2021-05-26, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Decrypt - en nyhetsside med over 5 millioner månedlige lesere - har kryptojakten som top story nå.

Norwegian Police Trying to Crack Monero and Dash in Missing Person Case

In the midst of a missing person case, Norwegian law enforcement is trying to break open anonymous cryptocurrencies Monero and Dash

https://decrypt.co/71948/monero-dash-center-missing-persons-case-norway

Fra denne artikkelen:

"Law enforcement organizations around the world have devoted considerable effort to tracking cryptocurrency transactions, including privacy coins.

In July 2020, a leaked FBI intelligence report revealed how the FBI had tracked dark web criminals laundering dirty Bitcoin by converting it into Monero. Later that year, crypto intelligence firm CipherTrace announced that it had developed a toolset for tracing Monero transactions, although CEO Dave Jevans conceded that "You can’t be as deterministic as Bitcoin […] In tracing Monero, it’s really more of a probabilistic game."
Citera
2021-05-26, 13:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Fra denne artikkelen:

"Law enforcement organizations around the world have devoted considerable effort to tracking cryptocurrency transactions, including privacy coins.

In July 2020, a leaked FBI intelligence report revealed how the FBI had tracked dark web criminals laundering dirty Bitcoin by converting it into Monero. Later that year, crypto intelligence firm CipherTrace announced that it had developed a toolset for tracing Monero transactions, although CEO Dave Jevans conceded that "You can’t be as deterministic as Bitcoin […] In tracing Monero, it’s really more of a probabilistic game."

Ja CipherTrace og amerikanske myndigheter har kommet et godt stykke på vei. Ikke bare i USA men også Russland er på gang med noe som skal bryte ned teknologien bak kryptovalutaene for å avsløre motparten i den andre enden.
Citera
2021-05-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Ble barndomshjemmet leid ut? Hvis det er tilfellet så er det ikke så rart at man er medlem på en slik side.

Jeg tenker at å dra på visning, reelle søk på data etter utleieleilighet mm er tegn på at man vil flytte, ikke medlemsskap i en gruppe alene, spesielt ikke om man leier ut noe.

Som jeg læser SMS-beskeden til AE's nære og fortrolige veninde på bryllupsdagen, havde hun sagt til ham, at hun ønskede skilsmisse.

Sms fra bogen:
Hei.
49 års bryllupsdag.
Ingen gratulasjoner fra Th.
Bedt på middag hos HHB1, men Tom er ikke interessert i noe fejring, tror han føler sorg og sinne for 49 år bortkastet 🥴
Sådan ligger det an 👎🏻
Senast redigerad av rlk73 2021-05-26 kl. 13:10.
Citera
2021-05-26, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Som jeg læser SMS-beskeden til AE's nære og fortrolige veninde på bryllupsdagen, havde hun sagt til ham, at hun ønskede skilsmisse.

Sms fra bogen:
Hei.
49 års bryllupsdag.
Ingen gratulasjoner fra Th.
Bedt på middag hos Hanna, men Tom er ikke interessert i noe fejring, tror han føler sorg og sinne for 49 år bortkastet 🥴
Sådan ligger det an 👎🏻

Som kvinne så kan jeg bare si at for å bli skuffet må man ha en forventning om noe. Her er det tydelig at AEH forventet både gratulasjon og feiring. Hvis det stemmer at hun har fortalt at hun vil skilles, hvorfor i all verden skal de feire en bryllupsdag? Det er normalt slik at omsorgsfulle mennesker som investerer i forhold og relasjoner selvfølgelig gratulerer med dagens osv, men jeg kan ikke se hvorfor dette er like viktig på dette stadiet (nesten gift i 50 år) kontra i 20-30 årene hvor man kanskje ikke er gift og "gått inn". Jeg kjenner selv til familiemedlemmer som ber f eks barn kjøpe bryllupsgave fordi de selv ikke aner hva som vil slå an, men hvor ektefølt er nå det? Det er bedre å motta noe ektefølt og uforventet enn noe som gis bare fordi det forventes og nærmest på tvang og hvor man ikke har valgt ut gaven selv.
Citera
2021-05-26, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Som kvinne så kan jeg bare si at for å bli skuffet må man ha en forventning om noe. Her er det tydelig at AEH forventet både gratulasjon og feiring. Hvis det stemmer at hun har fortalt at hun vil skilles, hvorfor i all verden skal de feire en bryllupsdag? Det er normalt slik at omsorgsfulle mennesker som investerer i forhold og relasjoner selvfølgelig gratulerer med dagens osv, men jeg kan ikke se hvorfor dette er like viktig på dette stadiet (nesten gift i 50 år) kontra i 20-30 årene hvor man kanskje ikke er gift og "gått inn". Jeg kjenner selv til familiemedlemmer som ber f eks barn kjøpe bryllupsgave fordi de selv ikke aner hva som vil slå an, men hvor ektefølt er nå det? Det er bedre å motta noe ektefølt og uforventet enn noe som gis bare fordi det forventes og nærmest på tvang og hvor man ikke har valgt ut gaven selv.

