2021-05-24, 19:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Lite vet vi om forhørene av TH, men det er vel mulig at han følte at han ikke nådde frem med sin argumentasjon, kanskje var politiets misstanke å ane, hva tenker du da er en naturlig reaksjon?

Jeg tenker at dersom kona di er blitt kidnappet og du urettmessig føler deg mistenkt, så samarbeider du så godt du kan for å bli sjekket ut av saken sånn at man kan jobbe i riktig retning. Er han uskyldig, risikerer han neppe å bli dømt dersom han forklarer seg.
Citera
2021-05-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kva
Takk for interessant bidrag.

Jeg tror også at vi har å gjøre med et etablert kriminelt miljø.

Videre tror jeg vi har å gjøre med fatalister: "enten kommer det inn penger, eller så kommer det ikke inn penger, vi få se, og i mellomtiden jobbet vi bare uforstyrret videre med neste prosjekt".

Etter en stund, de hadde kankje nesten glemt hele greia, ble de kanskje overrasket over at saken fortsatt levde tilbake der i Norge og at det plutselig viste seg nye muligheter. De improviserer litt med eposter etc. og får noen kroner ut av det likevel.

Det ville i så fall forklart mysteriet om en "manglende interesse for oppfølging" som er tolket opp og ned. Hva om de rett og slett ikke tenker som politiet på Lørenskog?

Eller noen som ønsker Anne ryddet av banen, og ikke gjorde det for penger? Derav trenger de ikke jobbe med neste prosjekt, men gjorde det med annet motiv?
Ble vel kanskje ikke overrasket over penger for utøvelse?
Dersom penger ikke er motiv, så er det vel ikke behov for oppfølging...
Citera
2021-05-24, 19:51
Medlem
Siden Monero kontoen og Bitcoin kontoen med passordet ANNE ble opprettet 28 juni 2018. Kan vel også kravbrevet ha blitt laget i samme slengen. Etter det har kidnapperen bare ventet på det rette øyeblikket å så slått til med bakhonet. En improvisering ? eller noe han hadde med seg ? en del av den møysommelige planen ?
Citera
2021-05-24, 19:59
Medlem
Svartedikets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashBaronen
De godtar betaling i kryptovaluta:

https://support.nordvpn.com/Billing/Payments/1047406772/What-payment-methods-do-you-accept.htm

Hvis man hypotetisk sett ser for seg at politiet faktisk får tak i den enheten som har blitt
brukt til å betjene kryptorigget - ville man da kunne se i loggen at enheten har logget seg
på via VPN'en? Eller er man beskyttet i "begge ender"?

Jeg vet dette kanskje er et dumt spørsmål, men tenker at politiet kan ha gjort beslag av
telefoner og datautstyr som inneholder spor av denne aktiviteten.
Citera
2021-05-24, 20:03
Medlem
I og med at RU etter 28 juni 2018 fortsatt er i sin Bitcoin fabrikk drøm og driver å forhører seg om priser på proffe krypto utvinnings maskiner med mer. Vet han tydeligvis ikke noe om hva kidnapperen driver med. Likevel må det være via RU kidnapperen har kommet frem til milliardæren TH. Har RU virkelig fortalt om sin drøm til så mange, at han ikke husker hvem alle er ? Hvem var den første han fortalte det hele til ? Hvem i krypto verden kommuniserte RU med ? Kan det være så forbasket vanskelig å finne ut det ?
Citera
2021-05-24, 20:20
Medlem
Citat:
Jeg tenker at dersom kona di er blitt kidnappet og du urettmessig føler deg mistenkt, så samarbeider du så godt du kan for å bli sjekket ut av saken sånn at man kan jobbe i riktig retning. Er han uskyldig, risikerer han neppe å bli dømt dersom han forklarer seg.
Det har etter hvert kommet for dagen at en rekke personer i både Norge og utlandet har fått lange fengselsstraffer for ting de ikke har gjort. Det er derfor all grunn til å være veldig forsiktig når du blir mistenkt for noe de ikke har gjort. Det er absolutt ikke sikkert at du blir sjekket ut av saken, tvertimot kan du bli dømt for noe du ikke har gjort, fordi du ikke greier å bevise at du ikke har gjort det, samtidig som et falskt/tvetydig vitne eller et falskt/tvetydig bevis blir brukt som et ekte bevis mot deg.
Senast redigerad av OleStoltenberg 2021-05-24 kl. 20:24.
Citera
2021-05-24, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Det har etter hvert kommet for dagen at en rekke personer i både Norge og utlandet har fått lange fengselsstraffer for ting de ikke har gjort. Det er derfor all grunn til å være veldig forsiktig når du blir mistenkt for noe de ikke har gjort. Det er absolutt ikke sikkert at du blir sjekket ut av saken, tvertimot kan du bli dømt for noe du ikke har gjort, fordi du ikke greier å bevise at du ikke har gjort det, samtidig som et falskt/tvetydig vitne eller et falskt/tvetydig bevis blir brukt som et ekte bevis mot deg.

