2021-05-26, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VigosRos
Man undrar ju om HD bara var ute efter att tävla mot LW, på olika sätt, och försöka vinna över henne. Tror att hon nu insett att det inte håller med SD. Och JS vill väl inte ha henne längre.

HD verkar ha gjort en copycat. Hon gör som SD gjorde, spelade dubbelt, men JS insåg till slut detta och drog listigt iväg därifrån.

Om HD har någon hjärnkapacitet kvar så återförenas hon INTE med SD, nu när hon har kommit så långt att hon har skiljt sig från kräket och bor i egen lägenhet. Hoppas hon fortsätter på det spåret. Annars är hon lost for ever.

SD däremot har uttalat att han är säker på att det blir de 2 igen.
Citera
2021-05-26, 15:43
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Tror inte han begriper hur det låter i andras öron (Särskilt det fetade). Han är så extremt kränkt som bara en narcissist kan bli. Men samtidigt skiter han i vad folk anser om hans sjuka uttalanden. Om de inte begriper så är de idioter. "Jag har rätt. Ni andra har fel".

OM han nu dessutom frikänns i HR så har han fått som han vill - "bara jag vet om jag mördade Lena, ni andra kan bara gissa" och "ni kommer inte lösa mordet". Det är 2 av alla uttalanden som han kläckte ur sig redan för 3 år sen. Risken är tyvärr stor att han får rätt. Trots att han helt säkert är GM.

Det finns hur många indicier som helst som pekar mot honom och ingen annan. Hans trovärdighet är noll, men nu är det det juridiska som gäller... Tror att alla vet att han är skyldig (även hans advokat och övriga i Rätten), men att bevisa det utan rimligt tvivel blir svårt.

Hela det här fallet spårade ur redan sen dag ETT.
Han begriper inte ett dugg hur korkat det låter.
Det gör ingen narcissist.

De krackelerar som förnärmade när egot fått sig en törn och reagerar infantilt, instinktivt som en kobra eftersom egot är överdimensionerat och den heroiska, smarta, fantastiska (förljugna) självbilden (överskattar sig själv) måste upprätthållas.

Han faller på eget grepp. Högmod går före fall.

Slutresultatet kan bli narcissistic rage vilket väl ses i hans avsky mot ÅK.

Ja, jag hoppas att han blir dömd, men det hänger på bevisning och stark indiciekedja i ett ruttet rättsfall ur många perspektiv.

Jag är nästan beredd att köpa dråp, bara de låser in fanstyget - oavsett om nada pekar därhän och det vore bedrövligt i sig.
I brist på bröd får man äta limpa.

Sen kan de gärna få ta ett varv till och syna HD i sömmarna, som minst skyddande av brottsling.
Citera
2021-05-26, 15:48
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av landbandy
du menar jämförelsen mellan rent instinktivt handlande = stökigt på marken och fullt med bevis och den andra varianten som är= genomtänkt och noga kollandes så att allt klaffar ,typ så ?

Om random GM, påtänd, full, galen, whatever, skulle få för sej att mörda LW som han träffar bakom bullerplanket av en ren slump, ja, då borde det myllra av spår.

Om en planerande, beräknande, "smart", "intelligent", driftig, slug, risktagande GM, med tillgång till någon form av skyddsutrustning och fortskaffningsmedel skulle vilja mörda LW, som han "lurat ut" till bullerplanket, ja, då är det inte alls otroligt att det blir tämligen renons på spår.

Så tänker jag.

Samt att det framförts "argumentet" att SD kan inte vara GM, för han kan inte ha sån tur att han inte lämnar spår.
Då undrar jag - och har ännu inte fått svar på, och lär väl inte får det heller - vem har sån tur? Alexander Lukas?
Senast redigerad av StudebakerHog666 2021-05-26 kl. 15:50.
Citera
2021-05-26, 15:50
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Om random GM, påtänd, full, galen, whatever, skulle få för sej att mörda LW som han träffar bakom bullerplanket av en ren slump, ja, då borde det myllra av spår.

Om en planerande, beräknande, "smart", "intelligent", driftig, slug, risktagande GM, med tillgång till någon form av skyddsutrustning och fortskaffningsmedel skulle vilja mörda LW, som han "lurat ut" till bullerplanket, ja, då är det inte alls otroligt att det är tämligen renons på spår.

