2021-05-24, 13:56
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Nu måste man slå Schweiz, Tjeckien, Storbritannien & Slovakien. Att man ska sopa dit ryssen känns jävligt långt borta, men hoppet finns alltid.

Sedan 2012 när man gjorde om formatet till 8-lag i vardera grupp har 10p räckt till slutspel, men kan krävas mer. Första året man missar slutspel på hur länge?

Det skulle vara första gången sedan utslagsmatcher infördes.

Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Jag förstår. Men konstig sanktion att bara ändra namnet på dem. Gör det verkligen någon skillnad.

Ryssland som nation är avstängda från all idrott. Därför tävlar ryska idrottare som anses rena på nåder, men då får dom inte tävla under sin nationsflagga.

Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Vilket fiasko-VM. Efter två spelade omgångar står både Sverige, Kanada och Tjeckien på noll poäng. Alla blåbärsnationer går som tåget. Ingen publik. Ingenting.

Skrattretande.

Vi får hoppas att fotbolls-EM blir bättre nästa månad, för den här skiten kunde vi lika gärna vara utan.

Att blåbären blir bättre är ju bra. Synd bara att vi är så dåliga i år.

Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
Om ROC vinner kommer det räknas till ROC:s medaljtal, inte Rysslands/Sovjets, för hockey-VM.

I praktiken kommer alla räkna det som ryska guld.

Citat:
Ursprungligen postat av vapor21
Någonstans hoppas jag faktiskt att vi inte når kvarten. Anledningen till det är att jag knappt bryr mig om årets VM. Och ryker vi redan i gruppen måste förbundet sparka Garpenlöv. Så på längre sikt, med OS i närtid, kan detta faktiskt vara det bästa som kunde hända. För jag kan verkligen inte se Garpenlöv leda ett landslag till mästerskapsguld.

Jag börjar nästan luta åt det hållet också. I så fall vore det nästan bäst att få stryk av britterna. Det krävs nästan för att förbundet ska våga sparka Garpen.

Citat:
Ursprungligen postat av Tvond
Han verkar ställt frågan till Höglander iaf men han tackat nej. Man får ju hoppas på att övriga med fått frågan men sagt nej inkl Bäckis.

Har han inte frågat Bäckström så är det skandal. Det är precis den spelare vi behöver.

Ryssland får tillskott i form av Orlov när dom redan hade turneringens bästa backuppsättning, Tarasenko som är en sniper som heter duga, och Samsonov i mål, det som var deras enda svaga utpost. Det börjar lukta ryskt guld.
Citera
2021-05-24, 14:12
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Det skulle vara första gången sedan utslagsmatcher infördes.

Ryssland som nation är avstängda från all idrott. Därför tävlar ryska idrottare som anses rena på nåder, men då får dom inte tävla under sin nationsflagga.

Att blåbären blir bättre är ju bra. Synd bara att vi är så dåliga i år.

I praktiken kommer alla räkna det som ryska guld.

Jag börjar nästan luta åt det hållet också. I så fall vore det nästan bäst att få stryk av britterna. Det krävs nästan för att förbundet ska våga sparka Garpen.

Har han inte frågat Bäckström så är det skandal. Det är precis den spelare vi behöver.

Ryssland får tillskott i form av Orlov när dom redan hade turneringens bästa backuppsättning, Tarasenko som är en sniper som heter duga, och Samsonov i mål, det som var deras enda svaga utpost. Det börjar lukta ryskt guld.

Ja borde ingå i en Förbundskaptens arbetsbeskrivning höra av sig till alla och kika av läget kan man tycka alt har de redan slängt in handduken.
Citera
2021-05-24, 14:23
Medlem
twoeggss avatar
Vad är grejen med att de kör VM varje år? Känns som det är för ofta. Hade det varit vartannat eller vart fjärde år tror jag intresset hade varit större från många av spelarna som nu tackar nej. Spelarna hade kunnat få större bonusar och medaljerna hade varit mer eftertraktade. Hade kunnat utöka med några lag dessutom för att få fler matcher.
Citera
2021-05-24, 14:26
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ja borde ingå i en Förbundskaptens arbetsbeskrivning höra av sig till alla och kika av läget kan man tycka alt har de redan slängt in handduken.

I Expressen så konfirmerar Garpen att varken Bäckis eller Hagelin inte fått frågan ännu om VM spel. Iofs tidigt då de åkte ur i natt men frågan borde vara luftad tidigare på säsongen hoppas man så man vet åt vart det lutar.
Citera
2021-05-24, 14:33
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Vad är grejen med att de kör VM varje år? Känns som det är för ofta. Hade det varit vartannat eller vart fjärde år tror jag intresset hade varit större från många av spelarna som nu tackar nej. Spelarna hade kunnat få större bonusar och medaljerna hade varit mer eftertraktade. Hade kunnat utöka med några lag dessutom för att få fler matcher.

Bonusarna tror jag inte spelar så stor roll, men att köra mer sällan hade nog gjort nytta. Eller lägga ner VM och säga att det är OS som räknas, och se till att NHL släpper spelarna. Men det har faktiskt varit rätt skaplig uppslutning dom senaste turneringarna. Det är ett speciellt år i år.

Citat:
I Expressen så konfirmerar Garpen att varken Bäckis eller Hagelin inte fått frågan ännu om VM spel. Iofs tidigt då de åkte ur i natt men frågan borde vara luftad tidigare på säsongen hoppas man så man vet åt vart det lutar.

Om det inte är så att han visste att dom ändå skulle tacka nej, så är det katastrofalt dåligt agerat av en förbundskapten!
Citera
2021-05-24, 15:05
Medlem
fittslems avatar
Fan vad kul om Kazakstan fortsätter vinna, vilken jävla mindfuck det hade varit.
Senast redigerad av fittslem 2021-05-24 kl. 15:15.
Citera
2021-05-24, 15:43
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Om det inte är så att han visste att dom ändå skulle tacka nej, så är det katastrofalt dåligt agerat av en förbundskapten!

Det är väl karantänstid på minst en vecka innan de skulle kunna vara tillgängliga så det är kanske inte så konstigt?
Citera
2021-05-24, 17:07
Medlem
Aakkes avatar
Sverige ska vara glada att inga elimineras från A-vm detta år
Citera
2021-05-24, 17:21
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Det är väl karantänstid på minst en vecka innan de skulle kunna vara tillgängliga så det är kanske inte så konstigt?

Beror på om man är Vaccinerade eller ej tyckte jag mig läsa härom dagen. Fullt vaccinerade ingen karantän
Citera
2021-05-24, 17:31
Medlem
Nu när Slovakerna vann, vad gäller för Sverige?

Är det 2 matcher vi behöver vinna? Behöver man vinna dom ordinarie tid? Spelar sånt roll?
Citera
2021-05-24, 17:58
Medlem
Helvete vad det skrällar. Önskade att jag hade ett fyllt spelkonto innan turneringen började, visste att det skulle skrälla sönder, men såhär mycket hade jag aldrig gissat.

Vad tror ni inför Tjeckien - Vitryssland, kan en X2 på Vitryssland som ger 3.50 gånger pengarna gå in eller är det en stensäker vinst för Tjeckien?
Citera
2021-05-24, 18:11
Medlem
Märkliga resultat i detta VM. Det är nog fler överraskningar än favoritsegrar så långt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in