Citat:
Ursprungligen postat av
Lorentsen
Selv om jeg ikke er helt enig med deg i språkanalysen din, så kan vi vel ikke utelukke at forfatteren av trusselbrevet er fra Stavanger-området? Eller vet du noe annet?
«Vett» blir vel ikke brukt konsekvent, så det er kanskje en skrivefeil. «Shabby» er fra engelsk, men blir vel brukt over hele landet? Hvor fant du «sjå»?
En annen ting jeg legger merke til, er at hen hele tiden fletter inn engelske ord og uttrykk, i tillegg til de som blir brukt i kryptoverdenen.
Det har vel blitt antatt at forfatteren har brukt en kombo av norsk, svensk, dansk og engelsk for å villede, derav brukern av ordet «vett»
Slik jeg leser innlegget fra crypto clan så er det en som normalt skriver på (stavanger) dialekt, ikke bare fordi han bruker ordet «vett» men med setninger som:
«Det SÅ møtte meg var helt sjokkerende»
«Jeg bestemte meg for å lære alt om bitcoin, og det GJORE jeg over de neste 6mnd»
«Litt shabby side..» (mulig shabby brukes over hele landet, jeg vet det brukes i stavanger)
«Neo kommer under new coins SJÅ meg»
«Jeg skal snart lage en oversikt over coins SÅ ER LURE å undersøke»
Osv osv. - jeg leser dette som stavanger/sandnes/jær dialekt.
Aner selvfølgelig ikke om forfatter av trusselbrev kan være fra stavanger, men holder personlig en knapp på at RU er forfatter og dermed ikke er fra det området🙂