2021-05-25, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anetor
"Han (SD) kan ha fått henne medvetslös med ett "spontant" tiihygge men sen att ha tagit sig hem för att hämta säg ett domkraftskaft och då av rädsla för att misshandeln skall uppdagas har ihjäl henne". Skriver du, Avel.. Vart har din analytiska förmåga tagit vägen? SD springer hem för att hämta tillhygge han kan slå ihjäl henne med när hon nu under tiden ligger avsvimmad. !!!!?? Hur vet SD hur länge LW ligger avsvimmad? Har SD redan nu tagit med sig LWs mobtfn? Men hon ligger, enligt dig, kvar där tills SD är tillbaks och fortfarande avsvimmad. Är SD så kall att han vet att.LW inte hinner vakna dessförinnan och kalla på hjälp. SD ser risk för att misshandeln uppdagas så därför slår han ihjäl henne då han vet att mordet inte kan uppdagas. Under tiden har SD hunnit fundera ut ett mordscenario som omöjligen kan upptäckas att spåras till honom.!!!

Det är möjligt att jag läser ditt inlägg helt fel, men som jag uppfattar det undrar jag om du har blivit kapad?

Tidigare i tråden har utvecklats att mordet helt klart är planerat, vilket jag stöttar i högsta grad.

När jag skrev det i sitt ursprungliga inlägg - vilket jag påminner om i det inlägget du citerar - så skrev jag att även om det var grov misshandel från början så KAN det ha eskalerat på nåt sätt att han kände sig pressad av att ha misshandlat henne då han visste det innebar trubbel minst sagt ifall han blir anmäld för misshandel. Och då sannerligen grov.

Då spekulerade jag i att han KAN ha tagit en vända hem för att hämta ett ordentligt tillhygge för att ta det ödesdigra beslutet att avsluta hennes liv.

En ren spekulation som exempel på hur det kan ha gått till ifall han blivit "rädd" för misshandelskonsekvenserna.

Det skulle då kunna förklara att han initialt var inne på att han tog flera turer med cykeln spekulerade jag i mitt hypotetiska exempel på hur det KAN ha gått till om han var rädd att han gått för långt (minst sagt) i den plötsliga uppkomna dispyten där.

Om man ska vara lite grafisk så har det ju tyvärr varit en utdraget förlopp. Iaf såtillvida att det krävdes många slag och vittnen berättar att det verkar pågå under minuter.
Den högljudda delen KAN vara under misshandeln. Som han sen KAN ha velat dölja med ett "större"
hämtat tillhygge då. Under dessa evtl cykelturer.

Analysförmågan är säkert "intakt" här. Ovan är inte mitt huvudalternativ alls at "så gick det till" utan något som jag skrev till någon för att visa på hur ett dråp KAN ha gått till om det inte var planerat.

Sen vad SD kalkylerade med hur avsvimmad hon var osv har jag ingen aning om.
Citera
2021-05-25, 17:03
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det har vi pratat om tusen gånger redan.
Vem berättar exakt allt för alla?

En person som man har förtroende för kan man delge mer, medan andra vill man inte berätta för.

Men hon ljuger inte som jag har sett.

Du och jag tolkar olika.

Varje gång hon sa att hon ville och försökte lämna SD så ljög hon.
För att slippa bli ifrågasatt varför hon stalkade en gift man som behandlade henne
som skit.
Citera
2021-05-25, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Tycker du pratar i skägget här, vadå våld av ett eller annat slag, han tog hennes huvud i ett armgrepp tryckte ner det och knoggnuggade. Kalla det gärna för vad det är, misshandel.

Sedan skriver du så kan det som hände 14/5 ha sin grund i det. Men jag menar inte att det är så.
Hur menar du att det är då? Är det planerat eller inte? Tycker fortfarande du pratar i skägget.

