2021-05-25, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dmaniok11
Jag vet allt vet du vad som hände med den personen?

Inte blev hen utslängd av hans bröder.
Citera
2021-05-25, 01:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gatten1234

Oj vad du skyddar ornina? Är det din syster? Kusin?

Vad gjorde BO mamma då?
Citera
2021-05-25, 01:10
Medlem
Citat:

Juste hon fick bara spratt och skrek att hon ska ut från deras hus. Att hon är äcklig och pga henne är hennes son död?

Oj du visste inte om de?
Citera
2021-05-25, 01:11
Medlem
Citat:
Oj vad du skyddar ornina? Är det din syster? Kusin?

Vad gjorde BO mamma då?

Hon är varken min syster eller kusin så säg vad du vill om henne, inte mina problem. Då har jag en fråga eftersom du är så insatt. Varför gick dom inte på JD som var först otrogen med henne?
Citera
2021-05-25, 01:13
Medlem
Citat:
Hon är varken min syster eller kusin så säg vad du vill om henne, inte mina problem. Då har jag en fråga eftersom du är så insatt. Varför gick dom inte på JD som var först otrogen med henne?

JD eller menar du JT? Han är ingenting för dem. R*ni förlät henne för det. Sedan kanske du kan hela historian?

JT var inget för dem. Däremot var ninos en vän till temiz Gubben
Citera
2021-05-25, 01:15
Medlem
Citat:
JD eller menar du JT? Han är ingenting för dem. R*ni förlät henne för det. Sedan kanske du kan hela historian?

JT var inget för dem. Däremot var ninos en vän till temiz Gubben

Ok du verkar veta din sak, japp menade JT. Oavsett så hoppas jag att dom får tag på horungen som har gjort det. Inte ok att mörda en annan människa. må han vila i frid
Citera
2021-05-25, 01:18
Medlem
Citat:
Ok du verkar veta din sak, japp menade JT. Oavsett så hoppas jag att dom får tag på horungen som har gjort det. Inte ok att mörda en annan människa. må han vila i frid

Skillnad på vem som knullar. Om man gör de 1 gång med en som inte de känner man kan förlåta. Men däremot BO som kallade r*nis bror eufrat för bror. Sedan för att sätta sig på hans brors fru.

Jag bodde själv i tälje. Spelade fotboll i både assyriska/syrianska. Vet hur dessa människor funkar.
Citera
2021-05-25, 01:20
Medlem
Citat:
Skillnad på vem som knullar. Om man gör de 1 gång med en som inte de känner man kan förlåta. Men däremot BO som kallade r*nis bror eufrat för bror. Sedan för att sätta sig på hans brors fru.

Jag bodde själv i tälje. Spelade fotboll i både assyriska/syrianska. Vet hur dessa människor funkar.

Ok jag förstår hur du tänker, men BO var inte gift, hon åsnan som är gift och har barn har lika mycket fel om inte mer.
Citera
2021-05-25, 01:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klanenshuvud
Du kanske vet vad du snackar om, det kommer visa sig. Och nu skriver du att du gör det för Ninos blod. Men i andra inlägg gläds du att han dödats.

Du borde tagga ner med din glädje. Du får gärna dela med mig om ditt kännedom angående fallet men lägg ner ditt äckla hyllande åt BO död.

Han heter väl Maniok utav en anledning
Citera
2021-05-25, 01:37
Medlem
Citat:
En sista sak.

Om jag fick höra att min vän knullar min fru så hade jag klippt både han och henne.

Allt handlar om heder. Vad tog BO med sig? Ingeting. Hans pengar? Hans status om att han jappa en tjej som var gift med en kille som han kände?

Jag ska citera dano acar som sa såhär "den som knullar en annan gängmedlems flickvän/fru kommer att avrättas"

Den mentaliteten fanns sedan 100 år tillbaka i hembyarna.

Peace

Ni syrianer är fan helt efterblivna som håller på såhär. Att ni bor i Sverige är ett under
Citera
2021-05-25, 01:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BonyTlair
Assyrier, även kallade Keldaner är enligt min erfarenhet oftast katoliker till skillnad från Syrianer som är ortodoxa.

Enligt din erfarenhet? DU har noll koll

Ortodoxa båda två, skillnaden är mer komplicerad att berätta här...
Citera
2021-05-25, 01:47
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bland Syrianerna i Södertälje brukar man inte mörda vare sig exet eller nya. Det förekommer, precis som hos svennar - men det är inte så att det finns en långtgående hederskultur som kräver att man dödar för någon heder.

Har Khouri beordrat dödandet så handlar det så gott som säkert om något annat - det finns ingen som helst sannolikhet att han skulle ta risken det innebär att gröta i en kärlekstriangel med mord inifrån Fenix..

Håller med dig. Mycket talar för att hans restauranger användes för penningtvätt. Någon blev blåst på stålar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in