2021-05-25, 00:37
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Nei, det blir bare det samme tullet om igjen. Du husker vel at man også trodde kidnapperen kanskje hadde kjøpt Bitcoin med penger fra bankonto. Nå vet vi at det ikke var slik. Å da tro han kjøpte Dash coin med penger fra bankonto blir dumt. Nei, dette er en skikkelig luring. Ikke rart flere her, helst ser at han ikke eksisterer og heller går løs på TH og hans familie.
Du bør gå stille i dørene, som i flere uker spammet ned tråden og mente du hadde funnet opp kruttet da du trodde du så at «motparten var i live». Snakk om å la seg villede og gå fem på, bare TT-vås alt sammen. Alle andre skjønte jo at det ikke var sannsynlig da det ikke finnes en reell motpart.
Citera
2021-05-25, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket
Som nevnt tidligere - hvem-som-helst her er kanskje ikke hvem-som-helst.

Milli fra VG sa vel også at han ikke trodde politiet var avhengig av disse tipsene.

At de vet at dash er blitt brukt til å kjøpe krypto, sier meg at de kanskje også har funnet dash-kontoen.
Om de har kommet til steget før dash, vet jeg ikke. Men jfr. spørsmålet mitt til FlashBaronen tidligere
tenker jeg de muligens kan ha sporet dette opp på en beslaglagt enhet.
Har du ikke lest kravbrevet hans ? Du kjøper en enhet, oppretter en konto, gjør det du skal og selvfølgelig destruere enheten når du er ferdig.

Hvordan kan du tro at en som har vært så smart som det vi hører, i siste enden sitter med enheten hos seg ?
Citera
2021-05-25, 00:40
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Da hadde vel saken vært løst.

Vel, vi vet jo ikke om den som evt. fikk beslaglagt enheten var den
samme som sto for bortføring eller drap.

Men dette er forsåvidt bare tankespinn fra min side, ettersom jeg er
usikker på hvilken innfallsvinkel som er mest effektiv - å beslaglegge
utstyr fra mistenkte og tredjeparter og saumfare disse, eller å forsøksvis
følge krypterte spor på nett. Politiet jobber trolig fra begge sider, men
jeg er usikker på hvem som kommer først i mål.
Citera
2021-05-25, 00:41
Medlem
Citat:
Har du ikke lest kravbrevet hans ? Du kjøper en enhet, oppretter en konto, gjør det du skal og selvfølgelig destruere enheten når du er ferdig.

Hvordan kan du tro at en som har vært så smart som det vi hører, i siste enden sitter med enheten hos seg ?

Fordi GM ikke greier å la Moneroene gå tapt. De har attpåtil vokst også.
Citera
2021-05-25, 00:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Du bør gå stille i dørene, som i flere uker spammet ned tråden og mente du hadde funnet opp kruttet da du trodde du så at «motparten var i live». Snakk om å la seg villede og gå fem på, bare TT-vås alt sammen. Alle andre skjønte jo at det ikke var sannsynlig da det ikke finnes en reell motpart.
Så alt det vi i dag har blitt presentert, pluss kravbrevet, pluss kommunikasjonen etter bortføringen tyder ikke på at det er en reel motpart ? Alt er bare en gigantisk bløff ?

Hvem holder på slik ?
Citera
2021-05-25, 00:51
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Så alt det vi i dag har blitt presentert, pluss kravbrevet, pluss kommunikasjonen etter bortføringen tyder ikke på at det er en reel motpart ? Alt er bare en gigantisk bløff ?

Hvem holder på slik ?
TH og MGM.
Citera
2021-05-25, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fordi GM ikke greier å la Moneroene gå tapt. De har attpåtil vokst også.
OK, så du tror GM har sin Monero lommebok på samme enhet som han har sin Dash lommebok.

Så vidt jeg vet, har alle krypto valutaer rast i verdi de siste dagen.
Citera
2021-05-25, 00:53
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Hvem holder på slik ?

Du, for eksempel.

Du prøver å bløffe om en "kidnapper", og har frem til i dag fremholdt historien om at "kidnapperen" eksisterer, i hovedsak basert på at de "kommuniserte" på bitconkontoen 26 april, som vi nå vet at var en forespørsel om intervju fra TV2.

Og nå prøver du å ro deg unna.
Citera
2021-05-25, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svartediket

At de vet at dash er blitt brukt til å kjøpe krypto, sier meg at de kanskje også har funnet dash-kontoen.
Om de har kommet til steget før dash, vet jeg ikke. Men jfr. spørsmålet mitt til FlashBaronen tidligere
tenker jeg de muligens kan ha sporet dette opp på en beslaglagt enhet.

De har nok sporet dash.. han har nok ikke brukt privatesend allikevel. lol. Så da blir det like lett å spore som btc. så da er spørsmålet om de kan spore videre fra exchangekontoen.
Citera
2021-05-25, 01:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goingsomewhere
27.12 0.000706 btc med vilje
14.12 0.000706 = 0.0009 btc - fee = politiet
10.12 0.0007001 btc (2x) med vilje
10.12 0.000706 = 0.0010 btc - fee (2x) = politiet
30.11 0.000706 btc med vilje (2x), via-via binance.com

Med vilje: det jeg mener er det er ikke en tilfeldighet at det ble 0.000706 btc isteden for 0.0007 btc
De meldinger fra politiet: hver gang bruker de en veldig avrundet beløp som input. Dvs: satt inn 0.001 btc på 'konto', overførte 0.000706 og resten er fee'en.

Da begynner man -- som du sier! -- å lure hva som foregår. Jeg er enig at 0.00706/0.0007001 må ha en betydning som for utenforstående (TH/fam) virker liksom "det haster", men i praksis kan bety noe helt annet for GM imellom.

Når det er sagt så kunne GM imellom seg ha brukt enn annen btc kommunikasjons adresse og dermed ville de være usporbar, så det hele er litt ulogisk med det samme det også! Men kanskje de trodde at dette var sikkert nok. Hadde det vært MYE meldinger med 0.0007xxx btc hadde saken vært annerledes.

Enig, veldig interessant.
Ser nå at goingsomewhere sier han ikke er norsk. Savner hans spennende innlegg, og håper han får med seg det siste. Fint at de har laget engelsk link, uansett.
https://news.google.com/articles/CAIiECdbUfcrtIiVJ_Dy7-qR2RkqGQgEKhAIACoHCAowqbKXCzCc264DMIazzAY?hl=no&gl =NO&ceid=NO%3Ano
Citera
2021-05-25, 01:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Du, for eksempel.

Du prøver å bløffe om en "kidnapper", og har frem til i dag fremholdt historien om at "kidnapperen" eksisterer, i hovedsak basert på at de "kommuniserte" på bitconkontoen 26 april, som vi nå vet at var en forespørsel om intervju fra TV2.

Og nå prøver du å ro deg unna.

Selvsagt eksisterer kidnapperen, etter dagens nye opplysninger er det krystallklart.

Er du sikker på at det var tv2 som sendte den engelske meldingen ?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-25 kl. 01:11.
Citera
2021-05-25, 01:11
Medlem
Niffys avatar
Citat:
Selvsagt eksisterer kidnapperen, etter dagens nye opplysninger er det krystallklart.

Er du sikker på at det var tv2 som sendte meldingen ?

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31

Du og Lego stiller i en helt egen klasse når det gjelder standhaftighet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in