Samt att det framförts "argumentet" att SD kan inte vara GM, för han kan inte ha sån tur att han inte lämnar spår.
Då undrar jag - och har ännu inte fått svar på, och lär väl inte får det heller - vem har sån tur? Alexander Lukas?

Så tänker jag.

Jag är med på de tankebanorna ,och så länge som Hjärsta inte är Ankeborg så är AL oskyldig...suck...
Men det skulle ju kunnat vara Björnbusarna för de gillar ju att tala om att de plundrat kassavalvet ,de talar så pass att de hamnar i finkan till slut ...
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 16:01.
Citera
2021-05-26, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En sådan person mördar där och då i stundens hetta, Saknar helt impulskontroll och planerar inte mordet och dom blir oftast haffad på plats. Så nej honom kan vi avskriva.

Precis.
Och att ha ett hett temperament (som väldigt många har) innebär verkligen inte att de kan misshandla och mörda. Eller är kriminella på andra sätt.
Citera
2021-05-26, 16:13
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
En sådan person mördar där och då i stundens hetta, Saknar helt impulskontroll och planerar inte mordet och dom blir oftast haffad på plats. Så nej honom kan vi avskriva.

Om mordet var planerat så är det ju väldigt konstigt att prata med hög, arg röst på vägen till BP.
Citera
2021-05-26, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Han begriper inte ett dugg hur korkat det låter.
Det gör ingen narcissist.

De krackelerar som förnärmade när egot fått sig en törn och reagerar infantilt, instinktivt som en kobra eftersom egot är överdimensionerat och den heroiska, smarta, fantastiska (förljugna) självbilden (överskattar sig själv) måste upprätthållas.

Han faller på eget grepp. Högmod går före fall.

Slutresultatet kan bli narcissistic rage vilket väl ses i hans avsky mot ÅK.

Ja, jag hoppas att han blir dömd, men det hänger på bevisning och stark indiciekedja i ett ruttet rättsfall ur många perspektiv.

Jag är nästan beredd att köpa dråp, bara de låser in fanstyget - oavsett om nada pekar därhän och det vore bedrövligt i sig.
I brist på bröd får man äta limpa.

Sen kan de gärna få ta ett varv till och syna HD i sömmarna, som minst skyddande av brottsling.
Håller med.
Sjukt att han inte kan hålla mun.
Snart vet vi utfallet
Citera
2021-05-26, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Om mordet var planerat så är det ju väldigt konstigt att prata med hög, arg röst på vägen till BP.
Vem var grannen som hört denna person?
Är grannen tillförlitlig?
Vilken tid hörde grannen den höga rösten?
Citera
2021-05-26, 16:18
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666

Om en planerande, beräknande, "smart", "intelligent", driftig, slug, risktagande GM, med tillgång till någon form av skyddsutrustning och fortskaffningsmedel skulle vilja mörda LW, som han "lurat ut" till bullerplanket, ja, då är det inte alls otroligt att det blir tämligen renons på spår.

Så tänker jag.

Det kan inte vara så att det var en cykelpump som är mordredskapet ?
Tänk dej att han slår på henne och handtaget ramlar av , ja då är ju själva pumppinnen där i mitten på hålet som blir .
Då kan ju den orsaka piggen i mitten som det talas om på trädet och på henne !!!
Det slog mig precis nu .
Tänkte att det kunde varit något som inte alls skulle kännas konstigt eller otäckt att han bar på eftersom han cyklat dit och det kändes inte fel för LW förräns det var för sent .

Cykelpump ?
Senast redigerad av landbandy 2021-05-26 kl. 16:22.
Citera
2021-05-26, 16:22
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, jag ser att hon också kärleksbombar.

Men som du skriver; att hon är den (eller minst), där har vi olika ingångspunkt.

Hon ljuger inte till S*illen som jag ser det. Hon kör med öppna kort att hon har känslor för SD och mer. Det är ju därför han ogillar hennes resa till USA med SD.

Ja, vi tolkar olika.

Du sitter inte på mer sanning än vad jag gör. Jag utgår från att du menar att det du ser är sanningen, det efterom du skriver "tolkar olika?"

Som jag ser det hade SD inte behövt döda Lena, eftersom han ändå kunde ha fått tillbaka HD (spekulation).

Men det är inte vad han tror (spekulation).
Lägg ner ditt tjat om vem som sitter på mer sanning.
Det är svart på vitt att hon kärleksbombar SD vilket var just exakt vad jag ifrågasatte i ditt ordval.