Berätta gärna hur det gick till så kan vi alla koppla av sen. Planerat eller inte? Utan att mumla i skägget. Kristallklart med fakta. Utan spekulation gärna då eftersom det verkar vara tabu.

(Våld synonymer: hårdhänt behandling, handgripligheter, brutalitet, övergrepp, misshandel, slagsmål, aggressivitet)
Källa: Närmaste internet.

Och på tal om mumla i skägg så hade du fel om JG:s "kropp".
Senast redigerad av Avel 2021-05-25 kl. 17:12.
Citera
2021-05-25, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Håller helt med dig, dock har jag inte ännu kastat in handduken, det är några dagar kvar tills dom faller och insatsstyrkan kan komma vilken natt som helst fram tills dess.

Sd och HD har varandra men inget mer, de kan inte ens lita på varandra då de vet att den andre går bakom ryggen, bedrar och ljuger.
Inget förhållande jag skulle välja, även om alla andra vänt mig ryggen och alla avskyr mig som pesten för den mördare jag är. Ett liv i misär.
Nja, det har väl inte jag heller, fullt ut, - men nån natt blir det inte. För mycket övertidsersättning för statskassan. Men 06.00 på fredag kanske? Om han är hemma.

Man kanske skall åka upp till Betesvägen i Örebro och parkera sig - ta med picnic-stolen och käka lite popcorn och titta på spektaklet?
Citera
2021-05-25, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Demolerat örhänge? Förstår du hur mjukt ett sådant örhänge är? Hur lätt det är att böja? Brutna naglar? Skulle SD ha gjort det? Mer troligt att hon bröt dem själv när hon klöste SD.
SD hade väl inga klösmärken och LW hade väl inte hans dna under naglarna i så fall hade fallet varit klart
Citera
2021-05-25, 17:16
Medlem
smokeonthewaters avatar
Är du rädd för honom?
Ja.
Vad är du rädd ska hända?
Det kommer bli förtal och pajkastning,
Jag är en pastor och en pastor ligger inte med den gifta grannen.

Aktbilaga 161 Ur polisanmälan

Du har tidigare nämnt att han ska ha tagit hårt i dina armar?
Just nu brinner det i skallen på mig.
Jag är vettskrämd för att det ska bli en process, det kan krossa min tillvaro.
Mitt hopp är att det går att ta sig vidare utan denna process.
Jag satt i hans bil och han sa åt mig att gå ur bilen men det gjorde jag inte.
Jag var ursinnig jag vägrade gå ut.
Det var bara jag och han det fanns inga vittnen. Det var ett år sedan och vi var utanför en
mack.
Jag fick ont men fick inga blåmärken.

Jag är rädd at min bekantskapskrets vänder mig ryggen om han skulle berätta om elakheter
om mig.
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-25 kl. 17:22.
Citera
2021-05-25, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanna.s
SD hade väl inga klösmärken och LW hade väl inte hans dna under naglarna i så fall hade fallet varit klart
Jag tror de pratar om bilincidenten.... rätta mig om jag har fel.
Citera
2021-05-25, 17:28
Medlem
smokeonthewaters avatar
Lena gick ut och satte sig i Stefans bil på passagerarplats fram. Det blev tjafs mellan Lena
och Stefan och det handlade om allt möjligt, om deras relation, Stefans fru m.m.

Stefan och Lena har under en längre tid haft en hemlig relation och att den aktuella dagen
hade Lena bestämt att Stefan skulle berätta om relationen för sin fru. Lena ville att Stefan
skulle "lägga alla kort på bordet". Stefan var inte intresserad av att berätta detta då han
fortfarande ville vara gift med henne
.

Det går inte att bevisa de objektiva forutsättningama för att
forfarandet skall vara brottsligt. Uppgifterna om vad som ska
hänt skiljer sig delvis åt och ingen sida kan anses på et
avgörande sätt mer trovärdig. Därtill tillkommer att misstänkt
haft en rätt av avvisa målsägande från sitt fordon och i
slutändan använda ett vissst tvång.

