Citat:
Ursprungligen postat av
Iwannakissrihanna
Hur viktigt tycker du att sängen är mjuk, hård eller skön?
Är du nöjd med sängen som du har och lakanen är det viktigt vad det är för typ utav lakan på din säng med?
Enda sköna sängen jag legat i är min kompis säng. Tyvärr är det inte min säng och jag kan inte bara ta den. Den är skön för kroppen men det är en queensize och jag känner mig otrygg i en säng större än 80-90.
Jag köpte nya, hårda skummadrasser och två på varandra var perfekt. I några år. Nu är de som hängmattor och jag är jättebesviken och har inte råd att köpa nytt. För att inte få ont i kroppen måste jag ligga på sidan, medan jag helst ligger på rygg eller mage. Jag har även kronisk smärta.
Jag hade fina påslakan jag fyndat på loppis, tjocka från 70-80-tal. Inte sådan skit som görs nu. Men nu har hunden fått för sig att riva sönder påslakan så kan bara ha täcke eller filt som den är.
Jag försöker spara till något bättre men vill inte gå på samma nit och köpa något som slits ut med en gång.
Ju äldre eller sjukare man blir, desto viktigare blir sängen. När jag var ung och frisk så kunde jag sova i alla sängar.