2021-05-24, 08:49
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NurseRatched
SARS-CoV-2 vacciner kodar bara för spiken. Genomliden infektion ger immunitet mot hela viruset. Dessutom är viruset inte helt konformt utan har, även det, genetiska variationer, vilket ger en bred immunitet.

....och ändå är det så många som blivit infekterade både 2 och 3 gånger.
Citera
2021-05-24, 08:51
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag undrar vad den samlade intelligentian på Flashback har för råd att ge 27-årige Elias som drabbats hårt av Covid19.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PRMkd5/elias-27-fick-me-diagnos-efter-covid-19

Att han hade skyddat sig om han ätit mer D-vitamin? Att han bara drabbats av en snuva? Att det bara är 80+ som behöver skydda sig från att bli sjuk?

Kanske att livet är fullt av hot mot hälsan och man kan aldrig vara säker på att ha hälsan i behåll. I Elias fall var han definitivt den första i Sverige att få covid.

Citat:
Men 2018 hände något. Elias fick förkylningar som inte gav med sig. Det började alltid med lite kli i halsen och en ovanlig trötthet. Det onda i halsen försvann men orkeslösheten hängde kvar i veckor.

– Men så var jag frisk igen i några veckor och sen kom det tillbaka. Jag fattade inte varför mina förkylningar var så långvariga. Det kändes inte normalt.

Eller vänta nu? Kan det vara så att människor faktiskt blev sjuka även före mars 2020? Aftonbladet verkar inte tro så. IMBILDEN läser bara rubriker och blir livrädd.
Citera
2021-05-24, 08:52
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Och hur mycket har du beräknat dessa kostnader för ”lärgrupper” till? Motsvarande det man tjänar in på att få mindre uppvärmningskostnader?

Du är verkligen bara för korkad.

Du verkar ha fastnat för lägre uppvärmningskostnader. Jag har aldrig nämnt det, så du får nog dumförklara någon annan. Att tro att ordinarie personal kan sköta undervisningen för ordinarie antal elever oavsett om de pluggar på distans eller inte anser jag vara en väldigt rimlig tanke. Det kan behöva stuvas om en del i klasser och grupper så man får en sammansättning man kan hantera, men det är också allt. På dig låter det som man måste uppfinna en ny galax.
Citera
Medlem
Citat:
OK. Har du någon källa till det?
Citera
Medlem
Beaver14s avatar
Citat:

Källa på det! Att du känner en person är varken bevis eller "många"
Citera
2021-05-24, 08:53
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Kanske att livet är fullt av hot mot hälsan och man kan aldrig vara säker på att ha hälsan i behåll. I Elias fall var han definitivt den första i Sverige att få covid.

Eller vänta nu? Kan det vara så att människor faktiskt blev sjuka även före mars 2020? Aftonbladet verkar inte tro så. IMBILDEN läser bara rubriker och blir livrädd.

Läser du vidare framgår det att han därefter blev bättre, men att covid19 blev spiken i kistan för honom.
Citera
2021-05-24, 08:54
Medlem
Citat:
Jag undrar vad den samlade intelligentian på Flashback har för råd att ge 27-årige Elias som drabbats hårt av Covid19.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/PRMkd5/elias-27-fick-me-diagnos-efter-covid-19

Att han hade skyddat sig om han ätit mer D-vitamin? Att han bara drabbats av en snuva? Att det bara är 80+ som behöver skydda sig från att bli sjuk?

Det är otroligt tråkigt när människor drabbas av följdsjukdomar efter en infektion. Men om man läser artikeln så är det ju tydligt att han hade anlag för att utveckla den här sjukdomen. Det hade lika gärna kunna följa på en influensa. Lika tråkigt oavsett för individen. Me/Cfs är en riktigt jävlig sak.
Citera
2021-05-24, 08:54
Medlem
arbetets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Bara för Kina att öppna labbet så har du alla covid varianter som finns prydligt nedkylda. Allt finns i labbet eftersom labbet forskade på corona virus i allmänt, många olika corona varianter.
Jo, men först måste du länka till dokumentet som de aktuella artiklarna bygger på.

