2021-05-26, 11:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, bare en kopi, et bilde, av passet hans ble solgt. Han har antagelig leid rom et eller annet sted og har i den forbindelse latt verten kopiere passet.

Ok, jeg skjønner. E-postadressen til sørlendingen ble vel også brukt? Finnes det noen god grunn til å bruke identiteten til en nordmann, fremfor en fra et annet land?
Citera
2021-05-26, 11:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
"Vett" brukes på Sør/Sørvestlandet.
"Me vett at det står der, men me liga det ikkje." Ordtaket ble ofte brukt av avholdsfolk på Sør/Sørvestlandet og refererer til bryllupet i Kana, da Jesus lagde vann til vin.
"Shabby" ble nok "importert " av norske sjømenn, og brukes i hele landet.

Jeg tenker at sørlendingen som fikk frastjålet ID, kan være blant vitnene som har blitt innkalt til nye avhør. Og som jeg har vært inne på tidligere, ID kan ha blitt stjålet, eller "stjålet".
Her blander du Haugesund (nord for Boknafjorden) med Stavanger og Sørlandet.Haugesund kunne vært:"Me vett at det står der, men me liKa det ikkje" - altså K, ikkje G.Med G så e endingen E, f eks sør for Boknafjorden: "Me vett at det står der, men me ligE det ikkje".Hvis dei blande dette så høres det ut som en østlending så prøve å prate eller skrive som ein vestlending.Det finnes ingen østlendinger som kan prate skikkelig vestlending.Hege Schøyen e ganske god,men til og med hu e lett å gjennomskua.
Citera
2021-05-26, 11:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Apropos medhjelpere, jeg synes JLH sine betraktninger i denne artikkelen er interessante.
Det er nesten som om han lager en slags provisorisk "gjerningsmannsprofil":
– Dette kan være personer som kanskje like gjerne kunne brukt den iherdige planmessigheten sin på lovlig og vellykket næringslivsvirksomhet, men som likevel mangler noe av det som virkelig skal til for å lykkes på det området

han sitter igjen med et inntrykk av at de som står bak ikke har sitt tyngste fotfeste i finans og næringsliv, likevel ser han altså ikke bort ifra at dette også er et felt de må kjenne relativt godt.

– Kryptosporet peker i retning av personer med finansielle interesser. Det tegner et bilde av semiproffe aktører som befinner seg i en gråsone mellom forbrytelser og børs. Alt det som nå blir forklart gir et profesjonelt inntrykk, samtidig som det fremstår som et litt famlende forsøk på å bruke kryptovaluta.
Hvem kan dette peke mot? Vet JLH noe vi ikke vet? Har han hørt noen navn, kanskje?

Høres tildels ut som en beskrivelse av H*use of C*onsultants og gutta bak... Men finnes vel flere av typen i samme miljø
Senast redigerad av Alsagio 2021-05-26 kl. 11:19.
Citera
2021-05-26, 11:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Her blander du Haugesund (nord for Boknafjorden) med Stavanger og Sørlandet.Haugesund kunne vært:"Me vett at det står der, men me liKa det ikkje" - altså K, ikkje G.Med G så e endingen E, f eks sør for Boknafjorden: "Me vett at det står der, men me ligE det ikkje".

Er du sikker på at det er a-ending i "lika" i Haugesund? Jeg trodde det var "like".
Citera
2021-05-26, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Høres tildels ut som en beskrivelse av H*use of C*onsultants og gutta bak... Men finnes vel flere av typen i samme miljø

Bingo ! 😎
Citera
2021-05-26, 11:53
Medlem
Citat:
Politiet trur TH e involvert med medhjelpere. Men de er jo ikke like smarte som deg... og sitte ikkje på like mye info som deg... kanskje du bør kontakta politiet og belære dei litt?

Jeg vet, eller "vett", som de kanskje sier på din dialekt, hva politiet mener.
Da jeg spurte: "Er det fortsatt noen som tror at TH har utført alt selv?", så var det selvsagt rettet til brukerne i denne tråden.
Jeg tror politiet har fått mange nye opplysninger, også i form av tips, og tror faktisk de vil oppklare saken.
Citera
2021-05-26, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Apropos medhjelpere, jeg synes JLH sine betraktninger i denne artikkelen er interessante.
Det er nesten som om han lager en slags provisorisk "gjerningsmannsprofil":
– Dette kan være personer som kanskje like gjerne kunne brukt den iherdige planmessigheten sin på lovlig og vellykket næringslivsvirksomhet, men som likevel mangler noe av det som virkelig skal til for å lykkes på det området

han sitter igjen med et inntrykk av at de som står bak ikke har sitt tyngste fotfeste i finans og næringsliv, likevel ser han altså ikke bort ifra at dette også er et felt de må kjenne relativt godt.

