2021-05-26, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q6
Esb skall väl inte vittna? Eller minns jag fel?
Enl deras inlaga jo och under sanningsförsäkran.
2021-05-26, 17:31
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Båda värderingarna är presenterade, precis på samma sätt som de två som utgör grund för värderingen Binninge beställde. Du förstår bara inte hur en värdering genomförs.

Den enda värderingen vi väntar på är ju Binninges på 5,7 miljoner samt att någon här hade ju samma
2021-05-26, 17:32
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Hela den här soppan är ju uppbyggd på lögner från anhanget runt E*björn, jag lider verkligen med honom, han har kommit i kläm rejält tack vare bekantskapen med den giriga Majkgård.

Någon borde upplysa henne om att liksvepningar inte kommer med fickor, hon kan inte få med sig allt hon äger i graven.

Nej men hon har bröstarvingar som hon samlar i ladorna åt.
2021-05-26, 17:33
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Volvoellersaab
Enl deras inlaga jo och under sanningsförsäkran.
Undrar om han delar Majkgård bedömning?
2021-05-26, 17:40
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Han verkar inte vara helt begeistrade av klåparen Barrys utlåtande. 😂

Lite underligt att han har gjort ett utlåtande som visar en sak och sedan har kompletterat med en hyresvärds utlåtande som inte överensstämmer med hans utlåtande. Var det utpressning eller svarta pengar som fick honom att lägga till Majkgårds uttalande?

Inte att förglömma det faktum att den som beställde utlåtandet av privat konsulten Barry Karlsson, var Monika Pernrot Lüllmaa och inte "den i det närmaste anhöriga" Majkgård.
2021-05-26, 17:42
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Skall bli spännande att höra hur Majkgård får ihop det, gravt dement när han skrev på köpeavtalet och sedan fullständigt klar i huvudet lite senare när han skrev på fullmakten.

Generalfullmakten som hon (3.5 månad efter att köpeavtalet hade undertecknats) själv bevittnade, joo!
Senast redigerad av nova68 2021-05-26 kl. 17:49.
2021-05-26, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nova68
Nej men hon har bröstarvingar som hon samlar i ladorna åt.
Jag har funderat lite åt det hållet,dottern Marie och barnbarnet
https://www.hitta.se/majkg%C3%A5rd/personer/2

Barnbarnet tycks va Centerpartistisk politiker
https://www.centerpartiet.se/lokal/goteborg/startsida/personer/annasara-perslow
2021-05-26, 17:52
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ananias
Jag har funderat lite åt det hållet,dottern Marie och barnbarnet
https://www.hitta.se/majkg%C3%A5rd/personer/2

Barnbarnet tycks va Centerpartistisk politiker
https://www.centerpartiet.se/lokal/goteborg/startsida/personer/annasara-perslow

Esbjörn släkting sitter väl i KDs partistyrelse och är inte odelat EB positiv?
2021-05-26, 18:00
Medlem
Citat:
Esbjörn släkting sitter väl i KDs partistyrelse och är inte odelat EB positiv?
Nej,dom är inte släkt
2021-05-26, 18:04
Medlem
Citat:
Professor Jan Marcusson har inte ens betecknat Barry Karlsson som psykolog.....?

Jan Marcusson:
"Sakkunnigutlåtande ang. Esbjörn Bolins kognitiva funktionsnivå - bemötande av sakkunnigutlåtande från Barry Karlsson. Undertecknad är professor i geriatrik och överläkare vid Minnesmottagningen vid Universitetssjukhuset i Linköping.
Jag arbetar sedan 1991 med utredning av personer med kognitiva nedsättningar, i huvudsak där kognitiva sjukdomar som Alzhelmers sjukdom, vaskulär demens och andra tillstånd kan misstänkas.
Under samma tid forskat och publicerat artiklar och läroböcker inom dessa områden
t.ex kognitiv testning och normvärden
."

Hmm... Har den gode doktorand Barry inte ens läst sina läroböcker om testning & normvärden?

Jan Marcusson:
"Jag har även medverkat i Socialstyrelsens riktlinjearbete om kognitiva sjukdomar."

Hmm... Har den gode doktorand Barry inte ens följt Socialstyrelsens riktlinjer i sin bedömning?

Ja, är lite underligt att doktorand Barry kompletterade sitt utlåtande, med den "i det närmaste anhörig" Majkgårds nya utlåtande.
Det blir nog lite besvärligt för den gode doktorand Barry Karlsson i tingsrätten misstänker jag. 🤔
Jodå. Han nämner flera gånger i texten att Karlsson är just psykolog:

Citat:
I det underlag jag har att bedöma finns äldre journaluppgifter från vården (2010-2014). Därutöver
finns kognitiva test-resultat från vintern 2020/21 som bygger på en undersökning av en kompetent
neuropsykolog, Barry Karlsson
.

Citat:
I yttrandet från psykolog Karlsson framgår inledningsvis den enda helhetsbedömningen som grundas på Karlssons egna observationer och inte på andras uppgifter:

osv...
2021-05-26, 18:10
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Om Esb, jag säger OM Esb varit så i behov av fullmakter och bistånd mm mm
Varför har Esb fått bo till o från på pensionatet utan att de begärt betalning för att se efter honom?
Och varför inte tjoat till INNAN han skrev på kontrakt för att sälja fastigheten?

Jag skulle inte ha en man inneboende hos mig som behöver hjälp med hygien och tvätt om jag inte
har band såsom tex släkt/gift med.

Det finns säkert någon förklaring som M-gård sitter på
För nu åkte han ju ut därifrån omgående och fraktades till Uppsala.
Tror nog att hon förstår vart det lutar och vill nog inte ha något grävande i det.
Kan det vara så att: kör du till stan och hämtar mina saker så ska jag tvätta din byk när du kommer tillbaka.
Senast redigerad av braattha 2021-05-26 kl. 18:13.
2021-05-26, 18:15
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Så oförskämt att säga att Ebba tar hjälp av mamma.
Om mamma var med så ska hon såklart vittna.
Eller ska mammor uteslutas som vittnen?

Brännström,,,BRÄNNSTRÖM hooo hoo!
Antar du är härinne, läs och förstå att den rubriksättningen var väldigt barnslig.

Hade varit nice om Aftonbl tagit upp spåret ang Faceb. Som dom spånade i för ett tag sen, nu ska det ju upp i rätten

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in