2021-05-24, 21:36
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flax75
Komma med vad då? Prata skit om alla andra och gnälla 😂
Just det, satir är livets enda mening
Senast redigerad av Crapmagic 2021-05-24 kl. 21:39.
2021-05-24, 22:03
Medlem
Krickedixans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FloridaMan
Ännu ett år där man ifrågasätter varför i helvete man egentligen följer den här på alla sätt amatörmässiga showen. Att William skulle åka ut så fort han inte vann immuniteten var en lågoddsare men produktionen ville inte ens ge William den lilla chansen att segra sig hela vägen fram till en slutseger utan bestämde sig för att loserbrudarna plus "the best of the rest" skulle få chansen att rösta ut honom direkt. En chans dom naturligtvis tog då den typen av värdelösa individer alltid skamlöst tar en erbjuden möjlighet att göra sig av med överlägsna konkurrenter som dom inte kan besegra ärligt..

Skönt att tv4 börjat sända senaste säsongen av Survivor AU. Det är sån klasskillnad på produktionerna att det är löjligt. Survivor AU är Premier League. Robinson Sverige är superettan..

Nollorna på Mastiff kan inte ens sno konceptet med hemliga immuniteter utan att misslyckas. I Australien kan du använda den för vilken deltagares som helst räkning vilket alltid borgar för fantastiska tvister och rävspel. Mastiff fattar ingenting av det konceptet. Dom bygger i veckor upp Olivias hemliga immunitet som en stor grej och sen kokar allt ner i att hon tvingas använda den för egen räkning i ett öråd där Mastiff inte orkar ens försöka skapa en illusion att någon djävel tänkt rösta på henne..

Håller helt och hållet med dig.
De dödar Robinson och efter förra säsongen sa jag aldrig mer. Nu halkade jag in i programmet något avsnitt innan Wilma Rille och Wille gjorde entré.
Att de styr oråden som de gör är inte roligt och ännu mindre sevärt.
Det blir bara korkat och vem orkar ens titta på detta.
Nu slutar jag och skiter i slutet.
Enda värdiga vinnaren är inte kvar längre och det skulle inte förvåna mig om Ludde vinner som varit i Gränslandet ett antal gånger.
Ja det säger ju allt !
2021-05-24, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CS128
Jo det har jag - men jag har missat att Joanna blev inlagd på sjukan.
Joanna skrev om det på sin blogg också. Tydligen åt hon en halv ostmacka på sjukhuset, sedan fick hon sitta och baja hela kvällen eftersom magen gjorde uppror. Jobbigt.

Det är rätt udda hur Joanna kan vara så sopig på alla pusseltävlingar. I mellansnacken verkar hon ju rätt smart, faktiskt (och hon verkar vara en ganska framgångsrik företagare i sitt riktiga liv). Roligast blir det när hon mot bättre vetande teamar upp med Dennis (som är korkad på riktigt). Då ser de ut som ett par klassiska "jocks" som är helt clueless i alla tankemoment och blir outsmartade av nördarna
2021-05-24, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beitos
Ditt inlägg framstår som dumt och konstigt. Tänkte du fel eller?

Naturligtvis kan vissa vinnare vara mer värdiga än andra. Många här tycker det, och vi har rätt medan du har fel. Om allting handlat om ren skicklighet, t ex att vinna tävlingar och/eller spela bäst rent taktiskt, så hade du haft rätt. Men nu är det ju snarare slumpen som avgör. Det är det som många stör sig på.

Det är inte de som varit bäst i tävlingarna som är kvar. Ej heller nödvändigtvis de som varit bäst rent taktiskt (t ex Ludde och William).
Snarare är det produktionen och slumpen som styrt.

Ta William; han gjorde typ allting rätt, vann tävlingar, skaffade sig immunitet, gjorde kloka taktiska val. Ändå åkte han ut, utan ens någon andra chans som Ludde, Andreas m fl fått.
Ta Tova Sophia, som röstades ut av två personer hon aldrig ens träffat! (Det rubbade även balansen mellan nord och syd, till att tippa över till nords fördel.)
Ta Olivia, som haft flytet att produktionen dels gav henne immunitet, och dels hjälpte till att stoppa lag nords inledande dominans.
Ta Ludde, som röstats ut flera gånger. Han skulle åkt ur gränslandet också, om inte några av de andra blivit diskade. Wilma, som gjorde nästan allting rätt, skulle fått gå vidare. Hon förtjänade det dessutom mer än honom.

