Chatt JG/LÅ
Ab 150
Citat:
"Hanna och jag pratade en hel del om försvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh.
Jag vill att de ska veta mer om vad jag känner till. För att utvärdera om det ar oväsentligt.
Å andra sidan vill jag inte dra resurser från annat håll om de vet annat. Men vill höra detta från polisen."
-----
" Du har sett de uppdaterade nyheter? Den andra villan är Stefans. Reportern har tagit bild aven på deras framdörr.
Men polisen har inte spärrat av Hannas lgh?!?
Det ville jag se. Så jag körde forbi innan jag skulle lägga mig, kl 23.30. Därför kunde jag inte sova sen.
Till slut ringde jag 11414. 02.45. Ville påtala det att de måste kolla hennes lägenhet Känns jätte konstigt att dem inte gjort det."
Operatör PKC lämnar över till polis eftersom hon tycker JG" ställer väldigt udda frågor" varav han pratat bla om "kroppen" och att kolla vissa adresser (enligt Ab 151).
Ab 158. JG pratar med polis.
◾Likt i samtal med HD så pratar han i snarlika termer (JH/HD i april om att HD fulloggat LWs cacher) att LW är oberäknelig, uppskruvad i kärlek och labil.
◾För övrigt märks tydligt att han misstror HD lika mycket som SD och är bekymrad om LW befinner sig i HDs lgh.
Synd att han byter fot igen och går på smörjan som paret D fyller honom med.
P: Hej, vad kan jag hjälpa dej med?
JG: Ja, jag har berätta för din kollega där alltså att de är klart jag är som många andra väldigt
orolig över ehh Lenas försvinnandet å så där. Å och jag har förstått att ja dom har kollat upp
hennes lägenhet å sen även Stefans ehh Dav ... Davidsson, men, men hans fru, har dom kollat upp hennes lägenhet å liksom hon bor alldeles vid ... ja några hundra meter ifrån Lena. Å
alltså jag känner alla, alla tre, vi umgås väldigt mycke å så där å ...."
(..)
JG: å inte låsa dörren, de skulle hon aldrig göra. Å de är hans födelsedag, hon har inte förstört hans födelsedag ...
P: Nej
JG: att men, men hon, ja hon är oberäknelig också faktiskt i när hon blir uppskruvad och just i i när det är kärlek som är inblandat och just
P:Mmm
JG: För då, jag vet inte fan va hon skulle kunna göra själv.
JG: för att, men mmm
P: Men alltså, du träffade ju henne för tre veckor sen, du känner henne väl, tror du hon skulle kunna göra sej själv illa på något sätt å?
JG: Ehh (suckar) njaehh saken är alltså att hon, hon, hon är instabil så att säga
(..)
JG: men, men, men ehh ja å hon är väldigt intelligent å väldigt å hon är väldigt pålitlig å så
där, så att de finns så mycke om man säger ehh olika nyanser till hela det här förhållandet ehh å så vidare. Och att de va, dom har hållit mig bakom kuliserina i ett och ett halvt år och jag hade ingen aning om de och vi umgicks flera gånger per vecka tillsammans å jag hade ingen aning om de.
P:Nej
JG: så att, å Hanna, Stefan fru,jag umgås med henne precis lika mycke och även om hon, du vet när man börjar tänka tillbaka å, och om, om, om dom skulle vara som bräcklig som en
som person som skulle försöka utföra sån här, har dom planterat ideer i mitt huvud så att säga
(..)
JG: och om hon finns i liv, får man se till att hon måste liksom komma tillrätta liksom
JG: Å då tänker man att kan hon finnas i den lägenhet alltså
P: Menar du hans förre detta frus lägenhet eller?
JG: Ja dom är gifta
P: Dom är gifta okey
JG: Dom har separerat
P: Men dom bor inte tillsammans då?
JG: Nej, å dom bor på samma gata, men hon bor precis bakom Lena
P: Ja,ja ja
JG: ( ohörbart) knackar på dörren å så där, och då tänker man liksom och eftersom hon är fru, man, man, man tänker liksom, har ni kollat där, lägenhet, hennes lägenhet liksom. Barnen är hos mormor, hos Hannas mamma"
(..)
JG: Ja,jag satte mej i bilen å åkte, åkte iväg. Jag bor i Almby, men jag åkte iväg å jag såg ingen sån där lapp på, på Hannas dörr ...
JG: De liksom gjorde att jag tänkte på har dom fan varit där, för där borde dom har varit, de är
liksom, de känns nog rätt så naturligt i en liksom investigation, så att säga men
JG: Åsen (suckar) å nej, om dom gick ihop, liksom dom två, då kanske hon är där liksom.