2021-05-26, 10:44
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reka
S30A4: Lustigt par; under åratal orkar de inte ens säga upp onödiga abonnemang. Men samma kväll Magda anländer så säljer de, utan uppmaning, av massa prylar.

Men väldigt envis kvinna. Kanalpaketet var ju som den heliga graalen, och pengabufferten var ju också ajabaja för Magda.
Men imponerande godisförråd ändå.
Ja, verkligen speciellt. De känns lite som båda, men ffa kvinnan är/var fast i förgången tid. Det där med kanalpaket och boxar känns ju så passé, men de kanske bor så till att de inte har en vettig internetanslutning. Husvagn, jo, men då vill man väl ha en som fungerar? Mannen var väl lite mer fast i det där "typiska norrländska manliga" att män ska kunna fixa bilar och omsätta dessa.

De var ju inte otrevliga, och jag tycker faktiskt det var bra gjort av Lyxfällan att köpa ny kyl och frys till dem. Det är ju inga stora pengar för Lyxfällan, som mest 15K men de lär nog fått det fullt sponsrat av leverantören.

De var ju riktiga snaskätare. Jädrar vad godis de hade. Hoppas det kommer gå bra för dem, men det lär nog inte vara helt okomplicerat med ett fallfärdigt hus som i princip ligger på en ort där husen i princip skänks bort.
Citera
2021-05-26, 10:45
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Glöm inte husvagnen, är det inte bättre att försöka hyra en husvagn istället om man nu vill åka på husvagnssemester?
Om Biloradoturken bjuder 29.000 för fordonen så lär det gå att få 50.000-60.000 minst på blocket.
Varför säljer man bilarna till en handlare? Och inte lägger ut fordonen själva?

Efter skuldsaneringen tyckte mannen att han var en förebild för sina barn?
Bilfirmorna (och andra företag) betalar extra för att få sitt företag nämnt i TV. Ibland lite och ibland mycket. Beror på vilket företag och hur mycket det nämns och syns. Så tror inte bilarna var värda 50-60 privat. Dessutom är lyxfällan där en vecka eller vad det är och om de ska släcka skulder och förhandla räntor behöver det gå snabbt. De betalar säkert lite extra ibland till olika företag för att budgeten ska gå runt. Som när han som brukar komma och kolla på prylar betalade flera tusen för en saccosäck i stort sett.

Hon senast (S30A4) verkade missförstå vad Magdalena gör. "Hon får inte ta husvagnen" som att Magda är den som betalar och ställer den i sitt garage haha. Många som tänker ett steg bakåt (alltså fel) istället för flera steg framåt att det de säljer där och då påverkar ekonomin i framtiden med att släcka kronofogdskulder t.ex.. Borde nästan rivit kontraktet när hon vägrade säga upp TV-paketet. Men man märker att de ger en spark i rumpan iaf. för de får folk som inte fixat grejer på flera år att plötsligt ringa och förhandla och sälja prylar av rädsla för att "Magdalena ska ta grejerna"
Citera
2021-05-26, 10:55
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gavins-Friend
Bilfirmorna (och andra företag) betalar extra för att få sitt företag nämnt i TV. Ibland lite och ibland mycket. Beror på vilket företag och hur mycket det nämns och syns. Så tror inte bilarna var värda 50-60 privat. Dessutom är lyxfällan där en vecka eller vad det är och om de ska släcka skulder och förhandla räntor behöver det gå snabbt. De betalar säkert lite extra ibland till olika företag för att budgeten ska gå runt. Som när han som brukar komma och kolla på prylar betalade flera tusen för en saccosäck i stort sett.

Hon senast (S30A4) verkade missförstå vad Magdalena gör. "Hon får inte ta husvagnen" som att Magda är den som betalar och ställer den i sitt garage haha. Många som tänker ett steg bakåt (alltså fel) istället för flera steg framåt att det de säljer där och då påverkar ekonomin i framtiden med att släcka kronofogdskulder t.ex.. Borde nästan rivit kontraktet när hon vägrade säga upp TV-paketet. Men man märker att de ger en spark i rumpan iaf. för de får folk som inte fixat grejer på flera år att plötsligt ringa och förhandla och sälja prylar av rädsla för att "Magdalena ska ta grejerna"
Lite kul att du först nu fattat det.
Citera
2021-05-26, 10:56
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av godboy
Ja, verkligen speciellt. De känns lite som båda, men ffa kvinnan är/var fast i förgången tid. Det där med kanalpaket och boxar känns ju så passé, men de kanske bor så till att de inte har en vettig internetanslutning. Husvagn, jo, men då vill man väl ha en som fungerar? Mannen var väl lite mer fast i det där "typiska norrländska manliga" att män ska kunna fixa bilar och omsätta dessa.

De var ju inte otrevliga, och jag tycker faktiskt det var bra gjort av Lyxfällan att köpa ny kyl och frys till dem. Det är ju inga stora pengar för Lyxfällan, som mest 15K men de lär nog fått det fullt sponsrat av leverantören.

De var ju riktiga snaskätare. Jädrar vad godis de hade. Hoppas det kommer gå bra för dem, men det lär nog inte vara helt okomplicerat med ett fallfärdigt hus som i princip ligger på en ort där husen i princip skänks bort.

Ja, jämfört mot konståkerskan & snickaren så kände jag sympati med det här paret, trots hennes envishet i vissa saker.

