2021-05-26, 00:21
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag tar detta igen!

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har funderat på en sak under de senaste dagarna: Vad tycker PU om att på nytt - och av en ny användare - bli så fullständigt uthängd och beskylld för delaktighet i Helenas försvinnande tillsammans med BW, den person som PU in absurdum har vägrat att kännas vid? (Det ska i ärlighetens namn skrivas att PU mot slutet - efter en lång, lång tid av förnekande - diffust tillstod något i stil med "vi kanske stötte ihop någon gång.)

Det skulle vara intressant om PU med det självoutade användarnamnet "Atervandsgrand4" kunde komma in i tråden och ge sin syn på saken.
Citera
2021-05-26, 00:25
Medlem
Om man vill försöka vara lite rättvis och lösningsfokuserad så bjuder jag in både B.W och Återvändsgränd (P.U) till tråden- Ni kanske vet eller hört nåt om vad som hände stackars Helena A!
Gärna R.E oxå🤔
Verkar inte finnas någon vilja här...folk tiger...små j-a fegisar...vad ska man säga!?
Citera
2021-05-26, 00:31
Medlem
Skulle det vara ”mildare” att bli fullständigt uthängd av en gammal använare och ärligt talat: Bryr mig föga om vad han tycker om detta🤣
JAA!
Päronen = Föräldrarna
Citera
2021-05-26, 00:52
Medlem
Ugglan.s avatar
I slutet av april började Bratis skriva i tråden om den person som Bratis sedan namngav som Mika*el Kjellq*uist. 2021-05-02 kom Highlandertheonly1 in och rakt av pekade ut BW. Därefter - 2021-05-10 - namngav Bratis Mika*el som den person som han/hon hade pratat med och som hade berättat en del "konstigt" om BW. Samma datum - 2021-05-10 - länkade jag till inlägget av divadnil som handlade om fotografiet som visade BW, MO och MK under EM i fotboll 1992. Fyra dagar senare, 2021-05-14, registrerar sig ebeneezer22 och pekar kraftigt ut BW och PU (även om nästan allt bottnar i vad som redan är känt i tråden).

Kan det vara intressant att det blev ett sådant utpekande av BW - och PU - efter det att Bratis började hinta om MK i slutet av april? Mellan den 28 april och 14 maj händer det väldigt mycket i tråden och som i första hand handlar om BW. Vad kan vi utläsa av detta?
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-26 kl. 01:10.
Citera
2021-05-26, 00:55
Medlem
En riktig man skulle aldrig slå en tjej,
än mindre slå ihjäl en helt oskyldig 22-årig tjej.
De som har gjort det är inga riktiga män (människor)...de är avskum helt enkelt.
De skulle aldrig våga diskutera det som hände.
Varför?
De är rädda o fega människor-SMÅ MÄNNISKOR-Hör hemma på Rättspsykiatrisk anstalt på obestämd tid.
Det är därför dessa såkallade människor använt Anabola Steroider, springer på GYM o tar ”tjack” (Amfetamin).
Tack för mej
Citera
2021-05-26, 01:13
Medlem
Det är lurigt men vi får hoppas på en lösning...jag tror det..jag brukar försöka tänka positivt🙂
Hellre nyfiken än misstänksam...Tänk lösningsfokuserat Uggla!
Vi vill ju lösa fallet för bövelen...Blunda och tänk att du är Helena på väg hem från Stadt...plötsligt händer detta...usch och fy fan säger jag..!!!
Jag undrar om knarkryktet..Helenas rum..jag tyckte det lät märkligt...jag blir galen på detta-Undrar hur många timmar jag tänkt på detta.
Tänk när Helenas hund (Nita?) ylade när hon under någon möbel hittade en hundleksak som hon fått av Helena..det är hjärtskärande😩
Nu är både Helena och hennes fina hund i himmelen..jag tror hon vet vad vi skriver.
Jag tänker på fallet varje dag
Citera
2021-05-26, 01:33
Medlem
Jag skrev att jag haft en del mailkorrespondens med GW om Helena-fallet genom åren. När jag nästa gång skulle maila honom så hade han ny adress och jag kunde ej få kontakt med honom trots flera försök.
Varför läser du inte ordentligt innan du kommenterar på ett avfärdande sätt..jag tror att det var tredje gången du missuppfattat vad jag säger.
Lite jobbigt och onödigt energikrävande att behöva förklara allting två gånger för dig🙄
Citera
2021-05-26, 02:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Angående det jag fetmarkerat.

