2021-05-25, 11:46
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det tror inte jag.
Han är antagligen ganska laglydig men det beror på att han är ängslig och orolig för allt och tycker att det är läskigt att bryta mot lagen på egen hand.
Mycket lättpåverkad och angelägen om att stå på de starkas sida, dvs dem han uppfattar som ledarfigurer.
Han är en fegis som aldrig skulle våga ställa upp för någon som är svag och behöver hjälp.

Med andra ord är han den mest ynkliga figur man kan tänka sig.

En ynklig figur som överger sin "vän" LW när otroheten uppdagas, men inte den person som faktiskt varit otrogen mot någon.

Och som slingrar sig och går ut på toaletten och raderar på sin telefon mitt under ett förhör. Dessutom så var han extremt nonchalant i TR. Och springer fortfarande i hasorna på SD.

Bläh, vilken ryggradslös amöba.

VÄGRA defeatism, se fram emot
SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

JG om hans samtal med SD angående hans tankar om att hjälpa HD dö
https://vocaroo.com/5RrSZiUEd01

JG blir tillrättavisad, berättar att LW skrev till HD för att hon var viktig del i Touren m m
https://vocaroo.com/1iirqeZUL0u?fbcl...ggt2d7vbG3IRco
Citera
2021-05-25, 11:54
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
[/spoiler]

"HD pratar här om att det är pappan som ringt runt till dom som känner henne. Lenas pappa visste inte om att Lena var försvunnen, och han kände inte dom som kände Lena. Han har inte ringt alls, det har däremot UW gjort.
Det som MT tar upp i förhöret är ju ganska exakt det som UW berättat till SD."

Jag tror inte att HD menat Lenas pappa när hon pratar med M*aria.
Min förståelse av det uttalandet är att HD syftar till barnens pappa, alltså UW.

Jo, jag är nog otydlig här.
Har svårt att skriva one-liners som är väldigt precisa.

Det är också vad jag menar med mitt långa inlägg; dvs att HD har fått informationen av SD strax innan. SD i sin tur har fått iformationen strax innan av UW.

Kl 10:57 UW--> SD kl 11:06 -->HD efter detta-->MT.

Alltså, HD kan inte ha vetat om att "pappan" UW har kontaktat SD innan han har gjort det så att säga.
Citera
2021-05-25, 11:54
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ang citatet vid medicinvagnen, "jag hoppas hon är död", är inte konstigt, även om det är ett jävligt klantigt uttalande.

När SD slagit LW sönder och samman, så tog han hennes mobil samt mordvapnet och cyklade iväg, samt gjorde sig av med grejerna. Hem och spola av sig. SEN droh han till HD och berättade vad han gjort.

SD var inte hundra på att LW faktiskt var död, men på fråga från HD säger han kanske att "jag tror det".

Ovanstående skulle förklara både HDs tidiga vetskap om försvinnandet samt hennes uttalande till sin chef.

Att SD på fm också säger till sin chef att det kommer bli dåliga löpsedlar i Örebro, visar också att han vet exakt vad som hänt.

Detta är enligt mig den nattens absolut mest sannolika scenario, Picasso2!

Att de där två hänger ihop fortfarande efter 3 år, det beror knappast på deras familjekänsla. Det är inte barnen som förenar dem enligt min åsikt, det är mordet.

SD´s dom i HR - Nedräkningen aka The Final Countdown... Tick, tack, tick, tack....

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
Citera
2021-05-25, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja men det är kanske just att han känner dem bra som gör att han fattar att nåt inte står rätt till? Han vet ju att SD varit ihop med henne och att det varit bråkigt med HD om diverse.

Sen är han ju inne på att media och Flashback hänger ut den ena och den andra (SD:s dörr fotas till tidningen osv) så han står väl mitt i skiten där och vet varken ut eller in.

Det var väl nåt också om att han undrade varför han inte blivit kontaktad än trots att han tagit kontakt med polisen eller hur det nu var? Han som svarade hos polisen sa att ansvarig utredare skulle höra av sig så han kunde vara lugn. Eller iaf försöka vara lugn...

Han verkar lite om sig och kring sig denne JG, på gott och ont, så att han alls hör av sig till polisen och på detta yviga sätt är nog inte att betrakta som konstigt. Det börjar nog gå upp för honom vad som har hänt. Det har gått några dagar där.

Han menar att bilnyckeln var en av anledningarna till att han var oroad över deras inblandning även om det kanske inte var huvudanledningen. Tyckte att HD prackade på honom den infon. Likt TB tyckte det blev lite väl mycket med blodsexet där osv trots att hon inte intresserat sig för utredningen...

Sen var Flashback på tidigt och ringade in "problemet".

Inlägg #13. 17/5 kl 23:27.

"Den här mannen är fortfarande gift men dom har separerat och ”frun” bor I närheten av dessa två. Svartsjukedrama?"

