Citat:
Ursprungligen postat av
Vit-Brandbil
Hur tror du potatisen känner sig när man stoppar ner den i kokande vatten?
Klart det är illa hur djuren behandlas men hur dödar man ett djur på ett bra sätt så de inte lider?
Potatisen skriker nog i dödsplågor och våndas helvetes kval också, men tyvärr kan jag inte leva på luft
Det finns många sätt att behandla djur värdigt.. För det första att de ska få ha rena utrymmen. Att de ska få space och inte stå som packade sillar så de knappt kan röra sig. Att de ska få springa ute ibland. Jag stör mig på köttindustrin på det sättet att de bara föds upp under vidriga förhållanden för att sedan plågas till döds som t.ex. detta med skållningen. Visst, det kommer göra kött dyrare om dessa krav ska uppfyllas.. men då får det vara så. Djurens väl är det viktigaste för mig.
Däremot skulle jag antagligen kunna äta viltkött eller kött från jägare osv då jag vet att det djuret har fått leva i frihet och haft ett någorlunda värdigt liv iallafall.
Jag vill absolut inte moralisera åt andra utan alla får göra sitt eget val. Skiter i om folk äter kött men själv har jag valt bort det för att det känns bäst. Each to their own