Helt klart har deltagarna givits olika förutsättningar att ta sig långt och vinna.

William: Det kanske INTE var så "taktiskt" att vinna alla tävlingar. Om nu reglerna är att man ska ha dubbelt öråd innan finalveckan som man haft tidigare så borde han redan vetat hur det skulle sluta. Han blev utröstad helt enligt reglerna. I så fall får du ifrågasätta reglerna, inte spelarnas "värdighet". Han var bäst i alla tävlingar helt klart, men eftersom han blev utröstad så var det tydligen inte den bästa taktiken, eftersom annars hade han varit kvar. Han skulle spelat lagom bra i tävlingarna för att inte utgöra ett för stort hot. Det hade inneburit att han inte skulle vunnit varje tävling som han gjorde, men han hade förmodligen varit kvar i finalveckan. Så rent taktiskt så failade William.

Tova-Sophia: Hon valde helt enkelt taktiskt fel när hon ingick i fel pakt. Så det handlar fortfarande om taktik. Det är ingen slump att hon åkte ut. Hon hängde med fel folk. Är det någon som fått ut henne med fusk? Är det någon som fick orättvis fördel som ledde till att Sophia åkte ut? Det är så enkelt. Har du åkt ut ur tävlingen, under samma förutsättningar som alla andra, så har du failat med taktiken eller förlorat i tävling. Då är du ute. Varför ska du sitta och argumentera för att en person som åkt ut helt enligt reglerna är en "värdig vinnare"? Hon blev dessutom diskad pga fusk så fattar inte ens varför du nämner Tova-Sophia. Ganska ironiskt.

Olivia: Immuniteten minns jag inte varför just hon fick den så kan inte svara på det. Men att hon hjälpte till att stoppa någon annan pakt är ju bara ren taktik från hennes sida. Hon har spelat spelet rätt. Annars hade hon inte varit kvar.

Wilma: Hon var helt värdelös i varje tävling. Hon hade flera chanser att ta sig vidare, men hon förlorade i alla tävlingar förutom mot Elias. Hur kan du tycka att hon är en "värdig vinnare" när hon inte ens vinner i tävlingarna?

Det du påstår är att spelet är orättvist för vissa och att alla inte har samma förutsättningar. Det finns inget annat sätt att annars hävda att det finns "värdiga vinnare" och "icke-värdiga vinnare". Men du kunde tyvärr inte presenterat något som skulle vara orättvist förutom Olivias immunitet. Resten du nämnt handlar bara om hur alla valt att spela det sociala spelet olika.
Senast redigerad av david-taxi 2021-05-24 kl. 22:41.
2021-05-24, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rune2h4Me
Tänker inte skriva samma saker som jag gjort tidigare i tråden, då du ändå inte verkar begripa budskapet. Vi har olika syn på vem som är en värdig vinnare. Du verkar inte kunna förstå dig på andras åsikter helt enkelt.

Tänk om spelet gick ut på att vinna genom att folk valde vem som är "mest värdig vinnare". Då hade de inte ens behövt tävla Det är som att säga "Jag tycker inte han borde tjäna så mycket pengar". Och? Personen som gör det och personen som vinner tävlingen har redan vunnit. Så helt ointressant vad du tycker. Jag förväntar mig inte att folk ska bry sig om min åsikt, därför har jag ingen åsikt om vem som är "värdig vinnare" och inte. Jag låter spelet avgöra det. Ifrågasätt spelreglerna istället om du tycker det är så orättvist. Det är ju där problemet ligger, inte hos spelarna.
2021-05-24, 22:46
Medlem
William hit och dit, han åkte in på en jävla räkmacka när resten av deltagarna fastat i 20 dagar. Klart att han vinner alla tävlingar då. Tycker inte att han varit imponerande direkt. Bra att han åkte ut, han spelade helt fel rent taktiskt också.
2021-05-24, 22:48
Medlem
seaworthys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi
William: Det kanske INTE var så "taktiskt" att vinna alla tävlingar. Om nu reglerna är att man ska ha dubbelt öråd innan finalveckan som man haft tidigare så borde han redan vetat hur det skulle sluta. Han blev utröstad helt enligt reglerna. I så fall får du ifrågasätta reglerna, inte spelarnas "värdighet". Han var bäst i alla tävlingar helt klart, men eftersom han blev utröstad så var det tydligen inte den bästa taktiken, eftersom annars hade han varit kvar. Han skulle spelat lagom bra i tävlingarna för att inte utgöra ett för stort hot. Det hade inneburit att han inte skulle vunnit varje tävling som han gjorde, men han hade förmodligen varit kvar i finalveckan. Så rent taktiskt så failade William.

