• 1
  • 2
2021-05-24, 06:05
Bannlyst
Hur viktigt tycker du att sängen är mjuk, hård eller skön?

Är du nöjd med sängen som du har och lakanen är det viktigt vad det är för typ utav lakan på din säng med?
Citera
2021-05-24, 06:12
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur viktigt tycker du att sängen är mjuk, hård eller skön?

Är du nöjd med sängen som du har och lakanen är det viktigt vad det är för typ utav lakan på din säng med?

Enda sköna sängen jag legat i är min kompis säng. Tyvärr är det inte min säng och jag kan inte bara ta den. Den är skön för kroppen men det är en queensize och jag känner mig otrygg i en säng större än 80-90.

Jag köpte nya, hårda skummadrasser och två på varandra var perfekt. I några år. Nu är de som hängmattor och jag är jättebesviken och har inte råd att köpa nytt. För att inte få ont i kroppen måste jag ligga på sidan, medan jag helst ligger på rygg eller mage. Jag har även kronisk smärta.

Jag hade fina påslakan jag fyndat på loppis, tjocka från 70-80-tal. Inte sådan skit som görs nu. Men nu har hunden fått för sig att riva sönder påslakan så kan bara ha täcke eller filt som den är.

Jag försöker spara till något bättre men vill inte gå på samma nit och köpa något som slits ut med en gång.

Ju äldre eller sjukare man blir, desto viktigare blir sängen. När jag var ung och frisk så kunde jag sova i alla sängar.
Citera
2021-05-24, 06:28
Sängen och sovrummet är den enskilt viktigaste faktorn i livet.
Citera
2021-05-24, 06:40
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonasvidhavet
Sängen och sovrummet är den enskilt viktigaste faktorn i livet.

Det är väldigt bra att sova i en bra säng.

Dock kan vi med insomni bli fobiska mot sovrum. Själv sover jag i TV-rummet.
Citera
2021-05-24, 06:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av neuron-drone
Det är väldigt bra att sova i en bra säng.

Dock kan vi med insomni bli fobiska mot sovrum. Själv sover jag i TV-rummet.
Det är väldigt svårt att sova i en soffa. Ofta ligger man inte så bekvämt. Men det kan ju vara olika.
Citera
2021-05-24, 06:48
Medlem
neuron-drones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Det är väldigt svårt att sova i en soffa. Ofta ligger man inte så bekvämt. Men det kan ju vara olika.

Vilken soffa som helst skulle vara skönare än mitt sänghelvete, men då är jag inte lång.
Citera
2021-05-24, 07:04
Medlem
Tarrous avatar
En bra säng (inkl täcke, sängkläder etc.) kostar en bra slant, men sover du hemma >300 nätter per år så blir kostnaden per tillfälle hanterbar. Se det som en investering i din sömn
Citera
2021-05-24, 07:16
Medlem
En bra säng är viktig, men den måste vara rätt för personen.
Men jag väljer säng med omsorg när jag byter, blir ca vart 10-15e år, så det blir en slant men räknar man per dygn inte många kr. Så jag satsar på kvalitet.
Köpte billiga sängar de första åren, tills jag råkade falla för en konkusaktion från ett hotell som alldrig han öppna.
Fick tag på en hästen säng för mindre pengar den billigaste på IKEA var 1990 och jag betalade 500 sek ink slagavgiften.
Så ni som inte tycker er ha råd, håll ögonen öppna.
Citera
2021-05-24, 07:31
Moderator
evilhoneys avatar
Bostad, hem och trädgård --> Inredning
/Moderator
Citera
2021-05-24, 07:33
Medlem
Tempus, skön=bra
Citera
2021-05-24, 10:56
Medlem
Kickexs avatar
Är ganska missnöjd med min säng.
Den är väl inte direkt obekväm men jag känner nu i efterhand att för något jag använder så ofta så snålade jag onödigt mycket.
Och hur ofta köper man en säng liksom?
Citera
2021-05-24, 11:16
Bannlyst
Ja, ska köpa en supersäng, någon tempur eller så. Viktigt för min smärtproblematik.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in