2021-05-26, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Ja. Det retar mig mycket (även om jag inte direkt hejjar på Annki) att Ludde förklarar det som att hon har tappat det helt och skulle vara psykiskt förvirrad. Nej det är hon definitivt inte. Hon har vaknat upp och ser hans spel som inte kommer att gagna henne alls vad han än försöker tuta i henne.

Fast Annki är i en position där hon kan göra vad som helst för ingen kommer vilja ha ut henne ändå. Så vad som spelmässigt gynnar henne är rätt ointressant då hon ändå aldrig kommer bli utröstad.
2021-05-26, 19:03
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Bland annat. Dvs, det låg mycket mer bakom. Inga av de övriga deltagarna har kollapsat. Lovisa hade säkert någon underliggande sjukdom.

Innan de går in i fysisk krävande dokusåpor så kollas de av medicinskt av läkare. Så kom inte med den bortförklaringen. Det har förekommit både fysiska skador genom tävlingar (oförutsedda) och pga av dålig kost. När det uppdagades så fick de lite extra skatter att hitta och matbelöningar - det var inte helt apropå utan med all säkerhet ett inrådan från sjukvården kan jag tro: Ni i produktionen kan inte svälta era deltagare på det viset ni gör och samtidigt så ska de prestera i tävlingar ...
2021-05-26, 19:06
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Fast Annki är i en position där hon kan göra vad som helst för ingen kommer vilja ha ut henne ändå. Så vad som spelmässigt gynnar henne är rätt ointressant då hon ändå aldrig kommer bli utröstad.

Jaha - så du tycker hon är motsträvig tant som ska lyda Ludde och Andreas? Om hon inte får immunitet och inte Ludde heller i "plankan" så är det hon eller Ludde som ryker i Örådet tror jag.
Senast redigerad av CS128 2021-05-26 kl. 19:11.
2021-05-26, 19:11
Medlem
Citat:
Jaha - så du tycker hon är motsträvig tant som ska lyda Ludde och Andreas? Om hon inte får immunitet och inte Ludde heller i "plankan" så är det hon eller Ludde som ryker i Örådet tror jag.

Absolut inte, hon får göra precis som hon vill.

Men att prata om att hon måste tänka på vad som är bäst strategiskt och så vidare för att inte åka ut blir bara löjligt.

Hon är den enda som är helt säker i örådet. Hon kan hoppa av plankan direkt.

Varför skulle någon vilja få ut henne innan en final? Har du inte tittat något på denna säsong överhuvudtaget? Hon är ju kvar för att alla vill stå med henne i final.
Senast redigerad av Lampadusaaa 2021-05-26 kl. 19:22.
2021-05-26, 19:19
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Innan de går in i fysisk krävande dokusåpor så kollas de av medicinskt av läkare. Så kom inte med den bortförklaringen. Det har förekommit både fysiska skador genom tävlingar (oförutsedda) och pga av dålig kost. När det uppdagades så fick de lite extra skatter att hitta och matbelöningar - det var inte helt apropå utan med all säkerhet ett inrådan från sjukvården kan jag tro: Ni i produktionen kan inte svälta era deltagare på det viset ni gör och samtidigt så ska de prestera i tävlingar ...

Har inte varit några problem i tidigare säsonger, förutom för någon enstaka. Och då har de ändå levt i ett tropiskt klimat och fått mycket mindre mat. Här blev de bjudna på korv efter bara ett par dagar. långt innan Lovisas kollaps. Och det har inte bara varit när de vunnit tävlingar som de fått mat. Maktens boning - obegränsat med mat. Gränslandet - obegränsat med mat. Så nej. Jag vidhåller fortfarande att de fått mycket mer mat än i tidigare säsonger och du kommer inte att kunna övertyga mig om motsatsen.
2021-05-26, 19:20
Medlem
Ärligt, den enda som kan gå från Robinson. med rakrygg är Dennis. De andra har skämt ut sig så förbannat. Se bara på fjollan Ludde och rygglösa Andreas idag. Pinsamt, visst det är.en tävling men de sitter ju och pissar på Anki i bästa sändningstid 🤗🤭🤗
2021-05-26, 19:21
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Annica skriver rätt flitigt i Facebook-tråden. För någon vecka svarade hon på en fråga om maten: enligt henne fick de havegrynsgröt på morgonen och sen en näve nötter var. Det var allt. (Och givetvis obegränsat med vatten).

