Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Thanks! Då var hans eget ord inte mycket att lita på alltså. Då var det alltså natten mellan 17 och 118 maj om jag tolkar tiden rätt.
Klockslag är en gissning fr JG.
Det är värre med resten.
JG ringer som sagt innan de letar efter LW i HDs lgh.
Det intressanta är att han inte nämner HD som var huvudanledning till samtal enligt chatt med LÅ:
Citat:
" Hanna och jag pratade en hel del om försvinnande på tisdag, då S var på ett annat förhör.
Jag vill veta om polisen har uteslutit H's inblandning. Och har genomsökt hennes lgh."
(..)
" Ville påtala det att de måste kolla hennes lägenhet. Känns jätte konstigt att dem inte gjort det."
Han undlåter och han byter fot till helt övertygad att hon/de är oskyldiga, har inga misstankar.
JS i förhör okt 2018:
"Samtal till polisen 18:e maj
J kommer ihåg delar av samtalet och anledningen till att han ringde var att han var mycket orolig för vad som hänt Lena. Han ville uppmärksamma polisen om att han hade funderingar kring en cach som eventuellt Lena lagt ut och som kunde vara anledningen till att hon var försvunnen. Han hade läst på Flashback det som skrevs och vad som brukade hända när någon varit borta så länge och vad som görs av polisen inom 24 och 36 timmar. Han kände en stor oro och frustration över att inget hänt och ville berätta om sina funderingar.
Han hade tidigare lämnat sitt mobilnummer men hade ännu inte blivit uppringd vilket han uppfattade som märkligt och var upprörd över det. Samtalet var sent på kvällen och han tror
att det var vid ca kl. 23.00.
J blir påmind om att han haft funderingar om polisen spärrat av Stefan och Hannas bostäder.
J kommer inte ihåg om det var i samtalet den 18:e maj eller om det var vid något förhörstillfälle som han ville att polisen skulle kontrollera gps:er, avspärrningar av hus, och försöka att göra så mycket som möjligt. J försökte vara till hjälp för polisen så mycket han kunde och ville att polisen skulle kontrollera Stefan och Hanna.
J var då övertygad om att Stefan och Hanna var oskyldiga men han ville att alla detaljer skulle kollas upp och utredas. Han har inga misstankar mot dem och tror inte att de har med hennes försvinnande eller död att göra. "