2021-05-25, 20:15
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ebeneezer22
Jag hoppas (drömmer) att de har dataövervakning på B.W just nu...han går nog på glödande kol.
Spelar ingen roll om han torskar...han har redan torskat...innan sommaren är slut har nog pusslet avslutats är min förhoppning!
Om de inblandade har någon heder överhuvudtaget borde de träda fram-om det skedde en olycka som ledde till Helenas död är det inte mord per definition antar jag och gärningspersonerna kommer inte att straffas i lagens mening tänker jag.
BUSS PÅ BUSET!

Ibland (eller ganska ofta) kan jag skönja att du blir väldigt teatralisk, "spelar över" i din iver att jaga efter BW. Nu, när du märkte att vi hakade på om Highlandertheonly1:s inlägg, blev du väldigt "på". Du måste vara medveten om att vi kontinuerligt bedömer dig och dina inlägg både som "äkta" men precis lika mycket som falska. Vi är liksom inte bakom flötet, inte.

Det är inte till din fördel att du bara kan "ana" vilka personer som Prinzezzan syftar på. Jag kan tycka att du borde veta.
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-25 kl. 20:17.
Citera
2021-05-25, 20:22
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
C:s bror. Om du vet vem C är, då kanske du vet vem JE är också? Vet du då svaren på mina frågor?

Jag har läst inlägget och uppmärksammat att innehållet var väldigt lika ditt. Påpekade detta för Ugglan, och h*n lade ut Highlanders inlägg. Bra att påminna tråden om det. Om du och Highlander inte har pratat om detta tillsammans, så kan det stärka era uppgifter, d v s om båda ni har fått uppgifterna oavsett av varandra.

Tyvärr är risken överhängande att det föreligger något uppgjort om detta, men vi får låta tiden utvisa hur det ligger till.
Citera
2021-05-25, 20:29
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Angående det första citatet: Du inser väl att föräldrarnas sommarställe låg på Dillö? Om din "idé" ska ha någon som helst bärighet, måste BW alltså först ha krånglat sig till Dillö för att "olovligen låna föräldrarnas båt", köra den hela vägen ner till Sandviken genom en ljus och helt vindstilla sommarnatt för att "möta upp PU", kanske vara med och "paketera" Helena, lasta i henne i båten, åka ut och "dumpa" henne och sedan köra båten tillbaka till Dillö - och som grädde på moset krånglat sig tillbaka in till Mariestad! Allt det här är helt omöjligt.
Och det finns liksom inte på kartan att BW:s föräldrars båt låg förtöjd runt Ekudden/Sandviken eller något i den stilen, när sommarstället låg på just Dillö.

Angående det andra citatet: Tycker du inte att det är högst besynnerligt att BW skulle ha talat om för sin flickvän om den av dig påstådda "nattliga båtturen" när hon svårligen kunde ha vetat om den överhuvudtaget? Varför skulle BW ha sagt något till sin från början helt ovetande flickvän när han inte hade behövt säga något? Varför? Totalt ologiskt. Vem som helst hade ju försökt att helt hålla alltsammans så hemligt som det bara hade gått, inte frivilligt/helt i onödan ha pratat om det. Jag köper inte detta.

Så här är det: Om du har något som verkligen är nytt, vänligen för fram det i tråden. Den "nattliga båtturen" är nästintill omöjlig att ta seriöst på. Allt annat som du skriver är hoprafsade sammanfattningar av det som redan har stått att läsa om i tråden. Om du menar att vara seriös, behöver du visa det genom att just komma med ny, unik information som du verkligen kan stå för. Om jag hade varit i ditt ställe, hade jag börjat med att släppa namnet på den påstådda källan - ingenting kan hända om du gör det. Det finns inte många personer från Mariestad från 1992 som runt 1993 (din utsaga) flyttade utomlands - särskilt inte av kvinnligt kön i rätt ålder. Jag har efter diverse "fråga-runt" kunnat hitta bara en sådan person, men den personen flyttade redan under 1980-talet. Så: Finns ens källan? Om ja, är det verkligen en hon? Och flyttade (i så fall) hon verkligen utomlands?

