2021-05-25, 19:35
Medlem
AnOldBeginnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jaja, lägg detta åt sidan och se det som "fight for greater good".

Alla krafter som försöker väcka folket ser jag som positivt, problemet är snöflingorna som stängt av egna hjärnan och "litar på våra banker"
Det sista är jag enig i.
Det första tror jag bara är just en krämare som skiter totalt i sakfrågan och bara vill tjäna lite snabba cash...förlåt lite snabba ändringar av 1or och 0or på bankkontot.
Citera
2021-05-25, 19:37
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnOldBeginning
Det sista är jag enig i.
Det första tror jag bara är just en krämare som skiter totalt i sakfrågan och bara vill tjäna lite snabba cash...förlåt lite snabba ändringar av 1or och 0or på bankkontot.

Så är det helt klart, jag överväger ändå att stödja "krämaren" då min fiendes fiende hjälper mig i sakfrågan. Allt som pekar ut faktumet att kejsaren är naken bör stödjas.
Citera
2021-05-25, 19:38
Avstängd
Hackebeilchens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sucuk
Jaja, lägg detta åt sidan och se det som "fight for greater good".

Alla krafter som försöker väcka folket ser jag som positivt, problemet är snöflingorna som stängt av egna hjärnan och "litar på våra banker"

Ingen av de som "argumenterar" emot kontanter verkar ens ha förstått skillnaden mellan centralbankspengar och affärsbankspengar vilket gör att hela frågeställningen blir meningslös för dem att svara på.

Det är bara att titta här i tråden, så ser man att det inte är de smartaste som är motståndare till kontanter. Jag ser minst två som brukar ljuga rakt av i sina inlägg, fast de inte gör det särskilt trovärdigt. Det ironiska är förstås att de talar om hederlighet.
Citera
2021-05-25, 19:41
Jahopp, ska kidsen råna de andra kidsen på bank-id eller pin-koder då istället?

.. samtidigt som fifflar-frasse släpper in ungarna bakvägen.
Citera
2021-05-25, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cheddarjoe
Hur ska man spela på hjulen nu? Blir ju fruktansvärt ocharmigt att swisha 10 spänn för varje lottning

Man kan blippa sitt kort vid den bricka man väljer.. Detta har funnits i runt 4-5 år.
Citera
2021-05-25, 19:42
Medlem
sucuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Man kan blippa sitt kort vid den bricka man väljer.. Detta har funnits i runt 4-5 år.

När får vi se artikeln om rödögda chokladhjulsberoende tro?
Citera
2021-05-25, 19:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Haha så jävla ocharmigt ju.
Citera
2021-05-25, 19:45
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hivmannnen
Är det för att minska smittspridning så är det väl ok. Hoppas bara på att den kommer tillbaka. Jag gillar kontanter

Ja, du! Mycket kommer åberopas Covid-19 och ALLTID är det begränsningar till det sämre för gemene medborgare... Så även detta! Hur skall det komma undan ALLA andra "beröringspunkter" på HELA lekparken där människor sätter sina svettiga och infekterade händer? Kommer man desinfektera ALLA åkattraktioner mellan ALLA åkturer? Desinfektera ALLA spelautomater mellan varje ny spelare? Vad med toaletterna? Skall dessa desinfekteras efter varje besökare?

Enkom nys!
Citera
2021-05-25, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av born1984
Skulle snarare säga att personer som är beroende av icke spårbara transaktioner är en fara för folket.

Har du tänkt igenom detta noga?

En fara för folket/mänskligheten är att ge den styrande eliten för mycket makt....
Den dagen politikerna har full kontroll kan de också besluta vad som helst.

Diktaturen Kina är på god väg mot det du förespråkar. De ämnar införa en digital valuta som är 100% spårbar.

Men i din lilla fantasivärld slutar allt med världsfred och total jämlikhet för alla?
Citera
2021-05-25, 19:46
Medlem
Ny.Deodorants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CC75
Rent skitsnack från Lisebergs sida. Dels för att det finns inget som bevisar att risken för Covid skulle öka med kontanter. Dels för att vi nu till deras sommarperiod kommer att få ned spridningen rejält ändå.

Det handlar istället om att precis som i övriga landet få bort kontanthanteringen som är dyr genom att skylla på Covid.

// CC
+1

Mitt förslag är att de gör som Citygross och erbjuder avbetalning i samarbete med Klarna som nästa steg att suga ut barnfamiljer och tonårsgängen.
Citera
2021-05-25, 19:51
Medlem
CC75s avatar
Jag kan tillägga att folk generellt inte verkar bry sig. Liseberg har nu släppt sina biljetter för sommaren och sidan kraschade direkt efter att 10% av all biljetter sålts.

https://www.liseberg.se/planera-beso...-av-biljetter/

// CC
Citera
2021-05-25, 19:51
Medlem
airbuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonaldTrummp
Låter lite Bingolottologik. "Pensionärerna håller på att ta slut". Jag är tveksam

Mike Ingves

Nu förstår jag inte riktigt vad du menar.

Men om du säger att det alltid kommer finnas pensionärer - visst, men de som nu är 45 kommer inte ha samma anknytning till kontanter som dagens pensionärer, och kommer därför inte ha lika mycket emot att allt digitaliseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in