Citat:
Ursprungligen postat av
Avel
Så nu har Wall of text blivit ett argument - och från dig av alla människor?
Ja citatet från Wikipedia tog lite plats där.
Men snälla rara människa, om han hade erkänt och det visade sig att det skett i stundens hetta där hade du då också tjatat om mord om rätten menade på dråp?
Vi vet inte vad som hände. Det finns jäkligt dåligt med bevisning gällande planering.
Alltså att han gått och funderat ut hur han ska döda henne.
På pappret är sannolikheten antagligen lika stor åt båda hållen kan man kanske tycka men jag tror, baserat på bristen bevis planering, att detta kan ha skett i all hast då de börjat bråka.
Är det scenariot helt orimligt för dig? Och om svaret är ja, vilka faktiska hårdfakta ser du pelar åt att detta är ett planerat överlagt mord?
Du kan inte helt idiotförklara mig när jag försöker resonera kring ett alternativ till det scenario som åklagaren målar upp.
För det scenariot har inte gått att bevisa hittills tyvärr. Och du har även hakat upp dig på mina tankar kring 11/5 då SD gjorde sig ”superbusy”.
Där har rätten bara viftat bort.
Samma med deras gräl och historia med polisanmälningar. Rätten viftade bort det.
Såklart man utifrån det börjar fundera på om det kan ha gått till på ett annat sätt än detta planerade genrepade mord vad man nu ska kalla det.
Hon är död och oavsett hur han dödade henne är det ett vansinnesdåd.
Sen vill du få det till att jag är en SD-kramare som pekar på förmildrande omständigheter.
Det finna inga enligt mig. Men enligt lagen om det skulle visa sig att han fick ett spel den natten vid deras ”gräl” och blev fysisk likt vid två tidigare tillfällen som jag beskrev tidigare här idag.
Och vad gäller ordbajseri så ligger du nog 20 000 inlägg före mig. Minst.
Ibland undrar jag om du är dum på riktigt eller om det enbart är prestige och debatter är för dig en kamp att vinna.
Hur du än försöker dig på med wikipedialektioner, så är det markant skillnad mellan dråp vs mord.
Begriper du fortfarande inte uppsåt,
förmildrande omständigheter och
strafflängd som OCKSÅ nämns när du kör ditt mantra om planering?
Du kan som sagt ordbajsa bäst du vill men dråp har
kortare straff än mord är sensmoralen från start.
Det ÄR mindre grovt.
Citat:
Sen vill du få det till att jag är en SD-kramare som pekar på förmildrande omständigheter.
Det finna inga enligt mig.
Du har redan förmildrat när du åberopar dråp, som om offret typ hotat exempelvis.
Han har även fått delirium enligt dig. Han fråntas att ha varit vid sina sinnens fulla bruk.