Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2021-05-25, 16:07
Medlem
killawifes avatar
Jag hade tidigare en halv-dämpad vattensäng. Det var en helt otroligt skön säng att sova i. Grymt opraktiskt med vattensäng bara så nu har jag en mer standard med rätt hård madrass för min rygg. Inte alls lika skönt.
Citera
2021-05-27, 15:01
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Hur viktigt tycker du att sängen är mjuk, hård eller skön?

Är du nöjd med sängen som du har och lakanen är det viktigt vad det är för typ utav lakan på din säng med?

Nej, har sovit i soffan i 4 år och saknar inte säng alls. Tvärtom, jag gillar inte känslan av att dagen går mot sitt slut och det är dags att sova in nästa dag, därför gillar jag att sova i soffa i vardagsrummet, gärna med TV:n på, då det ger en känsla av att jag bara ska ta en tupplur. Jag gillar lite sträva lakan, speciellt påslakanet. Örngott kör jag dock mjukaste mjuka siden för att få lite mindre "kudde i ansiktet" när jag vaknar.
Citera
2021-05-30, 07:17
Medlem
kostymnisses avatar
Otroligt viktigt med en riktigt skön säng. Sedan kan man inte gå på vad andra säger enbart utan man får ju anpassa sängen efter ens egna specifika behov.
Det kostar förvisso men betänkt att du tillbringar ju största delen av ditt liv sovandes däri. Det gäller att få rätt madrass (hårdhet etc) och även bra kuddar.
Sedan skall du givetvis inte heller göra något annat i sängen än sova (och ha sex då) för att sängen just skall förknippas med sömn. Håller man på och ligger där och ser på film, äter, jobbar/pluggar så blir sängen inte synonym med vila vilket är viktigt.

Att spara in pengar på sin säng är bara dumt.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in