Hun havde nok en forventning om, at han ihvertfald ville lykønske hende, hvis han havde taget skilsmissen ok, og de stadig var på talefod og boede sammen... At hun skriver '49 år bortkastet', tyder på, at hun havde fået sagt det til ham.
Senast redigerad av rlk73 2021-05-26 kl. 13:20.
Citera
2021-05-26, 13:16
Medlem
Citat:
Høres tildels ut som en beskrivelse av H*use of C*onsultants og gutta bak... Men finnes vel flere av typen i samme miljø

Disse gutta? Spøker md å dele 50/50 etter å ha slakta folk og sendt mail. Virker som intern humor over et eller annet.
https://imgur.com/a/MKRXz53
Citera
2021-05-26, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rlk73
Hun havde nok en forventning om, at han ihvertfald ville lykønske hende, hvis han havde taget skilsmissen ok, og de stadig var på talefod... At hun skriver '49 år bortkastet', tyder på, at hun havde fået sagt det til ham.

Helt unormalt å forvente en gratulasjon om man har servert et skilsmisseønske. Jeg har nære familiemedlemmer som gir f... i slike ting, med mindre det er spesielt. Synes egentlig det er mye mer normalt, de feirer når de har lyst til å feire og viser omsorg og kjærlighet året rundt.
Citera
2021-05-26, 13:19
Medlem
Opplysningene fra VGs artikkel har den siste timen blitt publisert på en rekke nettsider internasjonalt og vil nå ut til mange millioner lesere - og potensielt flere med god kryptokunnskap. Allerede har det kommet flere tips etter de siste døgns avsløringer.

I tillegg til Decrypt, er saken nettopp lagt ut på større og mindre nettsider som Cryptocraft, BitRss, Trade Moneta, Crypttheory med flere, i tillegg til andre ikke-engelske nettsider. Saken får med andre ord bred dekning verden rundt.
Citera
2021-05-26, 13:30
Medlem
Citat:
Høres tildels ut som en beskrivelse av H*use of C*onsultants og gutta bak... Men finnes vel flere av typen i samme miljø

Den ene eieren av firmaet som ikke er RU, men MAZ bet jeg meg merke i før jeg visste om firmaet. Det ble postet for noen dager siden artikkelen fra VG, med offentliggjøringen av kryptosporet. Der var han blant en av de som trykket liker på posten. Husker ikke hvorfor jeg bet meg merke i han, men fikk følelsen av noe så jeg tok screenshot så jeg skulle huske på profilen. Tittet litt nå og det ser ut som han er venn mer en billakkerer i Ski, var det ikke snakk om at kanskje bilen en BMW x3 ble foliert før eller etter det ble sett en lignende i bil i nærheten av S4 og på veien ved Ås, som ikke er veldig langt fra Ski?
Citera
2021-05-26, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av datomerking
Den ene eieren av firmaet som ikke er RU, men MAZ bet jeg meg merke i før jeg visste om firmaet. Det ble postet for noen dager siden artikkelen fra VG, med offentliggjøringen av kryptosporet. Der var han blant en av de som trykket liker på posten. Husker ikke hvorfor jeg bet meg merke i han, men fikk følelsen av noe så jeg tok screenshot så jeg skulle huske på profilen. Tittet litt nå og det ser ut som han er venn mer en billakkerer i Ski, var det ikke snakk om at kanskje bilen en BMW x3 ble foliert før eller etter det ble sett en lignende i bil i nærheten av S4 og på veien ved Ås, som ikke er veldig langt fra Ski?

- I tillegg ser man på MAZ sin profil at han pleier å legge ut noe stort sett hver dag, gjerne flere ganger om dagen. Men mellom 29. Oktober 2018 og 6. November 2018 kommer det ingenting. Er vel ikke bare meg som syntes dette er litt merkelig?
Citera
2021-05-26, 13:49
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toiko1
Disse gutta? Spøker md å dele 50/50 etter å ha slakta folk og sendt mail. Virker som intern humor over et eller annet.
https://imgur.com/a/MKRXz53

Hva slags tilknytning har disse folkene til saken? Kjenner ikke igjen disse profilbildene fra
kretsen rundt RU & co.
Citera
2021-05-26, 13:52
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Apropos medhjelpere, jeg synes JLH sine betraktninger i denne artikkelen er interessante.
Det er nesten som om han lager en slags provisorisk "gjerningsmannsprofil":
– Dette kan være personer som kanskje like gjerne kunne brukt den iherdige planmessigheten sin på lovlig og vellykket næringslivsvirksomhet, men som likevel mangler noe av det som virkelig skal til for å lykkes på det området

han sitter igjen med et inntrykk av at de som står bak ikke har sitt tyngste fotfeste i finans og næringsliv, likevel ser han altså ikke bort ifra at dette også er et felt de må kjenne relativt godt.

– Kryptosporet peker i retning av personer med finansielle interesser. Det tegner et bilde av semiproffe aktører som befinner seg i en gråsone mellom forbrytelser og børs. Alt det som nå blir forklart gir et profesjonelt inntrykk, samtidig som det fremstår som et litt famlende forsøk på å bruke kryptovaluta.
Hvem kan dette peke mot? Vet JLH noe vi ikke vet? Har han hørt noen navn, kanskje?

Hva med D@v1d T0sk@ eller B@hrf0d?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in