannen med pilotglasögon" - eller gärningsman? Eftersom Prinzezzans uppgifter om att KB körde bilen till Töreboda med Ulrika, Helena och KM kan ha kommit på skam under senare tid, uppstår frågan hur "mannen med pilotglasögon" kom till inflyttningsfesten. Stämmer uppgiften att Ulrika och Helena tog egen bil, måste ju "mannen med pilotglasögon" ha kommit dit på annat sätt. Visst, KM kan självklart ha tagit sig dit själv, men intressant blir ju att om BW och MK skulle ha varit på inflyttningsfesten, kan de då ha åkt dit själva eller tillsammans med KM? I praktiken betyder detta att om BW och MK var på inflyttningsfesten och vi samtidigt bortser från vad Pernilla och Mats svarade i chatten efter radioprogramserien, kan "mannen med pilotglasögon" vara KM, BW eller MK - dock faller i så fall BW, eftersom han hade nämnts på sociala medier före 2017.

Jag vet, det blir komplext, men jag är inte främmande för tanken att både MK och KM skulle kunna platsa som "mannen med pilotglasögon" (med BW som ett nödalternativ av rang).

Intressant med radioprogramserien är att jag har fått höra av en person som har varit i kontakt med Pernilla att hon har sagt typ: "Det är ju självklart att vi först inte skulle ta med "mannen med pilotglasögon" i radioprogramserien för att efteråt intervjua honom." Det är intressant, eftersom det spär på tanken att det skulle ha kunnat vara anledningen till varför BW inte togs med i själva programmet, trots att han var en så nära vän till Ulrika och Helena samt var den siste (?) att träffa Helena och prata med henne - ja, till och med krama henne. Men absolut, det är åter det där med att Pernilla hävdade att "mannen med pilotglasögon" inte före serien hade nämnts i sociala medier, vilket ju BW hade gjort. Man får ju hoppas att Pernilla sa sanningen om just det.

Något som är mycket intressant med Mika*el Kjellqu*ist, ändå, är att han faktiskt passar in på en punkt som "mannen med pilotglasögon": Pernilla sa ju i samband med radioprogramserien 2017 att "mannen med pilotglasögon" dittills inte hade nämnts på sociala medier. Detta passar mycket bra in på Mika*el (och KM), eftersom han nämndes första gången i augusti 2018 här i tråden. I övrigt vet vi inte om Mika*el kan ha varit med på inflyttningsfesten eller hur han passar in i trasslet med om "mannen med pilotglasögon" bodde kvar i stan när Pernilla och Mats svarade på den där lyssnarfrågan, men klart är att Mika*el lämnade Mariestad 1995 och flyttade tillbaka 2018-11-01. Var det när det närmade sig flytten tillbaka till Mariestad som Mika*el lade upp "nostalgibilden" från EM 1992 på Facebook? Varför inte. Men visst, han kan ha lagt upp den mycket tidigare än så, men klart är att han har tagit bort den.

Så, var landar jag? Jo, i att den utpekade KM kan vara "mannen med pilotglasögon", men att MK är ett fullgott alternativ, givet att han uppfyller kravet som deltagare på inflyttningsfesten.

I övrigt kvarstår frågan om gärningsman, och då kan alla tre mycket väl komma på fråga.

Per W som följt fallet från start går knappast på hörsägen. Även PWad slutade dessutom att dementera när KM dök upp. Trovärdiga källor talar om hämtningen till förhör och den nyligen diskuterade bilfärden till tboda är från flera håll. Det finns förstås flera andra saker som pekar starkt åt samma håll om ni minns när ”listan begav sig”.
Inte ens de egna syskonen dementerar KM som pilot utan bekräftar istället förhör -92. INGEN har försökt dementera i princip. Därmed inte sagt att pilot är gm, såklart.
Citera
2021-05-27, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Per W som följt fallet från start går knappast på hörsägen. Även PWad slutade dessutom att dementera när KM dök upp. Trovärdiga källor talar om hämtningen till förhör och den nyligen diskuterade bilfärden till tboda är från flera håll. Det finns förstås flera andra saker som pekar starkt åt samma håll om ni minns när ”listan begav sig”.
Inte ens de egna syskonen dementerar KM som pilot utan bekräftar istället förhör -92. INGEN har försökt dementera i princip. Därmed inte sagt att pilot är gm, såklart.

