2021-05-24, 18:30
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Fan vad kul om Kazakstan fortsätter vinna, vilken jävla mindfuck det hade varit.

Haha, Danmark - Kazakstan i VM-final hade smakat.

Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl karantänstid på minst en vecka innan de skulle kunna vara tillgängliga så det är kanske inte så konstigt?

Det är fem dagar.

Jo, det är konstigt ändå. Vi kanske måste vinna mot ryssarna i sista matchen, då vore Bäckström en enorm tillgång.

Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Sverige ska vara glada att inga elimineras från A-vm detta år

Nä, britterna klår vi.

Citat:
Ursprungligen postat av stezt
Nu när Slovakerna vann, vad gäller för Sverige?

Är det 2 matcher vi behöver vinna? Behöver man vinna dom ordinarie tid? Spelar sånt roll?

Det beror på hur det går i alla andra matcher, men att två vinster ska räcka kan jag inte tänka mig. Som allra minst, tre vinster i ordinarie tid, vilket ger nio poäng. Tar vi mindre än så, så kan jag inte tänka mig att vi går vidare.

Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Helvete vad det skrällar. Önskade att jag hade ett fyllt spelkonto innan turneringen började, visste att det skulle skrälla sönder, men såhär mycket hade jag aldrig gissat.

Vad tror ni inför Tjeckien - Vitryssland, kan en X2 på Vitryssland som ger 3.50 gånger pengarna gå in eller är det en stensäker vinst för Tjeckien?

Vitryssland är egentligen inte så bra, det var bara vi som var dåliga. Tjeckien har förlorat mot bra lag. Jag tror dom vinner tämligen enkelt.
Citera
2021-05-24, 19:01
Medlem
bombaccis avatar
Det vore roligt om Danmark kunde nå kvartsfinalerna i år. De får det ju lite tufft men de har en vunnen mot tre kronor och förlorade mot Schweiz med ett mål.

Så om tre kronor faller ihop totalt så skulle de ju kunna nå fjärde platsen kanske.
Citera
2021-05-24, 19:07
Medlem
Det var då själva fan, varenda gång man kollar så är det en ny käring som står och pratar

Så jävla löjligt
Citera
2021-05-24, 19:45
Medlem
geek12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cousi
Helvete vad det skrällar. Önskade att jag hade ett fyllt spelkonto innan turneringen började, visste att det skulle skrälla sönder, men såhär mycket hade jag aldrig gissat.

Vad tror ni inför Tjeckien - Vitryssland, kan en X2 på Vitryssland som ger 3.50 gånger pengarna gå in eller är det en stensäker vinst för Tjeckien?

Verkar inte finnas några stensäkra matcher :P
Citera
2021-05-24, 20:06
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Frågade om det var största svenska vm fiaskot genom tiderna. Samma fråga får kanske ställas kring Kanadas vm också. Ligger nu under mot Tyskland och skulle kunna stå på 0 poäng efter 3 matcher. Tidigare förlorat mot Letterna och sen överkörda av USA.

Det verkar ju i princip bara vara NHL spelare, om än från de sämre lagen som redan åkt ur. Visst det påverkar stora nationerna mer med Corona men ändå med trupperna både Sverige och Kanada kommer med är det konstigt att det går så dåligt mot små nationerna ändå med så mycket NHL spelare och rutin.
Citera
2021-05-24, 20:25
Medlem
trewqs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Visst det påverkar stora nationerna mer med Corona men ändå med trupperna både Sverige och Kanada kommer med är det konstigt att det går så dåligt mot små nationerna ändå med så mycket NHL spelare och rutin.

Saken är väl att exempelvis Kazakstans landslag i princip består av spelare från ett och samma klubblag, alltså har de en hel säsong av gemensamma matcher bakom sig = extremt samspelta, vilket kanske kompenserar att andra lag kan trycka in en och annan NHL-stjärna i ett icke-samspelt hopplock till lagbygge. Bara en tanke.
Citera
2021-05-24, 20:56
Medlem
Att detta VM suger balle är inget konstigt. NHL-spelarna vill inte ställa upp pga corona. Dom sitter i karantän under hela NHL:s grundserie plus slutspel för att sen ansluta till ett VM utan publik,nja, och karantän igen. Förstår dom totalt. Blåbärsnationerna har inte dessa problem plus att SHL ska ifrågasättas.Internationell hockey är mer fysisk dvs mer tacklingar.I SHL är nästan tabu på att tackla.
Citera
2021-05-24, 21:05
Medlem
catforwardpowers avatar
Helvete vad långsamt Nisse pratar. Det är liksom tvärtemot hur en kommentator ska kommentera, spelet går ju snabbt och nya situationer uppstår hela tiden. Då måste man vara betydligt rappare i käften
Citera
2021-05-24, 21:08
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Jag tror att Sverige trots allt har større chans att slå något av Ryssland, Tjeckien, Schweiz och Slovakien än vad danskar eller vitryssar har och kan därigenom klara att komma føre i serien.

Men burskyddshockeyn måste såklart ändras till modernt offensivt spel før att ens slå britterna. Det kommer att kosta en del prestige hos Djurgårdsfamiljen...

---

Det som fascinerar med postningen här i tråden och matchtrådarna är att samma typ av skribenter som klagar på "blåbärslagens kvalitet" när man vinner nu klagar før att samma kvalitet førbättras før varje år som går. Märkligt egentligen, någon form av hybris eller bara dålig koll?

Jag tror helt ärligt inte det i år.

Så är det.

---

Man kan samtidigt tycka att Tre kronor underpresterat enormt hittills som att uppskatta att blåbären blivit bättre.
Citera
2021-05-24, 21:12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Om ROC vinner kommer det räknas till ROC:s medaljtal, inte Rysslands/Sovjets, för hockey-VM.

Tramsigt. Alla inklusive Ryssarna själva skulle räkna det som ett ryskt VM-guld.

Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Garpenlöv registrerar de 4 andra spelarna och stänger dörren för mer NHL-spelare in. Finns ju dock en plats kvar då han inte kan räkna. Har han ens frågat Bäckis?
Du skojar?
Senast redigerad av Kolgrill-ftw 2021-05-24 kl. 21:22.
Citera
2021-05-24, 21:27
Medlem
fittslems avatar
Hahaha Kanada torskar mot Tyskland. Det här är ta mig fan det skummaste VMet någonsin. Inget av stornationerna presterar.
Citera
2021-05-24, 21:27
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av St1ffy
Att detta VM suger balle är inget konstigt. NHL-spelarna vill inte ställa upp pga corona. Dom sitter i karantän under hela NHL:s grundserie plus slutspel för att sen ansluta till ett VM utan publik,nja, och karantän igen. Förstår dom totalt. Blåbärsnationerna har inte dessa problem plus att SHL ska ifrågasättas.Internationell hockey är mer fysisk dvs mer tacklingar.I SHL är nästan tabu på att tackla.

Såg en intervju med en Schweizisk spelare idag.
Alla som blivit tillfrågade har kommit. De har inställningen att spela i landslaget är det finaste man kan göra.

Ryssarna nästan likadant. Hur många ggr har Ovetjkin tackat nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in