TH var visstnok på jobben forsvinningsdagen så da bør han vel ikke ha noe å frykte i avhør.
Veldig synd at han ikke vil forklare seg, eller bidra med noe relevant informasjon i saken.
Citera
2021-05-24, 20:34
Medlem
Niffys avatar
Citat:

Takk, det er forfriskende med litt god gammeldags sunn fornuft oppi alle disse luftige forklaringene.

Hvis man stikker fingeren i jorda så vet vel alle at det egentlig er slik det er.

Hagen har ingen grunn til å nekte å forklare seg hvis han ikke har noe med dette å gjøre.
Senast redigerad av Niffy 2021-05-24 kl. 20:46.
Citera
2021-05-24, 20:36
Medlem
Jeg skjønner ikke dette med at kidnapperen angivelig risikere at meldingen ikke kommer frem fordi han betaler minst mulig transaksjons gebyr ? Han ser jo som alle andre om meldingen er kommet inn på kommunikasjons kontoen eller ikke. Dersom den ikke har det, sender han vel bare samme meldingen på nytt. Noe som det også ser ut som han har gjort.
Citera
2021-05-24, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
TH var visstnok på jobben forsvinningsdagen så da bør han vel ikke ha noe å frykte i avhør.
Veldig synd at han ikke vil forklare seg, eller bidra med noe relevant informasjon i saken.
Dette at han nå er siktet for drap, viser vel at det ikke er slik du tror. Det samme gjelder RU og før vi vet ordet av det noen andre. Nei, vær veldig forsiktig og bruk advokat. Jeg tror politiet og domstolen tenker, bedre med ti uskyldige i fengsel enn hundre skyldige på frifot.
Citera
2021-05-24, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleStoltenberg
Jeg skjønner ikke dette med at kidnapperen angivelig risikere at meldingen ikke kommer frem fordi han betaler minst mulig transaksjons gebyr ? Han ser jo som alle andre om meldingen er kommet inn på kommunikasjons kontoen eller ikke. Dersom den ikke har det, sender han vel bare samme meldingen på nytt. Noe som det også ser ut som han har gjort.
Ja, jeg skjønte heller ikke hvorfor han skulle betale minst mulig? Gjerrig?
Eller er det fordi det ikke er så farlig om det kommer frem eller ikke?

Jeg ville vel også betalt minst mulig hvis jeg kunne?
Citera
2021-05-24, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Takk, det er forfriskende med litt god gammeldags sunn fornuft oppi alle disse luftige forklaringene.

Hvis man stikker fingeren i jorda så vet vel alle at det egentlig er slik det er.

Hagen har ingen grunn til å nekte å forklare seg hvis han ikke har noe med dette å gjøre.

RU har jo samarbeidet i avhør med politiet og tilsynelatende klart å snakke seg ned fra medvirkning til drap til medvirkning til bortføring.

Til sammenligning har ikke bare TH nektet avhør etter at han ble siktet. Han har også nektet å signere på noen av avhørene han gjorde da han var fornærmet i saken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in