2021-06-04, 06:43
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BizarreReverend
Solklar och dum utvisning (10min) av Pakarinen. Men domarnivån är dålig för övrigt. Crosscheckning på Mäenalanen,Hakningarna på Innala X2. Trodde att Domarna glömt visselpipan i omklädningsrummet,ett tag i andra perioden
Tjeckerna gjorde detsamma dom alltid gör: filmar, dyker och använder klubban grisaktigt. Finnarna gnällde inte utan spelade tufft och hånade filmande tjecker.
Lindbohm var f.ö. Finlands bäste spelare han delade ut tuffa tacklingar och visade fysiskt vägen. Ett väntat resultat. Jalonen är grym på att få lejonen att vara jobbiga att möta.
Citera
2021-06-04, 08:00
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
Ursprungligen postat av HerrGickhan
Jovisst med Joel Otto som härförare. Dock är WC och VM två olika företeelser.

jag vet, world cup är mycket större.

Kvalitetsmässigt utan tvekan. Kontinuitetsmässigt, absolut inte. Det är för mycket tillfälliga inslag kopplat till CC och WC. Att dessa inte har haft en regelmässig agenda gör att det får mer jippo över sig.
Senast redigerad av HerrGickhan 2021-06-04 kl. 08:03.
Citera
2021-06-04, 08:12
Medlem
Nice att Kanada vann mot ROC 404. Ryssarna måste vara skitförbannade nu. Förlorade 10 senaste möten mot Kanada i VM, JVM, OS...och igår dessutom mot halva juniorslaget.
Citera
2021-06-04, 10:57
Medlem
OG81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger
Nice att Kanada vann mot ROC 404. Ryssarna måste vara skitförbannade nu. Förlorade 10 senaste möten mot Kanada i VM, JVM, OS...och igår dessutom mot halva juniorslaget.

Precis vad jag tänkte. Vilket mål Kanada satt i förlängningen!!
Citera
2021-06-04, 12:27
Avslutad
Varför har USA haft så svårt att vinna VM, de har ju NHL att plocka spelare ifrån? Är NHL överskattat?
Citera
2021-06-04, 12:31
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Varför har USA haft så svårt att vinna VM, de har ju NHL att plocka spelare ifrån? Är NHL överskattat?

För det första så har de väl inte haft lika bra spelare som Kanada i NHL. De har alltså ett klenare grundmaterial. Sedan finns inte traditionen och kulturen att trimma ihop olika spelare på kort tid för att prestera under en kort turnering.
Citera
2021-06-04, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av HerrGickhan
För det första så har de väl inte haft lika bra spelare som Kanada i NHL. De har alltså ett klenare grundmaterial. Sedan finns inte traditionen och kulturen att trimma ihop olika spelare på kort tid för att prestera under en kort turnering.

Ok, så om USA hade förmågan att skräddarsy ett lag till VM, så skulle NHL-spelarna stå sig väl internationellt?
Citera
2021-06-04, 13:00
Medlem
NeverCryWolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABljuger

Oo men vad säger ryssarna... som vanligt var det inte deras fel, dom spelade i fel land. Hade dom spelat i Minsk (Lukashenko), då hade dom inte förlorat. Tack och lov att det spelades i Latvia!

Svenskarna kommer säkert ihåg vad som hände i Minsk år 2014? Finnarna var rasande, inte bara för deras skull men också för Sveriges skull - hela turneringen var en fars:

https://www.youtube.com/watch?v=lQgzLzOcYpk

Nu när alla slaviska lag är ute får man bli rädd på riktigt. Jag vet inte om Lejonen har någon liknande 'medicin' mot Tyskland.

Det var roligt och läsa alla finska kommenter:

- Om tjeckerna nu blåser upp en Jagr-docka, då blir hela Finland förlamad.