Alltså ungefär samma tid, om inte innan, som JG ringer polisen och pratar om detta triangeldrama på samma gata osv. Nåt är han ju på spåren. Och så även Flashback där.

17/5 kl.23:56:
"Hittat bild på fb på försvunna kvinnan tillsammans denna man ca 2 år gammal (han som är gift men precis separerat)."

Och sen är det full fart på diskussionerna morgonen efter då att NA(?) skrivit om att den misstänkte hade lämnat landet osv osv.

Så lite hade ju JG att gå på då ej insatta människor även de kopplade SD till detta snarast infon fanns tillgänglig om LW:s identitet.

Det Du hänvisar till i tråden är ju sådant som JG visste om sedan länge, inga nyheter för honom.

Frågan är ju varför han med sin vetskap (umgicks med både SD/HD i närtid till skillnad från de spekulationerna som var i tråden vid den tiden) blev så orolig att han vände sig till polisen.

Trodde han mer på NA "lämnat landet" när han visste om att de skulle ut på resa.
Citera
2021-05-25, 11:57
Medlem
Hörni, bara 2dagar kvar i frihet för Stefaan Davisson, det är ju helt underbart att denne vidrige mördare ska låsas in för en långtid framöver, allt han ljugit, allt han skrattat/fnissat, alla han duperat,,,,,, finns endel att rada upp, dessutom tagit livet av LW med minst 17 slag, allt detta ska han få sona för på anstalt och få känna på hur det är att leva utan munskydd och killar som inte gillar fegisar som SD.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fröken_Sverige
Detta är enligt mig den nattens absolut mest sannolika scenario, Picasso2!

Att de där två hänger ihop fortfarande efter 3 år, det beror knappast på deras familjekänsla. Det är inte barnen som förenar dem enligt min åsikt, det är mordet.

#TeamÅsaHiding

Cykelturerna - The Movie:

https://gofile.io/d/XgceV5

En mycket sjuk man: ”Fjärde men troligen inte det sista besöket idag.”

https://www.bildtagg.se/bild/q60mpwvpfyue9oewbsnl28qx
En omöjlig situation. Att ett mord skall vara limmet mellan två makar.... vad händer om de två börjar hata varandra? Att alltid veta att den andre har en hållhake på en ger ju inte någon mental livskvalitet.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
HD kanske visste att LW var misshandlad men inte om hon hade hunnit dö eller inte.

"Vad har han nu gjort?" sa HD till JS. Så troligtvis förstod hon redan i ett tidigt skede
att SD låg bakom Lenas försvinnande och sedan mord. Skulle ha velat varit "en fluga på väggen" under resan till USA.
Citera
2021-05-25, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag tror inte heller att MT hade en aning om hur viktigt hennes vittnesmål skulle bli ur just den aspekten: tidpunkten då hon tänker sig att HD yttrar orden.

Men lägg märke till hur och vad MT säge om hur hon tänker ut tidpunkten:

A 149/516:

"Sjuksköterskorna på avdelningen börjar dela medicin ca kl. 07:30 vilket gör att M*aria tänker
att klockan måste ha varit mellan 07:30 till 08:00 då de hade samtalet som pågick i ca 5
minuter. H*anna befann sig vid tid för samtalet utanför M*arias kontor, hon hade ställt
medicinvagnen där och delade mediciner då de möttes. Det var inga fler personer med vid
samtalet.
"

Hon kopplar alltså ihop vad som har sagts med just medicinvagnen.
Det kan iofs verka en bra koppling, som sätter tidpunkten.

Nu vet jag inte hur noggrant man ska tolka hennes ord, dvs kanske man inte kan värdera orden exakt ordagrant, men just den här kopplingen med medicinvagnen kan göra att där blir det en felaktig minnesbild.

Observera att jag inte PÅSTÅR att hon minns fel.

Jag tänker att man kan minnas fel.
Kopplingen medicinvagnen, kan få mig att tänka att hon ser framför sig HD och medicinvagnen. En bild som hon kan ha fått från andra tillfällen. Det här föhöret är ju många månader efter försvinnandet.

Kopplingen medicinvagnen, kan hon ha gjort för att tänka ut vid vilken tidpunkt det var samtalet skedde på, snararare är att hon vet att det var på morgonen.

Jag kan ju själv säga att jag varit bergsäker på tidpunkter eller händelser, och när jag sedan fått se en bild eller ett meddelande förstår att jag kopplat ihop två händelser i mitt minne.

Den där medicinvagnen är väl en förlängd kroppsdel av HD på jobbet om man ska uttrycka sig slarvigt. Tänker man sig HD i arbetsmiljö så är det lätt att associera med medicinvagnen då kanske. Och de verkar ha pratat en hel del om det privata minst sagt. Och den där vagnen rullar där i korridorerna dagarna i ända.

