2021-05-24, 03:22
Medlem
Suecokids avatar
Nu måste man slå Schweiz, Tjeckien, Storbritannien & Slovakien. Att man ska sopa dit ryssen känns jävligt långt borta, men hoppet finns alltid.

Sedan 2012 när man gjorde om formatet till 8-lag i vardera grupp har 10p räckt till slutspel, men kan krävas mer. Första året man missar slutspel på hur länge?
Citera
2021-05-24, 03:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid
Nu måste man slå Schweiz, Tjeckien, Storbritannien & Slovakien. Att man ska sopa dit ryssen känns jävligt långt borta, men hoppet finns alltid.

Sedan 2012 när man gjorde om formatet till 8-lag i vardera grupp har 10p räckt till slutspel, men kan krävas mer. Första året man missar slutspel på hur länge?
Tre Kronor har aldrig missat slutspel i VM. Så de kan vara på väg att skriva svensk (negativ) hockeyhistoria.
Citera
2021-05-24, 04:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outback4
Nästan att jag tycker lite synd om SvT, men bara nästan.
Dom går stenhårt inför detta mästerska, sänder precis alla matcher.
Och så skiter sig det mesta. Ingen publik, ingen stämning, stjärnorna uteblir i alla lag och så gör Sverige sitt sämsta VM i mannaminne. Detta vm måste vara historiens tristaste.
Renberg ser ut att längta bort. Och Roger suger rönnbär. Så trist utstrålning.
Men så hör jag Maria Lehmans stämma;
"Men kom igen nu Italiens träning imorgon klockan 07.30 kommer hårdbevakas av SvT och så får vi höra en utläggning i en timme av Maria Rooth om italienarnas box play. Ni missar inget av hockeyn godiset när SvT styr"
God natt.
Det är fiasko SvT så hår långt, inte bara av tre kronor, även SvT är urusla, hur kul är Chris Härenstam att lyssna på? Eller Jonas Andersson? Nisse Ekman? Kim Martin?
Trodde inte jag saknade tv4, men det är mil mellan Lasse Granqvist och SvT gökarna. Till och med Johan Edlund och Åke Unger är att föredra framför fittorna på SvT.

Jag måste försvara SvT i det här läget. Jag uppskattar verkligen både Renberg och Jonas Andersson, och deras kommentarer. Jag tvekade ett tag om Kim Martin, men tycker hon har växt in i analytikerrollen. SvT gör ett bra jobb här. Det hade ju varit kul om laget hade givit dem lite mer positivt att analysera.
Citera
2021-05-24, 04:14
Medlem
--Blackbird--s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heymid
ROC. Det är en sanktion mot Ryssland pga deras dopning.
Jag förstår. Men konstig sanktion att bara ändra namnet på dem. Gör det verkligen någon skillnad.
Citera
2021-05-24, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Jag förstår. Men konstig sanktion att bara ändra namnet på dem. Gör det verkligen någon skillnad.
Ja. De får inte tävla som Ryssland. De har en vit flagga som representerar den olympiska kommitten.
Citera
2021-05-24, 05:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av --Blackbird--
Om ROC vinner kommer det räknas till ROC:s medaljtal, inte Rysslands/Sovjets, för hockey-VM.
Senast redigerad av Heymid 2021-05-24 kl. 05:58.
Citera
2021-05-24, 07:07
Medlem
vapor21s avatar
Någonstans hoppas jag faktiskt att vi inte når kvarten. Anledningen till det är att jag knappt bryr mig om årets VM. Och ryker vi redan i gruppen måste förbundet sparka Garpenlöv. Så på längre sikt, med OS i närtid, kan detta faktiskt vara det bästa som kunde hända. För jag kan verkligen inte se Garpenlöv leda ett landslag till mästerskapsguld.
Citera
2021-05-24, 07:30
Moderator
Gromguttens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suecokid

Senast var med Boork 1985. Annat format, men missat slutspel var det.
Citera
2021-05-24, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalamity
Vilket fiasko-VM.

Vi får hoppas att fotbolls-EM blir bättre nästa månad, för den här skiten kunde vi lika gärna vara utan.

Om NHL kommer släppa alla spelare inför OS 2022, då kanske man kan skita i detta VM med gott samvete o hoppas på ett drömlag om några månader i OS.
Senast redigerad av margiela94 2021-05-24 kl. 08:34.
Citera
2021-05-24, 08:32
Bannlyst
Det är ju så jävla dåligt
Citera
2021-05-24, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av urquell94
Det är ju så jävla dåligt
Samtidigt har det varit många skrällar redan. Tjeckien har förlorat båda sina matcher också. Att säga att det är kört är kanske för tidigt.
Citera
2021-05-24, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gromgutten
Senast var med Boork 1985. Annat format, men missat slutspel var det.
För mig är det för tidigt att med rimlighet avgöra om vi når slutspel i år eller inte. Andra lag har förlorat också och spelbolagen dömer inte ut oss inför morgondagens match.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in