(Jagr var lika hotande som Forsberg och Sundin var i tiderna, finnarna önskade att dom stannar i NHL under VM och var i full panik när 'foppa' och mats sundin meddelade att dom är med i VM)

- Det här ser ut som en hockeymatch i fängelset, där domarna har blivit tystade innan matchen.

- Nerverna börjar redan braka hos hockeyfrillorna. Allt var helt klart: Fiskelina, maskar osv.

- Olkinuora ser farligt lugn ut framför målet.

- Tjeckerna gillar inte om man kommer under huden. Finland har helt kontroll just nu.

- J. Jalonens gäng är ett taktiskt och psykiskt kött, kan inte tänka på ett enda lag som frivilligt spelade mot finnarna.

- Stranskys temperatur håller på att stiga. Han slår allting som rör sig

- Stransky beter sig som ett ilsket djur.

Där ser ni varför Finland vann tjeckerna. Tack vare AnttIla visste dom allting om den slaviska mentaliteten. Men under sista minuterna var finnarna helt säkra på att tjeckerna tar hem vinsten.

Tyskland igen.... God help us.
Senast redigerad av NeverCryWolf 2021-06-04 kl. 13:09.
Citera
2021-06-04, 13:02
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ok, så om USA hade förmågan att skräddarsy ett lag till VM, så skulle NHL-spelarna stå sig väl internationellt?
Dom har inte alls samma bredd som Kanada heller. USA får ofta lita till turen vilka som kommer loss. Då tänker jag inte bara på stjärnspelare utan även vad gäller spelartyper. Det gör att det blir mycket att svårare att skräddarsy helt enkelt. Det blir väldigt mycket hopplock. Kanada har så mycket spelare att det räcker i vilket fall. Dom kan liksom slåss om guldet med ett med kortvarsel hopplockat C-lag med mest brunkare från NHL.

Dom europeiska lagen har ju sin stomme hela tiden som spelar i Europa under säsongen som bekant.
Citera
2021-06-04, 13:09
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:

Ansluter till svaret nedan och det var ju också vad jag skrev i mitt första svar, nämligen: För det första så har de väl inte haft lika bra spelare som Kanada i NHL. De har alltså ett klenare grundmaterial.

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Dom har inte alls samma bredd som Kanada heller. USA får ofta lita till turen vilka som kommer loss. Då tänker jag inte bara på stjärnspelare utan även vad gäller spelartyper. Det gör att det blir mycket att svårare att skräddarsy helt enkelt. Det blir väldigt mycket hopplock. Kanada har så mycket spelare att det räcker i vilket fall. Dom kan liksom slåss om guldet med ett med kortvarsel hopplockat C-lag med mest brunkare från NHL.

Dom europeiska lagen har ju sin stomme hela tiden som spelar i Europa under säsongen som bekant.
Citera
2021-06-04, 13:13
Medlem
Steff83s avatar
Ja. USA i en turnering (OS, WC) med dom bästa spelare är en guldkandidat. Men vad gäller konceptet VM så passar det dom illa oftast.
Citera
2021-06-04, 13:38
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Det finska målet som dömdes bort.. Det borde ha dömts mål.

Nej, det var rätt dömt. Spelaren tryckte in målvakten i målet innan pucken gick in, vilket är interference. Domarna gjorde helt rätt. Det enda jag inte fattar är varför det tog så lång tid. För mig var det solklart efter att ha sett en enda repris.

Citat:

Dom har historiskt sett skickat juniorlag. Dom senaste turneringarna innan Covid skickade dom bättre och bättre lag men nådde inte hela vägen.

Citat:

USA är näst bäst i världen sett till spelarmaterial, om alla kommer.

Citat:

Det går inget vidare om man förlitar sig på den. Våra senaste guld har kommit när vi har byggt på NHL-spelare.

Citat:
Ja. USA i en turnering (OS, WC) med dom bästa spelare är en guldkandidat. Men vad gäller konceptet VM så passar det dom illa oftast.

Det där håller på att ändra på sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in