Riiight. Så all mat de fått hela tiden har varit vad? En illusion? De där korvarna de fick ett par dagar in i säsongen var bara inbillning? De existerade inte?
2021-05-26, 19:23
Medlem
Ludde är väldigt märklig han tycker det var dumt att Andreas och Johanna inte följde deras plan utan gav blodshämnden till William. Ludde gav ju själv blodshämnden till W (när han åkte ut första gången). Sedan sa han till A och J - men jag och W hade ju en pakt. De båda svarade hur skulle de kunna veta det...

Hans prat och sätt mot Annki är inte jättesmart - det visar bara på att han ser henne som en bricka i sitt spel. Vilket hon själv förstår.

Ludvig har ju sedan han kom tillbaka till Gränslandet (andra gången) baktalat Annki inför Andreas och J.

Nu när han vann middagen tog han med Andreas. Sedan deras sätt att prata med henne - gjorde ju att hon glider ännu längre ifrån dem.

Jag tror inte man ska underskatta Annki, beror på vad det blir för tävlingar. Visst var hon bra på att göra upp eld?
2021-05-26, 19:26
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lampadusaaa
Absolut inte, hon får göra precis som hon vill.

Men att prata om att hon måste tänka på vad som är bäst strategiskt och så vidare för att inte åka ut blir bara löjligt.

Hon är den enda som är helt säker i örådet. Hon kan hoppa av plankan direkt.

Varför skulle någon vilja få ut henne innan en final? Har du inte tittat något på denna säsong överhuvudtaget? Hon är ju kvar för att alla vill stå med henne i final.

Varför någon skulle vilja få ut henne innan final? Konstig fråga - klart de (Ludde och Andreas) vill ha med henne hela vägen fram till final sedan dumpa henne. Ingen vill liksom stå med henne i final mer än att de är säkra på att kunna slå ut henne ...

Du har inte tittat på säsongen skriver du - varför då ens engagera sig nu i finalveckan???
2021-05-26, 19:29
Medlem
LaegetKingens avatar
Ludde och Andreas, vad ska man säga? vilka karaktärer, mobbing och hot går bra så länge de gynnar de. De gör verkligen allt för att styra och vinna spelet.

Och Andreas, vilken kommentar han la: "Hon är inte kontrollerbar längre". Bra att Anki ser att hon bara är en bricka i deras spel!
2021-05-26, 19:31
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har inte varit några problem i tidigare säsonger, förutom för någon enstaka. Och då har de ändå levt i ett tropiskt klimat och fått mycket mindre mat. Här blev de bjudna på korv efter bara ett par dagar. långt innan Lovisas kollaps. Och det har inte bara varit när de vunnit tävlingar som de fått mat. Maktens boning - obegränsat med mat. Gränslandet - obegränsat med mat. Så nej. Jag vidhåller fortfarande att de fått mycket mer mat än i tidigare säsonger och du kommer inte att kunna övertyga mig om motsatsen.

Det är din åsikt - inte min. Men du kanske är kunnig i näringslära och påfrestningar för kroppen ... inte vet jag. Jag är bara en vanlig människa som rätt tydligt kan se att de är på gränsen till undernäring och samtidigt tävlar fysiskt i tävlingar och det i dryga 40 dagar. Sedan ser jag och förstår att produktionen mer än ofta filmar dem tillsammans vid lägerelden då de är samlade tillsammans och vid frukost/middagar och inte visar 24/7 Undrar om du själv varit deltagare om du skulle stå fast vid din åsikt!
2021-05-26, 19:34
Medlem
Crapmagics avatar
Ludde hatar kvinnor & älskar män

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in