Citat:
Ursprungligen postat av
Melange5738
Vaddå "tävling"? Om terrorister angriper Sverige så förväntar jag mig att staten gör sitt yttersta för att förhindra att SVENSKA liv går till spillo. Begrips? Det är ingen jävla tävling. Få in det i skallen.
Nu blandar du ihop äpplen, päron och apelsiner igen, och du far iväg igen, på ett helt eget spår.. Du kanske blandade ihop mig med någon annan.. jag vet inte vad du far efter.
Jag sa bara att israelerna är extremt överlägsna och att de vunnit. Varje konfrontation med hamas är gravt assymetrisk. Det är inte ens en tävling. Den som är avgjort starkast har ett unikt ansvar. Och israelernas nuvarande beteende är bara grisigt. Det är ovärdigt.
Att döda 150 palestinier för varje död israel har ingenting med fred och säkerhet att göra. Det handlar om anfall och våldspsykologi. Palestinierna ska principiellt bombas. Bor du i Gaza spelar det ingen roll hur fredlig du är. Du får äta amerikanska missiler iaf. Att påstå att detta är Isrels "självförsvar" är groteskt. PÅ vilket sätt bilr Israel säkert för att 70 barn sprängs?
Att Israels regering främst arbetar för fred och säkerhet är skitsnack. Man arbetar konstant för krig och utökat territorium..
Palestinierna är inte utan skuld, självklart inte. Men eftersom Israel är så extremt mycket starkare (på alla sätt) tycker jag att israelernas initiativ och mentalitet är mest intressant.
Israelerna (+USA) leder konflikten 24/7.
Att Israel inte vil ha fred innan palestinierna är totalt manglade,fattar väl alla. Här har vi en gubbe som talar klartext:
https://www.youtube.com/watch?v=1UlK5CCkDec (från 2015)
Om jag fattat rätt, är han nu vice försvarsminister (!).
Han säger rakt ut: "Vi ska ha hela landet, för detta är vårt heliga land."
Israels grundinställning är inte mindre aggressiv än Hamas/palestiniernas..