2021-05-25, 23:29
Medlem
Jeg tror politiet kommer til å løse dette krypto opplegget. Jeg tror derimot ikke de finner TH i andre enden.

Jeg tror derimot ikke at TH står bak, men om han gjør det, tror jeg at han har et vanntett skott melllom seg og den som har utført krypto rigget.

Det er komplisert dette, og det krever mer innsikt enn hva det er trolig TH har om IT. Det er ikke mange i den aldersgruppen som har tilstrekkelig med kunnskap til noe så pass komplisert. Jeg bryr meg ikke så mye om at det snakkes om step-by-step guide på YouTube, det kreves allikevel innsikt.

Krypto er ikke så lett, han har ikke hatt praktisk mulighet til gjennomføring av verken krypto eller drapet, det finnes ikke spor etter kommunikasjon til medgjerningsmenn, men det siste kunne han nok greie å skjule. Motivet er også syltynt i mine øyne.
Citera
2021-05-25, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Jeg tror politiet kommer til å løse dette krypto opplegget. Jeg tror derimot ikke de finner TH i andre enden.

Jeg tror derimot ikke at TH står bak, men om han gjør det, tror jeg at han har et vanntett skott melllom seg og den som har utført krypto rigget.

Det er komplisert dette, og det krever mer innsikt enn hva det er trolig TH har om IT. Det er ikke mange i den aldersgruppen som har tilstrekkelig med kunnskap til noe så pass komplisert. Jeg bryr meg ikke så mye om at det snakkes om step-by-step guide på YouTube, det kreves allikevel innsikt.

Krypto er ikke så lett, han har ikke hatt praktisk mulighet til gjennomføring av verken krypto eller drapet, det finnes ikke spor etter kommunikasjon til medgjerningsmenn, men det siste kunne han nok greie å skjule. Motivet er også syltynt i mine øyne.

De fleste som driver med dette er selvlærte.
Citera
2021-05-25, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Ok, da har vi 28 juni, 7,9,10 og 28 juli 2018 som er dagen etter Dagens næringsliv skrev om THs milliarder.

GM og DN sirkler rundt TH samtidig. Tilfeldighet ?
Dette betyr at oppslaget i dn ikke har motivert kidnapper til å slå til mot den anonyme milliardærfruen.
Citera
2021-05-25, 23:46
Medlem
Når det gjelder dette politiet nå spør om, tre år etter. Så er det slik at kidnapperen bare gjorde det alle andre hardbarka kriminelle gjorde i2018, gikk over til Monero og Dash

Europol: Hardcore Criminals Are Shifting From Bitcoin to Monero, Zcash and Dash
https://news.bitcoin.com/europol-hardcore-criminals-shifting-bitcoin-monero-zcash-dash/
Citera
2021-05-25, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Når det gjelder dette politiet nå spør om, tre år etter. Så er det slik at kidnapperen bare gjorde det alle andre hardbarka kriminelle gjorde i2018, gikk over til Monero og Dash

Europol: Hardcore Criminals Are Shifting From Bitcoin to Monero, Zcash and Dash
https://news.bitcoin.com/europol-hardcore-criminals-shifting-bitcoin-monero-zcash-dash/

Det er vel ikke akkurat det politiet spør etter.
Citera
2021-05-26, 00:00
Medlem
Googlerens avatar
Da kan det være et av to scenarier: 1. GM tok kontakt med journalist i DN for å informere om TH sin formue som førte til oppslaget og som gav grunn / ideen til kidnappingen. Men at dette derfor var en del av planleggingen. TH? Eller 2: GM var kjent med Hvalen / TH sin formue før oppslaget i DN. RU eller hans kontakter / følgere. Eller andre som visste... I tilfelle 1 bør DN-journalist bli forhørt om dette har skjedd.
Citera
2021-05-26, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
Dette betyr at oppslaget i dn ikke har motivert kidnapper til å slå til mot den anonyme milliardærfruen.
Ja det er riktig, men GM, DN og RU er omtrent samtidig fokusert på Hvalens milliarder.
Citera
2021-05-26, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Googleren
Da kan det være et av to scenarier: 1. GM tok kontakt med journalist i DN for å informere om TH sin formue som førte til oppslaget og som gav grunn / ideen til kidnappingen. Men at dette derfor var en del av planleggingen. TH? Eller 2: GM var kjent med Hvalen / TH sin formue før oppslaget i DN. RU eller hans kontakter / følgere. Eller andre som visste... I tilfelle 1 bør DN-journalist bli forhørt om dette har skjedd.
Eller bare bli spurt om hva som fikk ham til å skrive om Hvalens milliarder akkurat da ?
Citera
2021-05-26, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Hvis du ser gjennom transaksjonene, så ser du f.eks. at den 01/12/18 blir det sendt
tre like beløp etter hverandre, ett kl. 11:02, og så to til kl. 13:15. Jeg antar at det
var slike repeterende transaksjoner du siktet til?

Det ser jo unektelig ut som "dobbelposter", det skulle holde å sende transaksjonene én gang.

Kanskje det var dårlig dekning der avsenderen befant seg?

Bitcoin-transaksjonene sendt 01/12/18,hver på 0,00070000 BTC, hadde alle tre samme lave fee, 0,00000170 BTC.

Så det var ingen forklaring å finne der.

Mens transaksjonen 26/04/21, angivelig forespørsel om intervju fra TV2-journalister, var på 0,00003500 BTC med fee på 0,00076500 BTC. Der er fee'et 0,00073000 BTC høyere enn beløpet som ble overført.

Må si jeg stusser litt, er usikker på om jeg oppfatter disse tallene riktig.
Citera
2021-05-26, 00:16
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Googleren

Jeg tror du muligens tar feil. Det mest sannsynlige scenarioet her er at DN ganske sikkert har
hatt TH på listen over forretningsfolk de vil lage sak på. TH på sin side har vært mediesky, og
sikkert vanskelig å få i tale. Men er du journalist i DN, så gir du deg ikke så lett.
Så etterhvert har de fått TH med på et portrettintervju. For en iherdig forretningsjournalist
er folk som TH også en slags "hval".

Så kan du selv velge å tenke om TH kanskje sa ja til intervjuet fordi det passet hans plan.
Citera
2021-05-26, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Formann
Det er vel ikke akkurat det politiet spør etter.
Poenget er at Monero og Dash ikke er noe spesielt som han de søker, selv finner på å bruke, eller skiller seg ut med. Han bare gjør det samme som hans likesinnede, i følge Europol, gjør våren 2018. Han er over nettet i kontakt med Europas kriminelle og følger deres råd. Antagelig er også alt dette andre han gjør på nettet, noe han har lært av dem.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-26 kl. 00:30.
Citera
2021-05-26, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utgwarrior
Leste kjapt gjennom noe av postene fra trådstarter der og er rimelig sikker på språket at hen er fra stavanger området. Hen skriver «vett» som i «eg vett kem du e» og «sjå» som er et jærsk ord. I tillegg bruker hen ordet shabby. Tviler sterkt på at det er noen sammenheng her

Selv om jeg ikke er helt enig med deg i språkanalysen din, så kan vi vel ikke utelukke at forfatteren av trusselbrevet er fra Stavanger-området? Eller vet du noe annet?

«Vett» blir vel ikke brukt konsekvent, så det er kanskje en skrivefeil. «Shabby» er fra engelsk, men blir vel brukt over hele landet? Hvor fant du «sjå»?

En annen ting jeg legger merke til, er at hen hele tiden fletter inn engelske ord og uttrykk, i tillegg til de som blir brukt i kryptoverdenen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in