2021-05-26, 17:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Fan hände med tyskarna idag? Vilade de spelare eller mättade?
Citera
2021-05-26, 18:31
Medlem
ReijoHervonens avatar
Vilket liv det är i tabellerna i detta VM. Kvaliteten är lite sisådär men spänningen saknas inte. Nu när Kazakstan slog Tyskland är dom plötsligt den största kvartsfinalaspiranten i B-gruppen. Om vi utgår ifrån att USA och Finland gör upp om gruppsegern så är det Kazakstan, Tyskland, Lettland och Kanada som gör upp om dom två sista kvartsfinalplatserna.

Kazakstan har sju poäng med både Italien och Norge kvar att spela mot. Det är lovande för deras del, med två segrar där kunde dom säkra tretton poäng och kvartsfinalplatsen. Kanada kan bara nå tolv poäng max och det är inte sagt att det ens räcker. Vinner Tyskland Lettland så ligger dom på tolv poäng och borde ta den sista platsen av Kanada då inbördesmatchen borde bli den som avgör? Lettland är med som svart häst och tar sig med seger över Norge upp till tio poäng. Men då känns de övriga matcherna USA, Finland och Tyskland som ganska svåra för deras del.

Men det börjar se ut som att Kanada skulle missa kvartsfinal detta år. Även fast dom vinner resten behövs en hel del tur i hur andra lags matcher slutar för att ta de ska sig dit.
Citera
2021-05-26, 19:00
Medlem
J.R.s avatar
Såg matchen Tyskland-Kazakstan. Tyskland förlorade med 3-2 och var riktigt kassa, tom sämre än dom brukar vara. Det blir Sverige mot Finland i final tippar jag.
Citera
2021-05-26, 19:32
Medlem
1X2Helgarderas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Nisse?... Han spelar på Torsdag.
Nisse borta för resten av turneringen
Släng inte ur dej sånt här utan att upplysa om att det är dina egna förhoppningar.
Citera
2021-05-26, 19:34
Medlem
FladderFarfars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2Helgardera
Nisse borta för resten av turneringen
Släng inte ur dej sånt här utan att upplysa om att det är dina egna förhoppningar.

Sry, det var en dåre på jobbet, som jag vet har inside linor.
Citera
2021-05-26, 19:41
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.R.
Såg matchen Tyskland-Kazakstan. Tyskland förlorade med 3-2 och var riktigt kassa, tom sämre än dom brukar vara. Det blir Sverige mot Finland i final tippar jag.

Kan mycket väl bli så, men det kan bli helt andra lag också. Jag tippar att Kanada tar sig samman och blir ett finallag. Annars är det ju USA som imponerat mest hittills. Det har hänt tidigare utan att de lyckats. VM är inte deras melodi.
Citera
2021-05-26, 20:31
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Calle Johansson var riktigt bra som expert, tråkigt att han inte fortsatte.

Tack. Så heter han. Riktigt bra och intressant att lyssna på.

Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Har dom fortfarande Wallin, Södergren och Erik Granqvist?

Den trion tillsammans med Calle Johansson är det bästa som kommenterat, i alla fall som jag hört

Citat:
Ursprungligen postat av Alvid
Hon känns bara inkvoterad och tillför minimalt med analyser som är självklara redan.

Så himla trist när kön går före kompetens. Gissar att det kommer komma en rejäl utrensning i framtiden på alla dessa kvoterade och sedan kommer bakslaget vara att det blir ännu svårare för dem att ta plats. Kvotering är enbart av ondo.

Citat:
Ursprungligen postat av Giggsy
Helvete, först Klingberg och nu Lundkvist. Blir väl Reideborn som utgår nästa match då.

Det var ju tråkigt att höra. Hoppas truppen sluter sig samman och blir ännu mer sammansvetsade då.

Citat:

Man kan göra en skitmatch i kvalet mot kasst motstånd, men man kan inte göra som Kanada. Vi får se om Sverige spelat sina skitmatcher och nu städat bort det eller om de faller ihop igen.

Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Kan mycket väl bli så, men det kan bli helt andra lag också. Jag tippar att Kanada tar sig samman och blir ett finallag. Annars är det ju USA som imponerat mest hittills. Det har hänt tidigare utan att de lyckats. VM är inte deras melodi.

Herregud. Kanada-Norge 2-2 i slutet av 2:a perioden. Vad fan håller de på med. Se nu gjorde de precis 3-2. Får se hur den matchen slutar.
Citera
2021-05-26, 20:42
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bartman777
Dom är duktiga, dock har jag väldigt svårt för Södergren. Jag tycker han är dryg.
Ifrågasätter inte hans kompetens dock.

Får hoppas att så inte blir fallet.
Lundkvist känns som ett värre avbräck än Klingberg, då backbesättningen redan innan var svag.
Jag hoppas grabbarna håller ihop det ändå.

Vilka backar har vi tillgängliga nu, och vilka kan tillkomma? Eller var det helt stängt för ytterligare förstärkningar nu?

En plats ledig vill jag minnas att jag läst.

Södergren har sin stockholmska dialekt och är grabbig, men ingen kan ta ifrån honom erfarenheterna och kunskaperna. Bra kommentator. Uppfattar honom som positiv och rolig.

Citat:

Sverige lär inte spela någon final i år. Det kan jag inte tänka mig.

Tyskland tycker inte jag är usla. Det är inte toppnation, men på nivå med Schweiz eller snäppet efter, dvs efter USA, Finland, Tjeckien, men före Slovakien, Lettland och Vitryssland. Så skulle jag placera dem.

Kanada och Ryssland i topp två och Sverige som trea som hotar dem båda. Kanada har många av sina vinster på 30-70-talet. De lever mycket på gamla meriter precis som England gör i fotboll, VM 1966.

Citat:
Ursprungligen postat av FladderFarfar
Sry, det var en dåre på jobbet, som jag vet har inside linor.

No worries, så är det ibland. Även insider kan ju ibland få otillräcklig information.
Citera
2021-05-26, 21:09
Medlem
Borde inte AIK:aren Rakell ha levererat mer än vad han gjort?
Citera
2021-05-26, 21:23
Medlem
Haha, man blir lite smått irriterad när Storbritanniens spelare är bra nog att sätta 4 puckar i nät mot Vitryssland. Då vet man hur hårt vi sög i den matchen.
Citera
2021-05-26, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MundoAzul
Haha, man blir lite smått irriterad när Storbritanniens spelare är bra nog att sätta 4 puckar i nät mot Vitryssland. Då vet man hur hårt vi sög i den matchen.

Vitryssland hade en genial gameplan i den matchen och målvakten stod på huvudet.
Citera
2021-05-26, 21:32
Medlem
Inga lätta kvartsfinaler iår. Att vinna gruppen kan visa sig vara farligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in