Av det man läst så får jag ju en känsla av att KM är den mest troliga piloten. Men varför valde Helena att gå hemåt med honom om han nu hade varit efterhängsen på Statt? Eller va deras mål den efterfesten i EM-huset? Hur ligger det huset i förhållande till Helenas hem?
Eller kanske så tänkte KM försöka fjäska lite och helt enkelt försöka skaffa lite +poäng och följa henne hem och sen gå vidare till sitt?
Vet inte riktigt varför jag har börjat tänka i banor om att BW visste att tjejen han bråkade med tidigare visste att hon va hemma och tog sig en fyllestyrning ditt för att tjafsa vidare. Här har jag 2 kanske 3 olika alternativ. den tjejen har lämnat Ulrika för att gå tillbaks till centrum, Helena och Pilot är på väg mot Helenas hem och BW sitter bakom ratten och även han på väg för att snacka vidare med den tjejen. Vad som händer sen är ju svårt att veta om man inte var på plats men dom tankar jag har haft är. Men kanske möts dom alla just där vid lekparken?

1. BW fyllestyr och där nära lekparken råkar han köra över Helena och avlider KM och tjejen blir vittne till detta och BW grips av panik KM att hjälpa honom att slänga in Helenas kropp i bagaget, tjejen är förtvivlad och skriker dom orden hundvittnet hör.

2. BW möter tjejen vid lekparken och stannar. Det blir bråk och då kommer även KM och Helena till platsen. Bråket urartar och Helena försöker stoppa KM,men han är helt galen och knuffar undan Helena så hon faller så olyckligt att hon slår i huvudet så illa att hon dör. Se det fetade från alternativ 1.

Typ såhär tror jag att det kan har gått till, eventuellt kan någon mer funnits med BW i bilen, MK kanske? Men jag tror alltså att det var en olyckshändelse och inget mord.
Jag skulle så gärna vilja se foton på hur dessa killar såg ut 92?
Citera
2021-05-27, 01:28
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75

Jag vet, men jag vill ändå "vidga tänket" lite (ifall).

Att Pernilla slutade att kommentera när KM dök upp kan faktiskt ha varit en slump. Vid något tillfälle måste hon ha valt att sluta kommentera.

Bilfärden till Töreboda verkar dock ha fått sig en törn i och med Prinzezzans kanske ej tillförlitliga källor. Har du fler källor att referera till? Vilka, i så fall?

Du skriver: "Inte ens de egna syskonen dementerar KM som pilot utan bekräftar istället förhör -92. INGEN har försökt dementera i princip. Därmed inte sagt att pilot är gm, såklart."

Det här måste jag ha missat. Vilka är syskonen? När och hur skulle de (offentligt) ha dementerat? Har du pratat med dem eller vad? Och framför allt: När och var skulle de ha bekräftat? Vet du något som vi andra inte vet?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-27 kl. 01:41.
Citera
2021-05-27, 01:37
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morbror Frans
Av det man läst så får jag ju en känsla av att KM är den mest troliga piloten. Men varför valde Helena att gå hemåt med honom om han nu hade varit efterhängsen på Statt? Eller va deras mål den efterfesten i EM-huset? Hur ligger det huset i förhållande till Helenas hem?
Eller kanske så tänkte KM försöka fjäska lite och helt enkelt försöka skaffa lite +poäng och följa henne hem och sen gå vidare till sitt?
Vet inte riktigt varför jag har börjat tänka i banor om att BW visste att tjejen han bråkade med tidigare visste att hon va hemma och tog sig en fyllestyrning ditt för att tjafsa vidare. Här har jag 2 kanske 3 olika alternativ. den tjejen har lämnat Ulrika för att gå tillbaks till centrum, Helena och Pilot är på väg mot Helenas hem och BW sitter bakom ratten och även han på väg för att snacka vidare med den tjejen. Vad som händer sen är ju svårt att veta om man inte var på plats men dom tankar jag har haft är. Men kanske möts dom alla just där vid lekparken?

1. BW fyllestyr och där nära lekparken råkar han köra över Helena och avlider KM och tjejen blir vittne till detta och BW grips av panik KM att hjälpa honom att slänga in Helenas kropp i bagaget, tjejen är förtvivlad och skriker dom orden hundvittnet hör.

2. BW möter tjejen vid lekparken och stannar. Det blir bråk och då kommer även KM och Helena till platsen. Bråket urartar och Helena försöker stoppa KM,men han är helt galen och knuffar undan Helena så hon faller så olyckligt att hon slår i huvudet så illa att hon dör. Se det fetade från alternativ 1.

Typ såhär tror jag att det kan har gått till, eventuellt kan någon mer funnits med BW i bilen, MK kanske? Men jag tror alltså att det var en olyckshändelse och inget mord.
Jag skulle så gärna vilja se foton på hur dessa killar såg ut 92?

Det kan ju vara så att Helena fick ovälkommet "promenadsällskap" hem! Hon måste faktiskt inte ha valt det promenadsällskapet. Detta har jag skrivit flera gånger tidigare.

Nej, målet kan inte ha varit någon efterfest i "EM-huset". "EM-huset" ligger i totalt fel ände av stan i förhållande till var Helenas föräldrahem ligger (det skiljer flera kilometer i öst-västlig riktning)!

