Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Ja det där har ju dryftats lite och är något av ett mysterium fortfarande va.
Uppgiftslämnaren kommer med info om både SD i bostaden på natten och lättnad över utebliven husrannsakan.
Vem skulle ha lämnat dessa uppgifter? Och vem skulle vetat om/hon ha anförtrott främst nattbesöket? Barnen källan? JG? Men borde framgå av förhör då.
Finns kanske nån naturlig förklaring till att polisen inte gått djupare med detta? För det borde de ju ha gjort då det inte lär vara många som kan ha lämnat dessa uppgifter. Har de kört en liten fuling? Inte särskilt troligt heller.
Men framförallt så ligger det ju i åklagarens intresse att placera SD närmare brottsplatsen så därför är en utebliven djupdykning rätt märklig här oavsett var uppgifterna kommer från.
Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Hur det än är så lär vi inte hitta några ”uppgifter till utredningen” som fhl hänvisade till? Det om husrannsakan (lättnaden om utebliven) finns det kanske nån uppgift om och då skulle alltså infon om nattbesöket komma från samma källa isf. Men det var kanske bara en trevare av polisen.
Det ska ju enligt förhöret vara specifikt natten mellan14-15/5. Ramlade han in med sånt buller och bång på nedervåningen så nåt barn kan ha vaknat? Och samma barn ska ha uttryckt moderns lättnad att ingen husrannsakan gjorts?
Jaja, bevismässigt inget att hänga upp sig på då det inte gjorts npn grej av det i åtalet.
Det jag hoppade till över när jag läste var mest att det sades, inte så mycket egentligen vad som sades. Plus att jag tänkte att herregud, har jag läst detta tidigare (jepp, mycket tidigare!) utan att reagera.
Jag ska läsa fortsättningen senare idag, för att se ifall HD eller fhl tar upp det igen.
När jag läste dessa förhör för första gången, när vi just fått tillgång till FUP, var ju allt nytt.
När jag läser det nu så reagerar jag på sånt som dryftats i tråden och som HD besvarar, och då särskilt i de första förhören, då hon är mera meddelsam.
När man kommer längre fram är det färre svar, mycket beroende på att hon säger: det där har jag redan svarat på så många gånger.
Det finns i alla fall ett undantag, och det är det här med blodsex. Hon berättar ju inget om det i de tidiga förhören, men tar upp det i augusti -19 (sitter inte med FUP framför mej men tror att det är då). Att hon då säger något i förhöret är för att fhl presenterar TB:s uppgifter. HD menar på att det är TB som varit så ihärdig med sina frågor om utredningen, vad bygger den på, vad finns det för spår mm, vilket gjorde att HD börjar berätta om detta som hon inte sagt till någon förut. HD har inte velat prata om det i förhör tidigare, för hon menar på att det är väldigt privat, typ.