Citat:
Nu måste man slå Schweiz, Tjeckien, Storbritannien & Slovakien. Att man ska sopa dit ryssen känns jävligt långt borta, men hoppet finns alltid.
Sedan 2012 när man gjorde om formatet till 8-lag i vardera grupp har 10p räckt till slutspel, men kan krävas mer. Första året man missar slutspel på hur länge?
Sedan 2012 när man gjorde om formatet till 8-lag i vardera grupp har 10p räckt till slutspel, men kan krävas mer. Första året man missar slutspel på hur länge?
Det skulle vara första gången sedan utslagsmatcher infördes.
Citat:
Ryssland som nation är avstängda från all idrott. Därför tävlar ryska idrottare som anses rena på nåder, men då får dom inte tävla under sin nationsflagga.
Citat:
Vilket fiasko-VM. Efter två spelade omgångar står både Sverige, Kanada och Tjeckien på noll poäng. Alla blåbärsnationer går som tåget. Ingen publik. Ingenting.
Skrattretande.
Vi får hoppas att fotbolls-EM blir bättre nästa månad, för den här skiten kunde vi lika gärna vara utan.
Skrattretande.
Vi får hoppas att fotbolls-EM blir bättre nästa månad, för den här skiten kunde vi lika gärna vara utan.
Att blåbären blir bättre är ju bra. Synd bara att vi är så dåliga i år.
Citat:
I praktiken kommer alla räkna det som ryska guld.
Citat:
Någonstans hoppas jag faktiskt att vi inte når kvarten. Anledningen till det är att jag knappt bryr mig om årets VM. Och ryker vi redan i gruppen måste förbundet sparka Garpenlöv. Så på längre sikt, med OS i närtid, kan detta faktiskt vara det bästa som kunde hända. För jag kan verkligen inte se Garpenlöv leda ett landslag till mästerskapsguld.
Jag börjar nästan luta åt det hållet också. I så fall vore det nästan bäst att få stryk av britterna. Det krävs nästan för att förbundet ska våga sparka Garpen.
Citat:
Har han inte frågat Bäckström så är det skandal. Det är precis den spelare vi behöver.
Ryssland får tillskott i form av Orlov när dom redan hade turneringens bästa backuppsättning, Tarasenko som är en sniper som heter duga, och Samsonov i mål, det som var deras enda svaga utpost. Det börjar lukta ryskt guld.