Citat:
Ursprungligen postat av
clausewitzse
Disse trenger ikke være eksperter på krypto, trenger bare å ha hvitvasket narkopenger mange nok ganger på flere ulike exchanges med monero, med ulike fake pass.
Takk for interessant bidrag.
Jeg tror også at vi har å gjøre med et etablert kriminelt miljø.
Vi har etterhvert fått noen slike også i Norge, .. ,men jeg tror vi må se utenfor landegrensene i denne saken, og det er to grunner til det: råskapen og arogansen.
Politiet tar neppe feil når de sier sannsynligheten er størst for at AEH ble drept i S4 denne morgenen. Jeg vet lite om slikt, men jeg har lest nok til å forstå at det krever et spesielt mindset for å planegge og gjennomføre et drap.
Videre tror jeg vi har å gjøre med fatalister: "enten kommer det inn penger, eller så kommer det ikke inn penger, vi få se, og i mellomtiden jobbet vi bare uforstyrret videre med neste prosjekt".
Etter en stund, de hadde kankje nesten glemt hele greia, ble de kanskje overrasket over at saken fortsatt levde tilbake der i Norge og at det plutselig viste seg nye muligheter. De improviserer litt med eposter etc. og får noen kroner ut av det likevel.
Det ville i så fall forklart mysteriet om en "manglende interesse for oppfølging" som er tolket opp og ned. Hva om de rett og slett ikke tenker som politiet på Lørenskog?