Här får du förklara vad du menar. Vilken källa menar du, som farit med osanning i tråden via mig "under åren"? Jag vet ingen av mina källor som farit med osanning, inte vad jag har kommit på i alla fall.

Varför frågar du mig ang, att någon försökt skapa Facebook-konto i BW:s namn? Jag har ingen aning om vem det skulle kunna vara. Det är inte jag i alla fall; jag har knappt tid och ork att vara inne på mitt eget konto.

Ja, det finns vissa som ofta är inloggade. De kanske inte har så mycket till liv annars? Och det finns säkert sjuka individer där. Vem skulle vilja/försöka öppna ett konto i annans namn? Det låter riktigt stört! Bra att BW håller koll. Det kanske finns vägar för honom att gå för att spåra försöket?
Källan som gett dig info om bilresan till Töreboda⁉️ Mycker har byggts på det

Jag frågar inte dig om Facebook. Med tanke på att du är här i den mån BW hökar över sitt ger dig inte mycket tid till annat. Att du skulle öppnat konto i hans namn slog mig inte ens. Allt kretsar inte kring dig. Förstår inte din upprördhet eller att du ens känner dig så träffad. Förlåt ers höghet.
Citera
2021-05-26, 08:50
Medlem
Jag har inte tid att hänga med och läsa allt som står i tråden,men på sista tiden tycker jag att det har blivit riktigt intressant,mycket möjligt att dessa frågor och spekulationer redan finns i tråden menjag skriver ändå lite om hur jag pusslat ihop lite olika info som kommit fram och några frågor jag funderat över?

1. Detta foto som det skrivs om och att den som la ut det har tagit bort det har raderat det 2018 och att BW klippt bort MK verkar ju lite udda? Är det någob här som såg det fotot innan det försvann och blev reduserat?

2. Finns det någon som kan svara på om denna MK som det skrivs om hade glasögon -92 och om han var på Statt den kvällen? Kan han varit den som varit "väldigt intresserad" av Helena inne på Stattshotellet? Hur bra kompis var han med BW och var han även kompis med KM och RE?

3.För min del är BW.KM.MK och RE väldigt intressanta och man skulle ju gärna vilja veta hur dessa såg ut då 92?
Jag tror att pilotglasögon mannen kan vara KM eller MK för dom båda hade sambo. RE var väl Helena intresserad av och dansade sista dansen med och BW var väl osams med sin tjej så det utesluter att nån av dom ringer hem på natten.Men det utesluter dom inte från att närvara i vad som händer sen?

4. Jag tror alltså att KM eller MK är glasögonmannen, båda hade sambo var berusade inne på Stadshotellet om jag har tolkat det rätt? Det som är lite märkligt är att Helena väljer att gå i väg med denna man som hon dissat inne på Statt,det säger hon väl till sin syster när hon ringer hem,och det framkommer väl även i förhör med Pilot.Detta gör att jag skulle kunna tänka mig BW och RE som är "EM sambos" och vad jag fattar som på väg hem till efterfest erbjuder Helena och Pilot skjuts och att dom ska möta upp vid en plats efter Marieholmsbron?

Men vem är då den som är mest trolig som pilot? Både KM och MK verkar ju ha närstående inom politik och rättsväsendet och har koll på detta att neka advokat för undvika att namnet kommer ut offentlig.
Nån borde ju känns till vem av dom hade glasögon -92. Hur många optiker fans i Mariestad på den tiden? En optiker har väl inte tystnadsplikt och dom borde ju ha ett kundregister där man kan kolla upp detta?