Citat:
Hej Ugglan!
1.Du utgår från att båten låg förtöjd på Dillö..hur vet du det? Båten kan väl ha legat på en uppsjö olika platser runt området kring ”Bäcken”?
2. Jag är absolut ingen ”sjöman” men avstånden är inte så stora mellan ex. Ekudden och Dillö...rätta mig om jag har fel.
3. Jaa...varför skulle B.W avslöja sin ljusskygga båtfärd för henne? Det kan gått till på följande sätt: de är tillsammans och hon undrar var han varit eller var han ska ta vägen..hon kanske misstänker att han har vänstrat eller ska träffa någon annan.
Då berättar han om båtresan..tex. att han måste ta hand om båten innan föräldrarna märkt att den saknas eller dyl.

4. Hon är född i början av 70-talet och flyttade ner till ett europeiskt land för att sedan flytta tillbaks till Sverige där hon nu lever och frodas.
Hon träffade någon som hon sedermera ingick äktenskap med.
Jag ska försöka ta reda på mer om hur och på vilket sätt hon blev varse B.Ws nattliga aktiviteter. I nuläget tror jag att jag vill avvakta innan jag ”outar” henne😬
Hon kan vara ett ett huvudvittne som sitter på potentiellt avgörande info.
Du kan få info..men i nuläget vill jag skydda vår källa.
Jag vill först kolla vad Kriminalkommissarien tycker om detta samt skaffa fram mer underrättelser från min gamla kamrat som också var närvarande då flickvännen berättade om B.W.
Jag kan dock berätta att det var R.E som nämnde det här med tvättmaskinen..som blev tillsammans med P.Ks ex.
Detta är känt sedan tidigare och dessa initialer förekommer som bekant i tråden.
Hursomhelst så bedömer jag att flickvännens utsaga är tidigare okänd information och kan vara känsligt (psykologiskt) för henne..kanske är bäst om polisen får prata med henne först.
B.W beteenden vid tidpunkten är högst anmärkningsvärda och märkliga..det finns det många som känner till.
GLÖM EJ: med centralstimulerande droger kan gärningspersonerna få mkt gjort under en begränsad (pressad) tidsrymd!
Jag fattar inte det där med PM, ska försöka lära mig kring detta🤔

Citat:
Men du skrev ju att det var föräldrarnas båt. Det mest sannolika måste väl ha varit att föräldrarnas båt låg förtöjd vid sommarstället på Dillö? Om BW hade haft båten till låns liggande i stan, hade han väl inte behövt "låna båten utan deras vetskap/ta den utan lov" för att puttra ut en bit och "dumpa" Helena, eller hur?! Och du skriver: "Då berättar han om båtresan..tex. att han måste ta hand om båten innan föräldrarna märkt att den saknas eller dyl." Då var det det där med föräldrarna igen ...

Nja, initialerna RE är kända i tråden sedan tidigare, helt korrekt, men inte i samband med en tvättmaskin i ett "fotbolls-EM-hus" upp mot Krontorp!

Du kan nog inte skicka PM än, jag tror att du måste upp i minst 50 inlägg först.

Sedan var det igen det här med båten, BW:s föräldrar och allt det där. Du snärjde in dig (se mina fetmarkeringar ovan - samt understrykningen).
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-25 kl. 20:31.
Citera
2021-05-25, 20:44
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Tyvärr är risken överhängande att det föreligger något uppgjort om detta, men vi får låta tiden utvisa hur det ligger till.

Det måste man alltid ha i åtanke. Vi får hoppas på att någon av dem kan lägga fram något som visar hur det egentligen ligger till. Det visar sig kanske så småningom. Highlandertheonly1 får gärna komma in i diskussionen.

Till dess är det intressant med ny information. Finns det någon/några som läser här som har fler - och viktiga - uppgifter, så får vi hoppas att den/de skriver några rader, i tråden eller via PM, om det skulle kännas bättre. Att tråden lever är bra, och alla uppgifter uppskattas och välkomnas, av mig i alla fall, och jag tror att det gäller de flesta. Förhoppningsvis kan de leda fallet framåt.
Senast redigerad av Prinzezzan 2021-05-25 kl. 20:51.
Citera
2021-05-25, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Det måste man alltid ha i åtanke. Vi får hoppas på att någon av dem kan lägga fram något som visar hur det egentligen ligger till. Det visar sig kanske så småningom. Highlandertheonly1 får gärna komma in i diskussionen.

