Citat:
Ursprungligen postat av
RiktigTI
Jag tror inte att det är kvinnor som är bakom det här. Däremot kan de ansvariga säkert enkelt övertyga en grupp av kvinnor att ge sig på en ensam man genom lögner, rykten & sådant speciellt i ett PK-feministland som Sverige. Sådana religiösa grupper som häxgrupper kan ofta vara enklast att manipulera eftersom de har solid trossystem & tror BLINT på det så en utomstående kan presentera "bevis" på att någon måste utsättas & de tror BLINT på det. De flesta här verkar inte inse att majoriteten av befolkning tror blint på sina trossystem, politiska övertygelser & överlevnadsinstinkt - jag kallar det att vara hjärntvättad av eget trossystem genom yttre påverkan.
Fast grejen är att jag vet att detta är sanningen. Att du som aktivast i tråden och som dessutom påstår dig vara en RiktigTI viftar bort det jag skrev så lätt ger mig känslan av att du inte alls är en TI.
Har du provat att sätta dig in i och fördjupa dig i hela kvinnorörelsen och deras agenda öht? Uppenbarligen inte.
Bara att du skriver att "religiösa häxgrupper är ofta lätta att manipulera för de har solid trossystem" visar att du inte har en blekaste aning om vad du pratar om, eller medvetet riktar bort uppmärksamheten därifrån. Wicca som religion innebär i princip att man får tolka och utöva den som man vill. Man får helt enkelt snickra ihop ett utövande som passar en själv, eller gruppen bäst.
Läs på lite och du kommer finna svar, istället för att slösa tid i denna tråd. Om du hade lagt all den tid du lägger på att älta samma saker här, på att faktiskt fördjupa dig och gå till botten med problemet så hade antagligen livet sätt ljusare ut.
Ditt kommande svar blir ganska viktigt för din trovärdighet här i tråden fortsättningsvis.