– Kryptosporet peker i retning av personer med finansielle interesser. Det tegner et bilde av semiproffe aktører som befinner seg i en gråsone mellom forbrytelser og børs. Alt det som nå blir forklart gir et profesjonelt inntrykk, samtidig som det fremstår som et litt famlende forsøk på å bruke kryptovaluta.
Hvem kan dette peke mot? Vet JLH noe vi ikke vet? Har han hørt noen navn, kanskje?

At JLH nevner "en gråsone mellom forbrytelser og børs" synes jeg kan hinte tilbake til Pareto-saken.

Gullgruve-selskapet Crew Gold i Afrika som skal ha kostet J*ens U*lltveit M*oe én milliard mens han var involvert på eiersiden, i tiden før ca 2010.

Tidligere Pareto-megler Kjetil Sjursen ble frifunnet for grovt bedrageri og markedsmanipulasjon i Borgarting lagmannsrett i mars i år, mens konsulent Jan Vestrum ble idømt fengselsstraff og inndragelse av 15,7 millioner NOK. Det er uklart om det kommer nye anker.

Kilde: Finansavisen
https://finansavisen.no/nyheter/krim/2021/03/11/7640680/sjursen-vant-over-okokrim

Det kan jo hende at det var meningen at kryptooppsettet skulle hinte i den retningen.

Forsvinningen skjedde samme dag som Økokrim la ned påstand om fengselsstraff i Paretosaken.
Citera
2021-05-26, 11:59
Medlem
Citat:
Her blander du Haugesund (nord for Boknafjorden) med Stavanger og Sørlandet.Haugesund kunne vært:"Me vett at det står der, men me liKa det ikkje" - altså K, ikkje G.Med G så e endingen E, f eks sør for Boknafjorden: "Me vett at det står der, men me ligE det ikkje".Hvis dei blande dette så høres det ut som en østlending så prøve å prate eller skrive som ein vestlending.Det finnes ingen østlendinger som kan prate skikkelig vestlending.Hege Schøyen e ganske god,men til og med hu e lett å gjennomskua.

Jeg forholdt meg til faktaboksen på denne siden:
https://nn.wikiquote.org/wiki/Me_vett_at_det_st%C3%A5r_der,_men_me_liga_det_ikkj e.
Citera
2021-05-26, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
At JLH nevner "en gråsone mellom forbrytelser og børs" synes jeg kan hinte tilbake til Pareto-saken.

Gullgruve-selskapet Crew Gold i Afrika som skal ha kostet J*ens U*lltveit M*oe én milliard mens han var involvert på eiersiden, i tiden før ca 2010.

Tidligere Pareto-megler Kjetil Sjursen ble frifunnet for grovt bedrageri og markedsmanipulasjon i Borgarting lagmannsrett i mars i år, mens konsulent Jan Vestrum ble idømt fengselsstraff og inndragelse av 15,7 millioner NOK. Det er uklart om det kommer nye anker.

Kilde: Finansavisen
https://finansavisen.no/nyheter/krim/2021/03/11/7640680/sjursen-vant-over-okokrim

Det kan jo hende at det var meningen at kryptooppsettet skulle hinte i den retningen.

Forsvinningen skjedde samme dag som Økokrim la ned påstand om fengselsstraff i Paretosaken.
har tenkt samme tanke. Mining. Crew goldmine, hevn mot th, børs og penger osv. Kidnappingshistorien noen år tilbake. Lukter ideer fra en viss siktet mann. Th var svært interessert i usporbar kjeltringsvaluta som ble brukt av kidnappere.
Citera
2021-05-26, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Jeg forholdt meg til faktaboksen på denne siden:
https://nn.wikiquote.org/wiki/Me_vett_at_det_st%C3%A5r_der,_men_me_liga_det_ikkj e.
Faktaboks my ass.Det som står der er feil.Ikkje stola 100% på wiki, vettu.
Citera
2021-05-26, 12:23
Medlem
Decrypt - en nyhetsside med over 5 millioner månedlige lesere - har kryptojakten som top story nå.

Norwegian Police Trying to Crack Monero and Dash in Missing Person Case

In the midst of a missing person case, Norwegian law enforcement is trying to break open anonymous cryptocurrencies Monero and Dash

https://decrypt.co/71948/monero-dash-center-missing-persons-case-norway
Citera
2021-05-26, 12:50
Medlem
Ble barndomshjemmet leid ut? Hvis det er tilfellet så er det ikke så rart at man er medlem på en slik side.

Jeg tenker at å dra på visning, reelle søk på data etter utleieleilighet mm er tegn på at man vil flytte, ikke medlemsskap i en gruppe alene, spesielt ikke om man leier ut noe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in