Till dess är det intressant med ny information. Finns det någon/några som läser här som har fler - och viktiga - uppgifter, så får vi hoppas att den/de skriver några rader, i tråden eller via PM, om det skulle kännas bättre. Att tråden lever är bra, och alla uppgifter uppskattas och välkomnas, av mig i alla fall, och jag tror att det gäller de flesta. Förhoppningsvis kan de leda fallet framåt.
Jaså. Det måste man alltid ha i åtanke?
Har du gått över vad mer din källa som far med osanning tillfört tråden via dig under åren?

För några veckor sedan så försökte någon att skapa ett Facebookkonto i BWs namn. Han varnade sina vänner för detta och hänvisade till sitt yrke på rättspsyk och att det var smart att inte besvara förfrågningar från det kontot. Han skrämde upp sina vänner i undermening. Kan ej hjälpa att jag undrar om det var någon härifrån som öppnade konto i hans namn?

Jag har fått detta förmedlat till mig då jag själv vägrar facebookskiten. Fick då även veta att där hökar BW över sitt konto likaväl som över vänners. Han har full koll direkt, alla tider på dygnet så nog är han på sin vakt alltid. Detta började tydligen för flera månader sedan, att min vän märkte det beteendet. När exakt vet jag inte men vem är så seriöst intresserad av Facebook o h varför. Ni som har Facebook, är detta vanligt att folk ständigt är uppkopplade på Facebook?
Citera
2021-05-25, 22:47
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bratis
Jaså. Det måste man alltid ha i åtanke?
Har du gått över vad mer din källa som far med osanning tillfört tråden via dig under åren?

För några veckor sedan så försökte någon att skapa ett Facebookkonto i BWs namn. Han varnade sina vänner för detta och hänvisade till sitt yrke på rättspsyk och att det var smart att inte besvara förfrågningar från det kontot. Han skrämde upp sina vänner i undermening. Kan ej hjälpa att jag undrar om det var någon härifrån som öppnade konto i hans namn?

Jag har fått detta förmedlat till mig då jag själv vägrar facebookskiten. Fick då även veta att där hökar BW över sitt konto likaväl som över vänners. Han har full koll direkt, alla tider på dygnet så nog är han på sin vakt alltid. Detta började tydligen för flera månader sedan, att min vän märkte det beteendet. När exakt vet jag inte men vem är så seriöst intresserad av Facebook o h varför. Ni som har Facebook, är detta vanligt att folk ständigt är uppkopplade på Facebook?

Angående det jag fetmarkerat.

Här får du förklara vad du menar. Vilken källa menar du, som farit med osanning i tråden via mig "under åren"? Jag vet ingen av mina källor som farit med osanning, inte vad jag har kommit på i alla fall.

Varför frågar du mig ang, att någon försökt skapa Facebook-konto i BW:s namn? Jag har ingen aning om vem det skulle kunna vara. Det är inte jag i alla fall; jag har knappt tid och ork att vara inne på mitt eget konto.