Jag har länge trott att KM är Pilot men nu när denna MK dök upp och det skrivs om detta foto mm.så tycker jag att MK är intressant, han verkar ha varit väldigt tight med BW som är den jag har misstänkt som gm enda sen jag hittade denna tråd och började läsa om fallet. Anledningen till att jag är intresserad av detta fall är att jag kommer ihåg ganska väl när det hände,jag var med kompisar till Smögen på semester då och fotbolls EM pågick, på hemvägen stannar vi till på en rasta just vid Mariestad och då såg jag löpsedlarna om fallet med en bild på Helena om jag inte minns helt fel?
Sen att jag även skriver med RE här är att Helena verkade ju vara intresserad av honom och det gjorde att hon valde att hoppa med in i bilen som RE och BW åkte i,Vad jag tror sedan hände har jag skrivit om nån sida tillbaks i tråden.
Citera
2021-05-26, 11:53
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
För det första vill jag svara Ugglan varför jag ej hört av mig till Polis tidigare.
Som jag skrev tyckte jag det var osäkert (meningslöst) att lämna tips till ”Kling och Klang”! För er som inte vet är detta Konstaplarna i Pippi Långstrump😁
Men efter att jag blivit påmind av min kamrat om detta (båtfärden) så mailade jag faktiskt GW med vilken jag haft en del mailkorrespondens genom åren i Helenafallet! Jag letade efter en fungerande mailadress till Professorn och skickade typ 3-4 mail till olika mailadresser i hans namn. Detta utan respons dock.
Efter ett tag såg jag via FB att ärendet hade tagits över av Göteborgspolisen och då gjorde jag en ansträngning att meddela mig- har pratat med dem ett par ggr och det verkar vara gott gry där...ordning och reda samt duktiga utredare..detta är allmänt känt: Göteborg har de bästa mordutredarna. Det var ju det som Gabriella efterfrågat eftersom Skövdesnuten verkar ha huvudet i arslet..därav min skämt med Kling och Klang!
Frågor på detta?

Bollen ligger nu hos kalla fall och det är "sista tåget" som går från polisens sida och lyckas dom inte klara upp brottet nu så kommer dom aldrig heller att göra det!

Det som händer då är ytterst intressant! Då finns ingen som helst anledning av vittnen att knipa k-ft av polisens utredningstekniska skäl. Då är det bara för dom vittnen "som vågar" att gå ut här i tråden och berätta alla smaskiga detaljer dom vet. Sen får vi se vad vi kommer tro på!

Det som händer nu är att vi får hålla koll på när kalla-fall-poliserna ger upp sen kan vi köra på igen.
Citera
2021-05-26, 12:59
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Källan som gett dig info om bilresan till Töreboda⁉️ Mycker har byggts på det

Jag frågar inte dig om Facebook. Med tanke på att du är här i den mån BW hökar över sitt ger dig inte mycket tid till annat. Att du skulle öppnat konto i hans namn slog mig inte ens. Allt kretsar inte kring dig. Förstår inte din upprördhet eller att du ens känner dig så träffad. Förlåt ers höghet.

Från källan (två personer som "hör ihop") har endast uppgiften om att det var KJ som körde bilen till Töreboda kommit, ingen annan info. Uppgiften har jag för mig att jag fick 2017 eller 2018, så inga "osanningar" (om uppgiften ev. var felaktig från dem) från den källan "under åren".

Nej, jag är varken upprörd eller känner mig träffad, varför tror du det? Anledningen till att jag frågade, var för att du lade in en text om det i din kommentar till mitt inlägg.
Citera
2021-05-26, 13:42
Medlem
Det finns ett företag som ligger på Käringön (Orust). De har konstruerat en ”sjöuggla” som obemannad kan genomsöka under vattnet, i havet i dyl.
Denna finfina ”robot” kallas ”Bottenlusen” och levererar jättefina bilder från ex. bottnar, konstruktioner, båtbottnar etc.
Detta ända ner till 1000 fots djup enligt reklamen, med starka LED-lampor samt trådlösa överföringar till en IPhone tex.
Det är oxå ganska billigt att anlita företaget om man jämför med att hyra in dykare: 4000/dag exkl. moms.
Det finns ”arbetsprov” på företagets hemsida Bottenlusen.se.
Svensk uppfinning🤓
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in