Tova-Sophia: Hon valde helt enkelt taktiskt fel när hon ingick i fel pakt. Så det handlar fortfarande om taktik. Det är ingen slump att hon åkte ut. Hon hängde med fel folk. Är det någon som fått ut henne med fusk? Är det någon som fick orättvis fördel som ledde till att Sophia åkte ut? Det är så enkelt. Har du åkt ut ur tävlingen, under samma förutsättningar som alla andra, så har du failat med taktiken eller förlorat i tävling. Då är du ute. Varför ska du sitta och argumentera för att en person som åkt ut helt enligt reglerna är en "värdig vinnare"? Hon blev dessutom diskad pga fusk så fattar inte ens varför du nämner Tova-Sophia. Ganska ironiskt.

Olivia: Immuniteten minns jag inte varför just hon fick den så kan inte svara på det. Men att hon hjälpte till att stoppa någon annan pakt är ju bara ren taktik från hennes sida. Hon har spelat spelet rätt. Annars hade hon inte varit kvar.

Wilma: Hon var helt värdelös i varje tävling. Hon hade flera chanser att ta sig vidare, men hon förlorade i alla tävlingar förutom mot Elias. Hur kan du tycka att hon är en "värdig vinnare" när hon inte ens vinner i tävlingarna?

Det du påstår är att spelet är orättvist för vissa och att alla inte har samma förutsättningar. Det finns inget annat sätt att annars hävda att det finns "värdiga vinnare" och "icke-värdiga vinnare". Men du kunde tyvärr inte presenterat något som skulle vara orättvist förutom Olivias immunitet. Resten du nämnt handlar bara om hur alla valt att spela det sociala spelet olika.

William hade åkte ut omgående om han inte vunnit tävlingarna
2021-05-24, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av david-taxi

Du är ju helt ute o cyklar. Det räcker att kolla på William så ser man ju att han är stark fysiskt. Dessutom kom han in sent när starka pakter redan fanns. Hade han inte vunnit immuniteter hade han bara åkt ut tidigare.

Gällande Tova sophia, hon åkte ju ut vid sammanslagningen när två personer som inte kände någon eller visste något om pakterna skulle välja lag. Hade ingenting med vem hon hängde med o göra för det visste ju inte lagledarna. Hon hade inte en chans att göra något åt saken, allt föll på lagledarnas omdöme vilka dom ville ha med i sina lag. Har du ens kollat programmet??
2021-05-24, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seaworthy
William hade åkte ut omgående om han inte vunnit tävlingarna

Det kan vi inte veta. Och om han skulle gjort det så hade det varit för att de andra deltagarna tyckt att han "inte är värdig vinnare" för att han kom in senare. Då är det reglerna det är fel på och hela upplägget. Inte personen. Det blir ganska ironiskt att säga att William är "värdig vinnare" när de andra spelarna tyckte motsatsen.

Han skulle förmodligen vunnit hela tävlingen om han tagit sig till finalveckan. Men nu blev det inte så.
2021-05-24, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tombo88
Du är ju helt ute o cyklar. Det räcker att kolla på William så ser man ju att han är stark fysiskt. Dessutom kom han in sent när starka pakter redan fanns. Hade han inte vunnit immuniteter hade han bara åkt ut tidigare.

Gällande Tova sophia, hon åkte ju ut vid sammanslagningen när två personer som inte kände någon eller visste något om pakterna skulle välja lag. Hade ingenting med vem hon hängde med o göra för det visste ju inte lagledarna. Hon hade inte en chans att göra något åt saken, allt föll på lagledarnas omdöme vilka dom ville ha med i sina lag. Har du ens kollat programmet??