Hon ljuger inte för Sillen?
Det får du gärna tro.

Hon suger ur det gottaste och framstår ärlig med sin "öppenhet".
En klassiker vid självrättfärdigande eller manipulation.
Hon har inte ens sagt de ska på giga i USA, trots många samtal om resan.

Han tar ut skilsmässa, lever på hoppet och hon frestar honom å det grövsta vilket ses på viber.
Han ber till och med om ursäkt om han sagt nåt ofördelaktigt om SD, vilket hon godtar på morgonen efter.
Sen kör hon med att han kväver henne med sin kärlek, nåt hon likaväl själv är drivande till.
Tvi vale.

Dumpas efter att han återkommit till polis om att han tror hon är kontrollerad av SD.
Varav hon är lika pantad som SD när det kommer till den punkten, lika kontrollerande vilket ses i hennes resonemang i deras mail.
Hon förfasas över att SD snokar när hon är otrogen. När han blockar henne så åberopar hon brist på tillit. Hur ska hon nånsin kunna lita på honom igen?

Det är så dumt att klockorna stannar.

3 maj.
HD till. SD:
♥️ Älskar dig."

5 maj.
HD till SD:
" Idag har du funnits i mina tankar mer än vanligt, vill krama dig. "

JS:
"J och Hanna stod varandra som mest känslomässigt nära är under maj 2018."

Tyvärr, det är inte så JS, även om hon fått dig att tro att så är fallet.

Sen sitter hon och är snusförnuftig inför JO om hans otrogna ex.
Tycker hon borde berättat om sin otrohet, varit mer öppen..
Sitter och dravlar om att det nog är mer vanligt än man tror.

Själv otrogen initialt i flera månader och döljer JS långt bortom mordet.

Hon är inte klok på en fläck och följande kan väl ändå inte åligga SD?

2018-04-19
HD: oj, hade hon varit med flera alltså. Hade ingen aning. Har ju iofs inte fråga. Det blir mer påtagligt nu när man själv går igenom en separation.

JO: japp flera .. men enligt henne så har hon aldrig gjort nåt..

HD: Tufft. Kan tänka mig att det hade varit bra om hon själv hade berättat eller iallafall bekräftat.
- Hoppas att hon har fått hjälp/får hjälp för det. Sjukligt beteende men är nog vanligare än man tror.

Samtalet övergår till att handla om en resa han bokat.

JO: kan du hålla helmligt? ; )
HD: Jag är bra på det. Tror inte du kan hitta ngn som är bättre på det." Ab 165

Ingen betvivlar..
Senast redigerad av develi 2021-05-26 kl. 16:35.
Citera
2021-05-26, 16:23
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Litenensam
Vem var grannen som hört denna person?
Är grannen tillförlitlig?
Vilken tid hörde grannen den höga rösten?

Det bör vara Ull*a S*avonen, 151/179
Hon hörs inte i TR.
Citera
2021-05-26, 16:24
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gracefulmind
Det är jättebra med dina punkter!
Det behövs fortfarande uppstaplat i omgångar eftersom folk glömmer eller har missat.
Konkret, enkelt och logiskt.

Ingen vill att fel person ska dömas! INGEN!

Anledningen i detta fall att så många känner sig säkra är att det finns MYCKET.
År tillbaka!
Som en följetong.
En klassisk Agatha Christie bok.
Med undantag för att detta gäller verkliga människor och verkliga offer!
Och jag beklagar det! Från djupet av mitt hjärta!

Och om man läser det MGM+BO själv har skrivit med mera under åren, rakt av på ett streck,
då trillar inte EN pollett ner utan en betydande del polletter!

Jag vill inte "låta" arg. Det är verkligen inte min avsikt.
Vill bara förtydliga.

Det här är verkligen ingen klassisk Agatha Christie bok. I hennes böcker finns det en mängd misstänkta, alla med tydliga motiv att mörda BO. BO bär sig ofta åt som en skitstövel så man förstår tidigt vem som kommer att mördas.

I det här fallet finns det bara en misstänkt. Han har mördat en underbar kvinna som alla älskade. Motivet finns enbart i mördarens huvud och kan inte hittas i BOs sätt att bete sig mot andra människor.

Så inga likheter med en klassisk Agatha Christie bok här.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in