Finns inte?! Ja, det är inte första gången något sådant dyker som visar sig vara obekräftade "amerikanska underrättelsekällor" d.v.s. BS:

Maj förra året:

Coronavirus NSW: Dossier lays out case against China bat virus program
China deliberately suppressed or destroyed evidence of the coronavirus outbreak in an “assault on international transparency’’ that cost tens of thousands of lives, a Western governments dossier on the COVID-19 contagion declares.

https://www.dailytelegraph.com.au/coronavirus/bombshell-dossier-lays-out-case-against-chinese-bat-virus-program/news-story/55add857058731c9c71c0e96ad17da60

Det visade sig att man inte kände till något sådant dokument bland underrättelsetjänsterna:

Five Eyes network contradicts theory Covid-19 leaked from lab

No current evidence to suggest coronavirus leaked from Wuhan research lab, agencies say

https://www.theguardian.com/world/2020/may/04/five-eyes-network-contradicts-theory-covid-19-leaked-from-lab

Så, vad har vi idag? Ett påstått dokument författat under den förra (Trump)administrationen:

Pwn All The Things
@pwnallthethings
And the document was drafted "in the final days of the previous administration". OK. That could be a coincidence -- documents get written all the time -- but could also be an indication that it was drafted to codify a political conclusion, rather than an intelligence one.
https://twitter.com/pwnallthethings/status/1396581044300693510?s=20
Citera
2021-05-24, 08:58
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Beaver14
Källa på det! Att du känner en person är varken bevis eller "många"

Du får googla. Det som i princip framkommer är att det förekommer, men ingen känner till frekvens. Andra hävdar att det är ovanligt, men det är inte ovanligare än att jag själv personligen känner till flera personer som drabbats av det, så har svårt att tänka mig att det är SÅ ovanligt. Sen om det är 10 eller 30% som är mottagliga inom ett år har jag ingen aning om, men att det skulle röra sig om fall på miljonen eller sånt tror jag vi kan avskriva.
Citera
2021-05-24, 08:58
Medlem
AreYouBacks avatar
"Det visade sig att man inte kände till något sådant dokument bland underrättelsetjänsterna:"

Jaha... så om underättelsetjänsten förnekar så är allt i sin ordning.
Citera
2021-05-24, 09:00
Avslutad
Citat:
Du verkar ha fastnat för lägre uppvärmningskostnader. Jag har aldrig nämnt det, så du får nog dumförklara någon annan. Att tro att ordinarie personal kan sköta undervisningen för ordinarie antal elever oavsett om de pluggar på distans eller inte anser jag vara en väldigt rimlig tanke. Det kan behöva stuvas om en del i klasser och grupper så man får en sammansättning man kan hantera, men det är också allt. På dig låter det som man måste uppfinna en ny galax.
Nej, jag hänvisar till vad nationalekonomer har räknat ut skolstängningar/distansundervisning kostar samhället. Deras uträkningar skiljer sig rätt radikalt från dina.

Vad kan det bero på, att du kan något om nationalekonomi som inte nationalekonomer kan?
Citera
2021-05-24, 09:02
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tagex
Det är otroligt tråkigt när människor drabbas av följdsjukdomar efter en infektion. Men om man läser artikeln så är det ju tydligt att han hade anlag för att utveckla den här sjukdomen. Det hade lika gärna kunna följa på en influensa. Lika tråkigt oavsett för individen. Me/Cfs är en riktigt jävlig sak.

Ja, han var kanske riskgrupp? Läste nu på morgonen att tre forskare drabbades av covid19 redan hösten år 2019 i Wuhan. De blev så sjuka att de tvingades uppsöka sjukhus. Den 35-åriga läkare som först slog larm om Covid19 i Wuhan som sedemera avled i sjukdomen hade kanske också otur ? Faktum är att det verkar vara väldigt många som har "otur" med denna sjukdom. Faktum är att jag känner flera personer som också tvingats lägga in sig på sjukhus, men de hade nog otur de med. Känner eller snarare kände två åldringar som har strukit med, men det var förstås bara otur. Hade de bara käkat lite mer D-vitamin hade det nog varit lugnt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in