Ja, otroligt besatt av kanalpaketen. Jag lyssnade bara passivt (jobbade samtidigt), men tyckte jag hörde nåt om ViaPlay. I så fall har de ju tillräcklig internetkapacitet för streamingtjänster.
Spotify-abonnemang fortsatte de dock att betala för. Undrar varför de inte gick ner till gratisversionen. Ok, jobbigt med reklam, men ändå...

Men tror att det här paret har lärt sig sin läxa.
Senast redigerad av Reka 2021-05-26 kl. 11:03.
Citera
2021-05-26, 11:01
Medlem
Rekas avatar
Jag ser kanske 4-5 avsnitt i varje säsong, och har bara sett svenska deltagare.
Har något förortspar med ursprung från MENA deltagit någon gång?

Ps. såg ett avsnitt där en spänn-blatte deltog, men han rymde under inspelningen. Men annars har jag inte sett till några multikulti-deltagare.
Citera
2021-05-26, 11:08
Medlem
godboys avatar
Citat:
Jag ser kanske 4-5 avsnitt i varje säsong, och har bara sett svenska deltagare.
Har något förortspar med ursprung från MENA deltagit någon gång?

Ps. såg ett avsnitt där en spänn-blatte deltog, men han rymde under inspelningen. Men annars har jag inte sett till några multikulti-deltagare.
Det har väl hänt enstaka gånger, minns ett avsnitt med en fet kvinna som var med, men maken var inte det då han var "på jobb utomlands". Säkert idioten ville bara inte synas i TV. Enstaka blattar kan förekomma, men inte värsta patrasket.
Citera
2021-05-26, 11:16
Medlem
Rekas avatar
Citat:
Det har väl hänt enstaka gånger, minns ett avsnitt med en fet kvinna som var med, men maken var inte det då han var "på jobb utomlands". Säkert idioten ville bara inte synas i TV. Enstaka blattar kan förekomma, men inte värsta patrasket.

Ok, jag antar att ett tvättäkta mena-par direkt från Somalia skulle ge ett stort underhållningsvärde.
Bara att försöka få dem att förstå att inkomster på 18 k kr/mån inte täcker utgifter på 46 k kr/månad är en uppgift få skulle klara av.

Samt när det skulle bli dags att sälja saker skulle det troligen sluta i handgemäng eftersom paret tycker att skräpet är helt oumbärliga.
Som pricken över i skulle kamerateamet hela tiden behöva freda Magda från parets 9 st sexuellt nyfikna söner.

Hoppas nu att produktionsteamet läser och tar till sig detta
Citera
2021-05-26, 11:20
Medlem
godboys avatar
Citat:
Ok, jag antar att ett tvättäkta mena-par direkt från Somalia skulle ge ett stort underhållningsvärde.
Bara att försöka få dem att förstå att inkomster på 18 k kr/mån inte täcker utgifter på 46 k kr/månad är en uppgift få skulle klara av.

Samt när det skulle bli dags att sälja saker skulle det troligen sluta i handgemäng eftersom paret tycker att skräpet är helt oumbärliga.
Som pricken över i skulle kamerateamet hela tiden behöva freda Magda från parets 9 st sexuellt nyfikna söner.

He he, Ja, jag tror ju inte att det är någon större risk att vi får se Zoomaliefamiljer här. Men Magdalena kan nog försvara sig själv tror jag. Däremot gäller det ju att filmteamet håller i grejerna, annars kommer det försvinna som alltid där det finns blattar.

Nu är ju även den produktion PK så vi kan nog glömma någon exponering av kamelknullare i större utsträckning, och ja produktionen lär läsa här, även om de aldrig skulle erkänna det.
Citera
2021-05-26, 11:28
Medlem
constants avatar
Citat:
He he, Ja, jag tror ju inte att det är någon större risk att vi får se Zoomaliefamiljer här. Men Magdalena kan nog försvara sig själv tror jag. Däremot gäller det ju att filmteamet håller i grejerna, annars kommer det försvinna som alltid där det finns blattar.

Nu är ju även den produktion PK så vi kan nog glömma någon exponering av kamelknullare i större utsträckning, och ja produktionen lär läsa här, även om de aldrig skulle erkänna det.
Allla ser inre stramad media, så därför är det bra om du berättar vad du ser.
Citera
2021-05-26, 11:31
Medlem
Gavins-Friends avatar
Citat:
Ursprungligen postat av constant
Lite kul att du först nu fattat det.
Va? Missade du att jag svarade en som inte förstått det och därför förtydligade jag. Är rätt många här och i programmet som inte förstått det. Jag själv har haft koll på sånt så länge jag kan minnas och stör mig på det i TV.
Citera
2021-05-26, 12:26
Medlem
Lite illavarslande när senaste parets gubbe började snacka om att han skulle kunna köpa på sig bilar i framtiden när ekonomin tillåter det. Sätter en ganska stor peng på att han sitter med tre-fyra bilar inom fem år som det ska "fixas med".
Citera
2021-05-26, 12:29
Moderator
impieteers avatar
Citat:

Hela programkonceptet går ju ut på att publiken (som är svensk) ska känna igen sig själva och vänner och bekanta. De ska kunna känna sig överlägsna "Så där hopplös är iaf inte jag" eller känna igen beteende "Hon är ju lika korkad som moster Barbro".

Primitiva lever ju i en helt annan värld. De får ju bidrag utan motprestation. Det går inte att ställa krav på dem. Det går inte att applicera sociala sanktioner på dem eftersom de inte fungerar som vanliga människor "Skäms du inte för att du bränner 3000 kr i månaden på chips..."

Det skulle ju bara uppfattas som otroligt udda och anklagas för rasism om man hade med primitiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in