Jag insåg först nu att Slovakien slog Ryssland! Det var ju inte bra! Ska vi nå kvarten är det nog Tjeckien vi måste skicka hem. Måste slå dom, britterna slår vi såklart, och måste slå två av Schweiz, Slovakien och Ryssland. Det känns väldigt avlägset.
Citat:
Ursprungligen postat av
bombacci
Det vore roligt om Danmark kunde nå kvartsfinalerna i år. De får det ju lite tufft men de har en vunnen mot tre kronor och förlorade mot Schweiz med ett mål.
Så om tre kronor faller ihop totalt så skulle de ju kunna nå fjärde platsen kanske.
Danmark har en helt okej chans. Dom ligger klart bättre till än vi gör.
Citat:
Ursprungligen postat av
asdfghjklzxcvbnm
Frågade om det var största svenska vm fiaskot genom tiderna. Samma fråga får kanske ställas kring Kanadas vm också. Ligger nu under mot Tyskland och skulle kunna stå på 0 poäng efter 3 matcher. Tidigare förlorat mot Letterna och sen överkörda av USA.
Det verkar ju i princip bara vara NHL spelare, om än från de sämre lagen som redan åkt ur. Visst det påverkar stora nationerna mer med Corona men ändå med trupperna både Sverige och Kanada kommer med är det konstigt att det går så dåligt mot små nationerna ändå med så mycket NHL spelare och rutin.
Nej, det är inte bara NHL-spelare, utan även en del juniorer, och en och annan spelare som är på gränsen mellan NHL och AHL. Kanada har sitt sämsta lag på decennier. Men visst, inte ska dom stå på 0p och 2 gjorda mål efter 3 matcher.
Citat:
Ursprungligen postat av
fittslem
Hahaha Kanada torskar mot Tyskland. Det här är ta mig fan det skummaste VMet någonsin. Inget av stornationerna presterar.
Tyskland är iofs rätt bra.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kolgrill-ftw
Såg en intervju med en Schweizisk spelare idag.
Alla som blivit tillfrågade har kommit. De har inställningen att spela i landslaget är det finaste man kan göra.
Ryssarna nästan likadant. Hur många ggr har Ovetjkin tackat nej?
Ovetjkin tackade nej i år. Men han brukar alltid ställa upp annars.
Citat:
Ursprungligen postat av
ABljuger
Estlands president tycker att Belarus bör kastas ut fr VM. Jag säger JA! Då får Sverige en gratischans!

Glöm din dröm, det kommer inte hända.