Citat:
"Han (SD) kan ha fått henne medvetslös med ett "spontant" tiihygge men sen att ha tagit sig hem för att hämta säg ett domkraftskaft och då av rädsla för att misshandeln skall uppdagas har ihjäl henne". Skriver du, Avel.. Vart har din analytiska förmåga tagit vägen? SD springer hem för att hämta tillhygge han kan slå ihjäl henne med när hon nu under tiden ligger avsvimmad. !!!!?? Hur vet SD hur länge LW ligger avsvimmad? Har SD redan nu tagit med sig LWs mobtfn? Men hon ligger, enligt dig, kvar där tills SD är tillbaks och fortfarande avsvimmad. Är SD så kall att han vet att.LW inte hinner vakna dessförinnan och kalla på hjälp. SD ser risk för att misshandeln uppdagas så därför slår han ihjäl henne då han vet att mordet inte kan uppdagas. Under tiden har SD hunnit fundera ut ett mordscenario som omöjligen kan upptäckas att spåras till honom.!!!
Det är möjligt att jag läser ditt inlägg helt fel, men som jag uppfattar det undrar jag om du har blivit kapad?
Tidigare i tråden har utvecklats att mordet helt klart är planerat, vilket jag stöttar i högsta grad.
Det är möjligt att jag läser ditt inlägg helt fel, men som jag uppfattar det undrar jag om du har blivit kapad?
Tidigare i tråden har utvecklats att mordet helt klart är planerat, vilket jag stöttar i högsta grad.
När jag skrev det i sitt ursprungliga inlägg - vilket jag påminner om i det inlägget du citerar - så skrev jag att även om det var grov misshandel från början så KAN det ha eskalerat på nåt sätt att han kände sig pressad av att ha misshandlat henne då han visste det innebar trubbel minst sagt ifall han blir anmäld för misshandel. Och då sannerligen grov.
Då spekulerade jag i att han KAN ha tagit en vända hem för att hämta ett ordentligt tillhygge för att ta det ödesdigra beslutet att avsluta hennes liv.
En ren spekulation som exempel på hur det kan ha gått till ifall han blivit "rädd" för misshandelskonsekvenserna.
Det skulle då kunna förklara att han initialt var inne på att han tog flera turer med cykeln spekulerade jag i mitt hypotetiska exempel på hur det KAN ha gått till om han var rädd att han gått för långt (minst sagt) i den plötsliga uppkomna dispyten där.
Om man ska vara lite grafisk så har det ju tyvärr varit en utdraget förlopp. Iaf såtillvida att det krävdes många slag och vittnen berättar att det verkar pågå under minuter.
Den högljudda delen KAN vara under misshandeln. Som han sen KAN ha velat dölja med ett "större"
hämtat tillhygge då. Under dessa evtl cykelturer.
Analysförmågan är säkert "intakt" här. Ovan är inte mitt huvudalternativ alls at "så gick det till" utan något som jag skrev till någon för att visa på hur ett dråp KAN ha gått till om det inte var planerat.
Sen vad SD kalkylerade med hur avsvimmad hon var osv har jag ingen aning om.