Citat:
Ursprungligen postat av
ebeneezer22
Hej Ugglan!
1.Du utgår från att båten låg förtöjd på Dillö..hur vet du det? Båten kan väl ha legat på en uppsjö olika platser runt området kring ”Bäcken”?
2. Jag är absolut ingen ”sjöman” men avstånden är inte så stora mellan ex. Ekudden och Dillö...rätta mig om jag har fel.
3. Jaa...varför skulle B.W avslöja sin ljusskygga båtfärd för henne? Det kan gått till på följande sätt: de är tillsammans och hon undrar var han varit eller var han ska ta vägen..hon kanske misstänker att han har vänstrat eller ska träffa någon annan.
Då berättar han om båtresan..tex. att han måste ta hand om båten innan föräldrarna märkt att den saknas eller dyl.
4. Hon är född i början av 70-talet och flyttade ner till ett europeiskt land för att sedan flytta tillbaks till Sverige där hon nu lever och frodas.
Hon träffade någon som hon sedermera ingick äktenskap med.
Jag ska försöka ta reda på mer om hur och på vilket sätt hon blev varse B.Ws nattliga aktiviteter. I nuläget tror jag att jag vill avvakta innan jag ”outar” henne😬
Hon kan vara ett ett huvudvittne som sitter på potentiellt avgörande info.
Du kan få info..men i nuläget vill jag skydda vår källa.
Jag vill först kolla vad Kriminalkommissarien tycker om detta samt skaffa fram mer underrättelser från min gamla kamrat som också var närvarande då flickvännen berättade om B.W.
Jag kan dock berätta att det var R.E som nämnde det här med tvättmaskinen..som blev tillsammans med P.Ks ex.
Detta är känt sedan tidigare och dessa initialer förekommer som bekant i tråden.
Hursomhelst så bedömer jag att flickvännens utsaga är tidigare okänd information och kan vara känsligt (psykologiskt) för henne..kanske är bäst om polisen får prata med henne först.
B.W beteenden vid tidpunkten är högst anmärkningsvärda och märkliga..det finns det många som känner till.
GLÖM EJ: med centralstimulerande droger kan gärningspersonerna få mkt gjort under en begränsad (pressad) tidsrymd!
Jag fattar inte det där med PM, ska försöka lära mig kring detta🤔
Men du skrev ju att det var föräldrarnas båt. Det mest sannolika måste väl ha varit att föräldrarnas båt låg förtöjd vid sommarstället på Dillö?
Om BW hade haft båten till låns liggande i stan, hade han väl inte behövt "låna båten utan deras vetskap/ta den utan lov" för att puttra ut en bit och "dumpa" Helena, eller hur?! Och du skriver: "Då berättar han om båtresan..tex. att han måste ta hand om båten innan föräldrarna märkt att den saknas eller dyl." Då var det det där med föräldrarna igen ...
Nja, initialerna RE är kända i tråden sedan tidigare, helt korrekt, men
inte i samband med en tvättmaskin i ett "fotbolls-EM-hus" upp mot Krontorp!
Du kan nog inte skicka PM än, jag tror att du måste upp i minst 50 inlägg först.