2021-05-26, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skogshuggaren401
https://www.wexthuset.com/tradgardsskotsel-underhall/vattna-bevattna/solcellsdriven-bevattning/irrigatia-solcellsdrivet-bevattningssystem-sol-c24

Kan tydligen vara rätt högljudd men den nya 2021s års modellen ska vara tystare. Ska testa nu i sommar och utvärdera sen.

kolla precis nyss till det, Fan jag ber dig glöm ej skriva ett omdöme om skiten sen. Hade ju varit perfekt om man har ett större spot långt ut i helvete utan vatten i närheten.
Citera
2021-05-26, 14:21
Medlem
Har en spot som användes förra säsongen men tänkte att det borde tillföras näring i den redan existerande bädden.

Tänkte att hönsgödsel borde göra jobbet, men hur mycket då för en vanlig 8x40 bädd?

Tacksam för input.
Citera
2021-05-26, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Du gjorde ett bra val. Express ups tar max 4 5 dagar. Sen mazar är kanon. Ultimate. Deras blackberry. Tja alla e riktigt fina!. Jag själv kör bädd eller inviduella hål. En 50l säck i varje hål o hönsgödsel. Kanon concept som kommer ge avkastning. Inga problem alls bara kul folk frågar. Men bädd eller inviduella hål hadde ja kört. Mvh! Tänk på beställa fort deras autos tar längre änn många andra.

Kan jag täcka min bädd med vad som helst för att förhindra avdunstning av vatten? Hittar inget gräs i närheten.
Citera
2021-05-27, 12:16
Medlem
Har ni rånarluva på er när ni besöker era bäddar? Man vill ju inte bli fotat på någon åtelkamera.
Citera
2021-05-27, 13:29
Medlem
matteruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiptoptop
Har ni rånarluva på er när ni besöker era bäddar? Man vill ju inte bli fotat på någon åtelkamera.

Inget suspekt alls.. 😁
Skulle nån se en person i rånarluva smyga omkring ute i skogen lär dom garanterat ringa snuten...

En kikare runt halsen och ett exemplar av fågelboken i handen däremot borde vara lugnt.

Under skörd på höstkanten bytes detta lämligen ut mot en liten korg, en svampkniv och ett exemplar av stora svampboken.

Eventuellt en termos kaffe som kompliment.
Citera
2021-05-27, 13:50
Medlem
Citat:
Kan jag täcka min bädd med vad som helst för att förhindra avdunstning av vatten? Hittar inget gräs i närheten.

Granris är bra. Och nej det gör ej jorden sur, det är en myt.
Citera
2021-05-28, 01:01
Medlem
tixerzs avatar
Citat:

Inte en aning du .. jag täcker ej min bädd eller hål med något. jag vattnar när det behövs. inte nyttigt o ha allt för blöt jord förlänge. då rötterna blir lazy mvh
Citera
2021-05-28, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tixerz
Inte en aning du .. jag täcker ej min bädd eller hål med något. jag vattnar när det behövs. inte nyttigt o ha allt för blöt jord förlänge. då rötterna blir lazy mvh

Hur många dagar utan regn låter du passera utan att du vattnar växterna?

Tror du att NL x Big Bud autoflower hinner färdigt på 70 dagar utomhus?

mvh ^^
Citera
2021-05-28, 18:07
Medlem
Jag lever farligt just nu! Har en del plantor på balkongen och dom har börjat lukta! Jag gillar lukten men tvivlar på att grannarna gör det! Har inte hittat någon riktigt bra spot och vill inte ha alla på samma ställe.
Vad göra? Finns det någon annan blomma/växt vars lukt kan dölja cannabislukten?
Citera
2021-05-28, 18:35
Medlem
https://anonfiles.com/Lb23yay6u7/186522440_541646510340059_9056759726108885891_n_jp g

https://anonfiles.com/R62ey3y8u4/187284944_2544400909190029_6117819075538937546_n_j pg

https://anonfiles.com/Ta27y9yeub/189927252_221003123164850_7815865739035488614_n_jp g

Lite skada på mina bäbisar som upptäcktes idag.
Någon som har någon aning om vad detta kan vara?
Har råkat välta över plantan någon gång men borde inte ha gjort detta. Verkar ha bränts på något sätt.

Vad kan det vara? Åtgärd?

Vad tror ni, jag tänkte sätta ut dem nu till veckan till spoten. Är de stora nog?
(Står utomhus på balkongen 24/7 just nu)
Citera
2021-05-28, 18:47
Medlem
Asensgammaldagss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurituri
Jag lever farligt just nu! Har en del plantor på balkongen och dom har börjat lukta! Jag gillar lukten men tvivlar på att grannarna gör det! Har inte hittat någon riktigt bra spot och vill inte ha alla på samma ställe.
Vad göra? Finns det någon annan blomma/växt vars lukt kan dölja cannabislukten?

Käka ärtsoppa varje dag och släpp dig högljutt med jämna intervaller på balkongen. Men allvarligt talat så om de luktar nu så kan du ju tänka dig i augusti/september. Lukt och "vänner" är det som de flesta torskar på.

Bara att köpa en vandringsryggsäck och kåka ut skiten i nåt träsk, tvinga dig igenom massa taggbuskar medans myggorna och fästingarna äter dig levande. Trodde du kunde köra en glidare på balkongen va? Du ska fan lida lika mycket som oss andra, haha!

Att tänka på: Om man odlar i en rotvälta så kan ihärdigt regnande leda till att rotvältan rasar ner över ens plantor.
Citera
2021-05-28, 19:48
Medlem
Jodå, jag är beredd att kånka ut mina plantor. Men det är tamejfan inte lätt att hitta bra ställen. Vill inte ha dom för långt bort. Och här är det folk som idkar friluftsliv i varenda buske! Jag får fortsätta att leta efter den perfekta spoten. Känner egentligen för att sätta upp ett plasttält på balkongen för att slippa vildsvin och rådjur. Men det kommer väl att lukta ändå när jag ska in där och pyssla med dom.
Såg annars ett schysst växthustält på Granngården. Det var ganska högt. Fortsättning följer! 😇
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in