I övrigt vill jag påstå att du helt fantiserar i dina teorier.

I övrigt vill jag ihärdigt hävda att "droppet" av Mika*el Kjellqu*ist samt inlägget om fotografiet har fått fart på tråden!
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-27 kl. 01:51.
Citera
2021-05-27, 01:51
Medlem
Citat:
Det kan ju vara så att Helena fick ovälkommet "promenadsällskap" hem! Hon måste faktiskt inte ha valt det promenadsällskapet. Detta har jag skrivit flera gånger tidigare.

Nej, målet kan inte ha varit någon efterfest i "EM-huset". "EM-huset" ligger i totalt fel ände av stan i förhållande till var Helenas föräldrahem ligger!

I övrigt vill jag påstå att du helt fantiserar i dina teorier.

Ja eftersom du verkar veta exakt vad som hände och styr och ställer i tråden så tycker jag nog att du för första gången i dit liv prova på hur det känns att vara en man och ta ansvar för sina handlingar och sluta tro att du är nån slags övermänniska, jag har hela tiden varit totalt övertygad om att du är GM i detta fall. Med alla medel försöker du styra och ställa över vad folk skriver för att inte sanningen ska komma fram. Om man samlar ihop all a dina inlägg så inser nog alla att jag har rätt.
Citera
2021-05-27, 01:52
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ja eftersom du verkar veta exakt vad som hände och styr och ställer i tråden så tycker jag nog att du för första gången i dit liv vara en man och ta ansvar för dina handlingar och sluta tro att du är nån slags övermänniska, jag har hela tiden varit totalt övertygad om att du är GM i detta fall. Med alla medel försöker du styra och ställa över vad folk skriver för att inte sanningen ska komma fram. Om man samlar ihop all a dina inlägg så inser nog alla att jag har rätt.

Eller så blev du ertappad!

Men seriöst: Läs dig egen beskrivning igen. Hur sannolik tycker du att den är?

Och du vill se fotografier av BW, MO och MK från tiden kring 1992, går du bara in på respektive Facebook-sida och klickar bland just fotografierna!

PS Jag har för säkerhets skull kopierat alla nödvändiga fotografier i händelse av att någon av de diskuterade personerna skulle få för sig att ta bort fotografier. DS
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-27 kl. 02:04.
Citera
2021-05-27, 01:59
Medlem
Citat:
Eller så blev du ertappad!

Men seriöst: Läs dig egen beskrivning igen. Hur sannolik tycker du att den är?

Och du vill se fotografier av BW, MO och KM från tiden kring 1992, går du bara in på respektive Facebook-sida och klickar bland just fotografierna!

Om du menar min beskrivning av dig så fick jag nog med det mesta,eller vill du själv tillägga något?
Citera
2021-05-27, 02:02
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Om du menar min beskrivning av dig så fick jag nog med det mesta,eller vill du själv tillägga något?

Suck, jag menade din beskrivning av hur Helenas försvinnande skulle ha gått till. (Fast det förstod du ju.)

Och: Kanske är det du som ska träda fram och berätta om vad som hände?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-27 kl. 02:06.
Citera
2021-05-27, 02:06
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Så här tänker jag:
Den nattliga båtfärden (Singularis)
sker natten mot söndag alt. natt mot måndag. B.W har ett uppdrag. Han är ensam alt. med medhjälpare. Han har Helenas döda kropp med sig. Han dumpar kroppen inslagen i plast, utan sänken.
Detta är min hypotes.
Medhjälpare alt. baneman är P.U.

Vet du mer om detta? är du kanske inblandad? du verkar ju ha koll på hur kroppen dumpades
Citera
2021-05-27, 02:10
Medlem
viper71s avatar
Citat:
Om vi ska tro på vad PK har skrivit i tråden om PU:s tillstånd under tidig söndag morgon, torde den här påstådda nattseglingen i så fall ha skett redan under natten mot söndag alternativt tidig söndag morgon. (Detta är också vad GW Persson hävdar, för all del.) Dock vidhåller jag att en sådan båttur med motorbåt borde ha fått människor i området att reagera.
Rent generellt: Om Helena dumpades i Vänern "inslagen" i plast, är möjligheten mycket stor att hon flöt tack vare luftfickor. Vi har ju vittnet Sten som kom körande med sin båt tidigt på söndagen någonstans vid Dillön/Torsö och som hävdar att han seglade över något "mjukt" som gav ett doft ljud från sig. Egentligen blir det inget nytt av detta, som jag ser det - inte mer än att du påstår dig känna en person som säger att just BW var ute och hade fuffens för sig.

Har det gjorts några dykningar runt Dillö/Torsö efter Helena?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in