2021-05-24, 10:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Hur det än är så lär vi inte hitta några ”uppgifter till utredningen” som fhl hänvisade till? Det om husrannsakan (lättnaden om utebliven) finns det kanske nån uppgift om och då skulle alltså infon om nattbesöket komma från samma källa isf. Men det var kanske bara en trevare av polisen.

Det ska ju enligt förhöret vara specifikt natten mellan14-15/5. Ramlade han in med sånt buller och bång på nedervåningen så nåt barn kan ha vaknat? Och samma barn ska ha uttryckt moderns lättnad att ingen husrannsakan gjorts?
Jaja, bevismässigt inget att hänga upp sig på då det inte gjorts npn grej av det i åtalet.

Iofs inte konstigt om man blir lättad över att slippa få en husrannsakan utförd i sitt hem.
Citera
2021-05-24, 10:58
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Du tror inte på uppgiften att PJ var i Göteborg och bodde på hotell, med sin dotter, under mordnatten?

Så vitt jag kan bedöma (från förhör med JS) så har polisen kollat var hans mobil befann sej, och även stegräknaren i den. Då borde man ha kunnat antingen utesluta honom (om hans mobil befann sej i hemmet, och om den rörde sej lite lagomt som under en normal packnings-kväll) eller gått vidare med honom, eftersom uppgifter finns att han haft/hade en relation med LW, samt att LW sagt att han kunde vara svartsjuk, plus att vittnen noterat en ”aggressivitet” mellan dem på ett event.

Jag tror att han, och även PJ, är utredda och avförda. På sakliga grunder.

Jag skrev "typ". Med det menar jag någon som ville ha en relation med LW men som hon nobbade.
Citera
2021-05-24, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
Intressant. Försnillande av pengar, iaf från kommunen men kanske även från USÖ alltså? Men att mordet har direkt eller indirekt ett samband med geocaching att göra är ju inget nytt. Loggade/icke godkänt loggande av cacher. Eller?
Skulle förskingring från universitetssjukhuset ha något att göra med ett, mer eller mindre harmlöst, geocachinggäng? Nu tror jag nästan vi får lugna ner oss.
Citera
2021-05-24, 11:00
Avslutad
Citat:
Hur det än är så lär vi inte hitta några ”uppgifter till utredningen” som fhl hänvisade till? Det om husrannsakan (lättnaden om utebliven) finns det kanske nån uppgift om och då skulle alltså infon om nattbesöket komma från samma källa isf. Men det var kanske bara en trevare av polisen.

Det ska ju enligt förhöret vara specifikt natten mellan14-15/5. Ramlade han in med sånt buller och bång på nedervåningen så nåt barn kan ha vaknat? Och samma barn ska ha uttryckt moderns lättnad att ingen husrannsakan gjorts?
Jaja, bevismässigt inget att hänga upp sig på då det inte gjorts npn grej av det i åtalet.
Visst bröt HD ihop vid uppgiften om SDs nattliga besök?
Citera
2021-05-24, 11:01
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Intressant. Försnillande av pengar, iaf från kommunen men kanske även från USÖ alltså? Men att mordet har direkt eller indirekt ett samband med geocaching att göra är ju inget nytt. Loggade/icke godkänt loggande av cacher. Eller?

Hur skulle en ssk kunna försnilla miljoner från en avdelning?
Citera
2021-05-24, 11:01
Medlem
Citat:
Iofs inte konstigt om man blir lättad över att slippa få en husrannsakan utförd i sitt hem.

Nej det kan vi nog alla stämma in i vad gäller husrannsakan där.

Men varifrån uppgiften kommer är desto intressantare.

Fhl hänvisar till två uppgifter i samma förhör.
Frågor direkt efter varandra.

SD:s nattbesök.

HD:s lättnad över husrannsakan.

Från samma källa enligt fhl.

Sen verkar det lite oklart hur de gått vidare med denna uppgiftslämnares info.
Citera
2021-05-24, 11:02
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Jag skrev "typ". Med det menar jag någon som ville ha en relation med LW men som hon nobbade.

Men då vore det ju bättre att hänvisa till någon som skulle kunna vara relevant. Inte till två stycken som (säkerligen) är avförda.
Citera
2021-05-24, 11:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det kan vara så att barnen D blev förhörda först efter att HD blev satt i kurran.
Ja, de blev väl placerade hos mormor och morfar då HD plockades in? Kanske kommer från socialen?
Citera
2021-05-24, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Hur skulle en ssk kunna försnilla miljoner från en avdelning?
Det GÅR inte. Den här förskingringen har skett på högre nivåer i form av (tror jag) bluffakturor etc. Nån controller/ekonomiansvarig ligger nog bakom.
Citera
2021-05-24, 11:06
Medlem
Citat:
Frågan HD får menar ju att det finns uppgift på att SD varit där specifikt natten mellan 14-15/5.
Tänker att de inte kan säga så om uppgiften varit väldigt osäker från barnen. Särskilt om det är från barnen också menar jag.
Vrida den misstänktes barns ord är lite väl avancerat i polisförhör kan man tänka vidare typ.

Jag spekulerade i var uppgiften kunde komma ifrån... kanske barnen.

De kan ha fått frågan om pappa brukade vara där på kvällar/nätter... kanske barnen sa att han var där ofta och kan relatera till kvällen innan USA-resan då packning mm var aktuellt.

Inte fn vet jag, vi vet inte ens om ungarna var hemma hos HD den kvällen. Det vi vet är att HD skrivit till älskaren något om att sängen var upptagen för ett av barnen skulle sova hos henne (vilket inte borde hindra henne från att skriva senare på kvällen/natten.. men den kvällen blev det tyst från HD:s sida vad jag kommer ihåg).

Eftersom de tidigare inte vetat var barnen befunnit sig (11/5) så kanske de redan var hemma hos mormor och morfar den kvällen. HD/SD jobbade och sedan resa till Arl.
Citera
2021-05-24, 11:07
Medlem
SloppySecondss avatar
Citat:
Sambandsorsaker ... nja något finns det nog.. kan vara helt fel också
Citera
2021-05-24, 11:10
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StudebakerHog666
Men då vore det ju bättre att hänvisa till någon som skulle kunna vara relevant. Inte till två stycken som (säkerligen) är avförda.

Jag menar att det kan finnas sådana män som vi inte känner till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in