Samtliga misstankar avslutade.

Åklagaren har fattat fel beslut. Polisen har inte tagit in all den bevisning som finns i målet. Jag har
bland annat en ljudfil från den aktuella händelsen där det tydligt framgår att den misstänkte begär
oprovocerat våld mot mig.

Aktbilaga 161
Senast redigerad av smokeonthewater 2021-05-25 kl. 17:38.
Citera
2021-05-25, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Och det är extra skumt eftersom SD säger att LW "brukade" göra det, och att det var "troligt" att hon skulle göra det även på morgonen/förmiddagen lördagen 11/5 om hon var barnledig. Jag menar, då är det inte mitt i natten, utan ljust och folk i rörelse som skulle ha kunnat se det.
Särskilt "Krukväxtindianen"
Men icke.

Jag ligger som vanligt flera dagar efter i tråden, men har just kollat igenom den tidslinje som åklagare spelade upp i rätten. Här kan man följa LWs mobil (och LW) från fredag morgon 11 maj till tisdag morgon 01:47 så sista signalen skickas ut. Inga besök hemma hos SD överhuvudtaget.

Filen heter: Film_HEL TIDSLINJE FRE-TIS 2018.avi

och finns på https://gofile.io/d/IQ0vKb (sortera med hjälp av "Namn" överst så blir det enklare att hitta rätt fil)
Citera
2021-05-25, 17:35
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Så hur menar du att SD gjorde för att bryta hennes naglar?

Jag vet väl inte mer än du?
Det finns bild i FUP från när polisen tog foton och det finns i messenger där Lena berättar om de brutna naglarna.

Jag är säker på att Lena kände att det var en "annan" SD som plötsligt kom fram. En otäck person, den som hon berättar om finns därinne.

Fulare sidor har hon aldrig sett hos någon, säger hon till en betrodd.
Citera
2021-05-25, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Berätta gärna hur det gick till så kan vi alla koppla av sen. Planerat eller inte? Utan att mumla i skägget. Kristallklart med fakta. Utan spekulation gärna då eftersom det verkar vara tabu.

(Våld synonymer: hårdhänt behandling, handgripligheter, brutalitet, övergrepp, misshandel, slagsmål, aggressivitet)
Källa: Närmaste internet.

Och på tal om mumla i skägg så hade du fel om JG:s "kropp".

Du får spekulera fritt och fantisera, vilket du också gör. Men motivera gärna varför det inte skulle varit ett planerat mord .
Att slå sönder någons huvud med 17 slag kan inte med vildaste fantasi kallas gräl, dråp.
Att inte kalla Sd våld mot LW i bilen för misshandel är ett hån mot alla misshandlade kvinnor och sätter dig i ett obekvämt ljus.

Att JG frågade om de hittat "kroppen" verkar vara fel, ja. Han ville veta om de letat hos Hd.
Men att jag skulle mumla i skägget om det får du gärna förklara.
Citera
2021-05-25, 17:51
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det finns bild i FUP från när polisen tog foton och det finns i messenger där Lena berättar om de brutna naglarna.

Jag är säker på att Lena kände att det var en "annan" SD som plötsligt kom fram. En otäck person, den som hon berättar om finns därinne.

Fulare sidor har hon aldrig sett hos någon, säger hon till en betrodd.

Lena uppger att hon känner smärta i fingrarna på vänster hand men hon tror att det är från när
hon höll i sin mobil
när Stefan höll i henne, att hon höll så hårt så hon fick ont i fingrarna.

Vid förhörstillfället känner Lena ingen smärta förutom i fingrarna på vänster hand

Aktbilaga 161

De brutna naglarna är på vänster hand, enligt foto i FUP.

Hon nämner inget i anmälan om att SD har brutit naglarna på henne. Men han kanske
hjärntvättade henne till att bryta dem själv?

Citat:
Citat:
Jag är säker på...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här