Citat:
Ursprungligen postat av
lubbe75
Per W som följt fallet från start går knappast på hörsägen. Även PWad slutade dessutom att dementera när KM dök upp. Trovärdiga källor talar om hämtningen till förhör och den nyligen diskuterade bilfärden till tboda är från flera håll. Det finns förstås flera andra saker som pekar starkt åt samma håll om ni minns när ”listan begav sig”.
Inte ens de egna syskonen dementerar KM som pilot utan bekräftar istället förhör -92. INGEN har försökt dementera i princip. Därmed inte sagt att pilot är gm, såklart.
Av det man läst så får jag ju en känsla av att KM är den mest troliga piloten. Men varför valde Helena att gå hemåt med honom om han nu hade varit efterhängsen på Statt? Eller va deras mål den efterfesten i EM-huset? Hur ligger det huset i förhållande till Helenas hem?
Eller kanske så tänkte KM försöka fjäska lite och helt enkelt försöka skaffa lite +poäng och följa henne hem och sen gå vidare till sitt?
Vet inte riktigt varför jag har börjat tänka i banor om att BW visste att tjejen han bråkade med tidigare visste att hon va hemma och tog sig en fyllestyrning ditt för att tjafsa vidare. Här har jag 2 kanske 3 olika alternativ. den tjejen har lämnat Ulrika för att gå tillbaks till centrum, Helena och Pilot är på väg mot Helenas hem och BW sitter bakom ratten och även han på väg för att snacka vidare med den tjejen. Vad som händer sen är ju svårt att veta om man inte var på plats men dom tankar jag har haft är. Men kanske möts dom alla just där vid lekparken?
1. BW fyllestyr och där nära lekparken råkar han köra över Helena och avlider KM och tjejen blir vittne till detta och
BW grips av panik KM att hjälpa honom att slänga in Helenas kropp i bagaget, tjejen är förtvivlad och skriker dom orden hundvittnet hör.
2. BW möter tjejen vid lekparken och stannar. Det blir bråk och då kommer även KM och Helena till platsen. Bråket urartar och Helena försöker stoppa KM,men han är helt galen och knuffar undan Helena så hon faller så olyckligt att hon slår i huvudet så illa att hon dör. Se det fetade från alternativ 1.
Typ såhär tror jag att det kan har gått till, eventuellt kan någon mer funnits med BW i bilen, MK kanske? Men jag tror alltså att det var en olyckshändelse och inget mord.
Jag skulle så gärna vilja se foton på hur dessa killar såg ut 92?