Men vittnesmålet är toppen om det stämmer. Men bedrövligt om hon skjuter lite från höften där. Medicinvagn i all ära som sagt. Är hon fel ute så har hon alltså skapat en hel del trubbel för sin kollega m a o. Medvetet självklart inte men omedvetet då hon försökt hjälpa till på bästa sätt antagligen.

Vidare så bör väl alltid vittnens "tidsstämplar" backas upp av något tidsmässigt. Grannar som rastar hund som menar att klockan var något när SD menar nåt annat. Ingen av dem kan hänga upp på nåt. En övervakningskamera är ju alltid bra i såna här fall så man kan bekräfta ett möte och sen kan man ju jobba med inspelningar och dokumentation som LW t.ex. gjorde. Då vet man på pricken när SD stod utanför huset och stalkade. Osv på samma tema.
Citera
2021-05-25, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det Du hänvisar till i tråden är ju sådant som JG visste om sedan länge, inga nyheter för honom.

Frågan är ju varför han med sin vetskap (umgicks med både SD/HD i närtid till skillnad från de spekulationerna som var i tråden vid den tiden) blev så orolig att han vände sig till polisen.

Trodde han mer på NA "lämnat landet" när han visste om att de skulle ut på resa.

Jo men hon måste ju dö eller försvinna först innan det finns anledning till att kontakta polisen?

Oavsett hur länge han känt till detta triangeldrama menar jag. Och tråden startade väl 17/5 och några plockade upp svartsjukedramat innan ens femton inlägg. Så han har försprång och är insatt och vill såklart kontakta polisen med det han vet. Så uttrycker han det i samtalet iaf.

Jag är förresten fortfarande nyfiken på var han nämner det här med "kroppen" som några varit inne på i tråden? Hittar inte med sökfunktion i PDF.
Citera
2021-05-25, 12:13
Medlem
Citat:
Jo men hon måste ju dö eller försvinna först innan det finns anledning till att kontakta polisen?

Oavsett hur länge han känt till detta triangeldrama menar jag. Och tråden startade väl 17/5 och några plockade upp svartsjukedramat innan ens femton inlägg. Så han har försprång och är insatt och vill såklart kontakta polisen med det han vet. Så uttrycker han det i samtalet iaf.

Jag är förresten fortfarande nyfiken på var han nämner det här med "kroppen" som några varit inne på i tråden? Hittar inte med sökfunktion i PDF.

Det är i samtalet till polisen han säger "kroppen", uppenbarligen är han redan då övertygad eller vet om att hon är död.
Någon han inte kan ha en aning om såtillvida han inte är inblandad på något vis.
Ingen annan som var orolig över Lena frågar om "kroppen".
Citera
2021-05-25, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En omöjlig situation. Att ett mord skall vara limmet mellan två makar.... vad händer om de två börjar hata varandra? Att alltid veta att den andre har en hållhake på en ger ju inte någon mental livskvalitet.

Precis. Detta med tystnaden kommer aldrig hålla i längden. Inte ens om de håller sams. För SD har en benägenhet att skyta och som den orm han är, tala med kluven tunga.

Det kommer inte dröja länge innan han avslöjas/avslöjar sig själv, om han frias. Han kommer heller inte dra sig för att hota och/eller skada de personer som han anser är emot honom. Dessutom: HD och barnen lever farligt.
(min spekulation)
Citera
2021-05-25, 12:16
Medlem
Fröken_Sveriges avatar
Citat:
Den där medicinvagnen är väl en förlängd kroppsdel av HD på jobbet om man ska uttrycka sig slarvigt. Tänker man sig HD i arbetsmiljö så är det lätt att associera med medicinvagnen då kanske. Och de verkar ha pratat en hel del om det privata minst sagt. Och den där vagnen rullar där i korridorerna dagarna i ända.

Men vittnesmålet är toppen om det stämmer. Men bedrövligt om hon skjuter lite från höften där. Medicinvagn i all ära som sagt. Är hon fel ute så har hon alltså skapat en hel del trubbel för sin kollega m a o. Medvetet självklart inte men omedvetet då hon försökt hjälpa till på bästa sätt antagligen.

Vidare så bör väl alltid vittnens "tidsstämplar" backas upp av något tidsmässigt. Grannar som rastar hund som menar att klockan var något när SD menar nåt annat. Ingen av dem kan hänga upp på nåt. En övervakningskamera är ju alltid bra i såna här fall så man kan bekräfta ett möte och sen kan man ju jobba med inspelningar och dokumentation som LW t.ex. gjorde. Då vet man på pricken när SD stod utanför huset och stalkade. Osv på samma tema.

Nej, den används bara morgon och kväll, inte under dagtid. Den dagen jobbade HD 06:41 till strax före 16:00.
A 149/s519.

#TeamÅsaHiding
Senast redigerad av Fröken_Sverige 2021-05-25 kl. 12:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in