Ja, det finns vissa som ofta är inloggade. De kanske inte har så mycket till liv annars? Och det finns säkert sjuka individer där. Vem skulle vilja/försöka öppna ett konto i annans namn? Det låter riktigt stört! Bra att BW håller koll. Det kanske finns vägar för honom att gå för att spåra försöket?
Citera
2021-05-25, 23:55
Medlem
För det första vill jag svara Ugglan varför jag ej hört av mig till Polis tidigare.
Som jag skrev tyckte jag det var osäkert (meningslöst) att lämna tips till ”Kling och Klang”! För er som inte vet är detta Konstaplarna i Pippi Långstrump😁
Men efter att jag blivit påmind av min kamrat om detta (båtfärden) så mailade jag faktiskt GW med vilken jag haft en del mailkorrespondens genom åren i Helenafallet! Jag letade efter en fungerande mailadress till Professorn och skickade typ 3-4 mail till olika mailadresser i hans namn. Detta utan respons dock.
Efter ett tag såg jag via FB att ärendet hade tagits över av Göteborgspolisen och då gjorde jag en ansträngning att meddela mig- har pratat med dem ett par ggr och det verkar vara gott gry där...ordning och reda samt duktiga utredare..detta är allmänt känt: Göteborg har de bästa mordutredarna. Det var ju det som Gabriella efterfrågat eftersom Skövdesnuten verkar ha huvudet i arslet..därav min skämt med Kling och Klang!
Frågor på detta?
Citera
2021-05-26, 00:00
Medlem
Tillägg: iom att jag är läskunnig och har en hjärna kan jag som jag skrev ana vem C och hennes bror är...utan att känna till dem-ok?
Citera
2021-05-26, 00:01
Medlem
Ugglan-är du lite pömsig möjligtvis..?!
Citera
2021-05-26, 00:14
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
För det första vill jag svara Ugglan varför jag ej hört av mig till Polis tidigare.
Som jag skrev tyckte jag det var osäkert (meningslöst) att lämna tips till ”Kling och Klang”! För er som inte vet är detta Konstaplarna i Pippi Långstrump😁
Men efter att jag blivit påmind av min kamrat om detta (båtfärden) så mailade jag faktiskt GW med vilken jag haft en del mailkorrespondens genom åren i Helenafallet! Jag letade efter en fungerande mailadress till Professorn och skickade typ 3-4 mail till olika mailadresser i hans namn. Detta utan respons dock.
Efter ett tag såg jag via FB att ärendet hade tagits över av Göteborgspolisen och då gjorde jag en ansträngning att meddela mig- har pratat med dem ett par ggr och det verkar vara gott gry där...ordning och reda samt duktiga utredare..detta är allmänt känt: Göteborg har de bästa mordutredarna. Det var ju det som Gabriella efterfrågat eftersom Skövdesnuten verkar ha huvudet i arslet..därav min skämt med Kling och Klang!
Frågor på detta?

Jag tror att alla vet vilka som menas med Kling och Klang. Jag pratade däremot om Skövde-polisen - de som tog över efter "Kling och Klang" (Mariestads-polisen)!

Ok, du mejlade GW Persson? Efter det skriver du att du hade "mejlkorrespondens" med honom. Med "korrespondens" menas att man skriver och svarar varandra - men du fick ju aldrig något svar? Detta är således ingen "korrespondens"!

Dessutom skrev du att du ville/skulle diskutera med den kriminalare som du hade lämnat tipset till om BW och tvättmaskinen innan du eventuellt skulle avslöja din källa. Det fungerar inte så. Jag vet. På sin absoluta höjd kan du få veta om/att polisen har tagit emot ditt tips. Inget mer än så. Ingen kan ringa och "föra en diskussion" i ett fall som lyder under förundersökningssekretess.

Sedan var det det där ovan om BW, båten, föräldrarna ...
Senast redigerad av Ugglan. 2021-05-26 kl. 00:19.
Citera
2021-05-26, 00:14
Medlem
Kära trötta Uggla,
Har det slagit dig att päronen kanske parkerat båtjäveln i stan o B.W ”lånade” den inför båtfärden.
Jag förmedlar lite av det jag hört av förstahandsvittnet här i FB, skapade ett konto enkom därför (precis som Highlander gjort) Jag fattar vad han menar med risken för tjafs-finns ju en hel del tjafs här på FB😌
Don’t shoot the messenger🤠
Citera
2021-05-26, 00:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Kära trötta Uggla,
Har det slagit dig att päronen kanske parkerat båtjäveln i stan o B.W ”lånade” den inför båtfärden.
Jag förmedlar lite av det jag hört av förstahandsvittnet här i FB, skapade ett konto enkom därför (precis som Highlander gjort) Jag fattar vad han menar med risken för tjafs-finns ju en hel del tjafs här på FB😌
Don’t shoot the messenger🤠

Menar du att "päronen" skulle vara föräldrarna?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in