Jag vet att William vann alla tävlingar! Och då är det fel på reglerna om han kommer in mycket senare än alla andra. Han lyckades inte spela det sociala spelet tillräckligt bra oavsett vad du säger eftersom folk valde att rösta ut honom direkt när dom fick chansen. Han hade det lättare i tävlingarna, men svårare i sociala spelet för han kom in senare. Det är fel på reglerna!

Tova-Sophia kunde tagit sig tillbaka igen om hon inte hade fuskat. Hon hade dessutom på sig en smartwatch under en synk så hon fuskade redan innan Gränslandet.
2021-05-24, 23:08
Medlem
Jag gissar att Olivia vinner.
Hur som helst, här är min analys av de tänkbara vinnarna.

Olivia. Lynnig medlöperska som sparkar på dem som ligger. Blir sur på män när de tänker/presterar bättre än henne. Svär och ter sig allmänt obildad. Duktig i en del tävlingar. Kvar troligtvis tack vare att Tovia Sophia blev utröstad av personer som aldrig träffat henne.

Joanna. Sur och manipulativ. Mobbningstendenser. Sparkar på dem som ligger. Kvar i tävlingen pga först troligtvis tack vare av att Tova Sophia slumpartat röstades ut, sedan av att Annki och Rickard röstade konstigt, och slutligen pga av att William föredrog en tårta framför att få ut henne.

Annki. Kämpar på, vilket hon ska ha en eloge för. Likaså att hon klarat av viss mobbning. Försöker taktikspela, vilket hon absolut känt att hon behövt. Kvar tack vare att hon inte ses som ett hot.

Ludde. Underhållande, rätt bra i tävlingar, och rätt smart taktiskt. Dock utröstad två(!) gånger, och skulle dessutom egentligen åkt ut även från gränslandet då han förlorade mot Wilma (om jag inte minns fel). Kvar tack vare att produktionen gett honom chans på chans på chans.

Dennis. Har inte utmärkt sig på tävlingar, och inte heller intellektuellt eller taktiskt. Har dock förmodligen vunnit på att uppträda juste och sympatiskt. Kvar i tävlingen främst pga att lag syd hamnade i majoritet, annars hade han förmodligen röstats ut för att han setts som ett hot.

Andreas. Har presterat medelbra på tävlingar. Har inte utmärkt sig särskilt på nåt sätt. Halvmobbas en del av osympatiska Joanna och Olivia. Kvar faktiskt mycket tack vare egna prestationer, det tror jag vi kan ge honom.

Så då vore väl enligt mitt resonemang ovan Andreas "mest värdig", dock hittills då eventuella kommande tävlingar kan ändra på det. Dennis kanske tvåa. Joanna/Olivia/Annki är väl trea, fast jag formulerar det hellre som "delat näst minst värdiga". Underhållande i så fall Ludde minst värdig, fast jag ser hellre honom vinna än Joanna och Olivia.
Edit: Känns konstigt typ ranka Andreas som etta.

Önskelistan: 1. Dennis/Ludde/Andreas/Annki. 5. Joanna. 6. Olivia.
Senast redigerad av beitos 2021-05-24 kl. 23:19.
2021-05-24, 23:14
Medlem
Vilka tycker ni är de största nyckelmomenten hittills...

Här är några av mina förslag...

Det dubbla örådet. William hade kommit in i tävlingen, dominerat stort i allehanda tävlingar, spelat taktikspelet bra, upprätt juste. Dock sågs han som ett hot, och så fort de svagare motståndarna fick chansen så röstade de ut honom.

De nya deltagarnas utröstning av Tova Sophia. Det förändrade väsentligt balansen mellan lag nord (som dittills presterat bättre och tävlingar, haft bättre laganda, och skött sitt läger bättre) och lag syd. Med en annan balans skulle kanske Dennis(?) rätt tidigt åkt ut, dock med chans att tävla sig tillbaks.

ICA-besöket som Tovia Sophia m fl gjorde. Annars hade väl Ludde definitivt varit ute?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in