2021-05-23, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evaristo
Just det där med slyröjningen är ju en skitsak i det hela. Men det visar en sak. Esbjörn drar till med nödlögner eller vad man ska kalla det till sina "hjälpare", när de ifrågasatte om han tillåtit det. Han blev ju sen överraskad över att de polisanmälde det hela, och kunde då inte vidhålla i polisförhöret. Det säger nåt om hur samspelet ser ut.
Så är det, han visste inte att jo-Bi hade polisanmält händelsen! Tänk bara om försäljningen gått igenom utan pensionat kärring och hennes kompis
2021-05-23, 19:53
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Vem har återgett det med dessa prd? I rapporten från rätten står det utan tvång.

Vad är motsatsen till "utan tvång"? Är det inte samma sak som fri vilja?
2021-05-23, 20:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Vad är motsatsen till "utan tvång"? Är det inte samma sak som fri vilja?
Fri vilja är när man på eget initiativ väljer att göra något , utan tvång betyder att en person är iaktagen i närhet till andra som vill någonting och som tjatar och tjatar.

Sen finns det de som verkligen vill någonting från andra , dessa hotar med rättsliga efterföljder , och förstör situationer de inte har att göra med egentligen.

Vad jag ser är Ebba Busch en sådan "vill ha" person som måste jag säga har försökt att lura till sig något som egentligen Esbjörn inte ville sälja. .

har du inte förstått vad jag skrivit , så läs texten igen och upprepa tills du förstår att man gör inte så som Ebba har gjort.
Ebba kommer att förlora stort i detta bedrägeri hon så stolt försöker genomföra med sina rådgivare.

Ne , klubba sälen och bedragerskan. Hon är redan avslöjad i ett tidigt skede.
Senast redigerad av Massonite 2021-05-23 kl. 20:57.
2021-05-23, 21:11
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massonite
Fri vilja är när man på eget initiativ väljer att göra något , utan tvång betyder att en person är iaktagen i närhet till andra som vill någonting och som tjatar och tjatar.

Sen finns det de som verkligen vill någonting från andra , dessa hotar med rättsliga efterföljder , och förstör situationer de inte har att göra med egentligen.

Vad jag ser är Ebba Busch en sådan "vill ha" person som måste jag säga har försökt att lura till sig något som egentligen Esbjörn inte ville sälja. .

har du inte förstått vad jag skrivit , så läs texten igen och upprepa tills du förstår att man gör inte så som Ebba har gjort.
Ebba kommer att förlora stort i detta bedrägeri hon så stolt försöker genomföra med sina rådgivare.

Fri vilja har inget att göra med vem som tar initiativet. För att citera wikipedia "möjligheten för människan att själv välja fritt bland flera olika möjliga handlingsalternativ i ett godtyckligt ögonblick".

Hur många gånger jag än läser igenom din text, så får den inte mig att byta åsikt. Jag anser fortfarande att Esbjörn med vänner, är krångel-pellarna, inte Ebba.

Jag är dock beredd att byta åsikt om fakta pekar i en annan riktning. Något det inte verkar göra i nuläget.
2021-05-23, 21:19
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
Fri vilja har inget att göra med vem som tar initiativet. För att citera wikipedia "möjligheten för människan att själv välja fritt bland flera olika möjliga handlingsalternativ i ett godtyckligt ögonblick".

Hur många gånger jag än läser igenom din text, så får den inte mig att byta åsikt. Jag anser fortfarande att Esbjörn med vänner, är krångel-pellarna, inte Ebba.

Jag är dock beredd att byta åsikt om fakta pekar i en annan riktning. Något det inte verkar göra i nuläget.

Och hur ser du på Wikipedia då ? där vem som helst kan skriva . . ne klubba sälen du också , girighet är en av de allra allvarligaste dödssynderna.

Wikipedia ???? Va ?...
Senast redigerad av Massonite 2021-05-23 kl. 21:48.
2021-05-23, 21:25
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Och hur ser du på Wikipedia då ? där vem som helst kan skriva . . ne klubba sälen du också , girighet är en av de allra allvarligaste dödssynderna. Hälsa Ebba det..

Wikipedia ???? Va ?...

Vem som helst kan skriva på Wikipedia, men det är inte samma sak som att allt som skrivs där, är skit. Precis som här på Flashback.

Den förklaring av uttrycket som finns där på Wikipedia, överensstämmer med min bild av vad fri vilja är. Så istället för att jag fumlade ihop något, så tog jag deras förklaring. Den var lite mer elegant.

Du verkar dock vara lite förvirrad. Jag känner inte Ebba, har ingen kontakt med henne och har aldrig haft. Är inte heller kristen. Och inte klubbar jag sälar (vad det nu har med Ebba och husaffären att göra).
2021-05-23, 21:46
Medlem
trngws avatar
Citat:
Som sagt igen, det är DU som påstår att mitt inte gäller delar av en fastighet.

Det är rätt vanligt att man vid arv etc inte äger en hel fastighet.
Så du menar de har gjort denna lag på ett sådant sätt att man inte kan nyttja den då?

Jojo. Bevisläget ligger på din sida.

Du har fortfarande inte bevisat ditt påstående.

Jag har klart och tydligt redogjort för vad som är "rätt vanligt" vid arv. Men det förstod du väl inte ett jota av, som vanligt.

Citat:
Bevisläget ligger på din sida

ja jösses, jo, man kan väl helt klart säga att som så att bevisläget ligger till min fördel, om det nu var det du menade med "bevisläget". Du kan ju inte ens uttrycka dig med de enklaste juridiska begreppen.
2021-05-23, 21:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Vem har återgett det med dessa prd? I rapporten från rätten står det utan tvång.

Såvit jag minns var det som nova69 skriver och det framgick i samband med mediarapporteringen från MUFen att det var så frågan ställdes.
2021-05-23, 21:52
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
För att han bor hemma - och hans mamma blir arg om man han inte städar en gång i veckan och lägger sina skitiga underkläder i tvätten. Så tvånget han upplever är nog inte påhittat. Men lite tur har han ändå - en annan får ju tvätta själv...

Esbjörn var som vi alla vet lite egen - i det låg nog även att han inte riktigt kom överens med sina släktingar. Att då sälja och på så sätt snuva dem på ett eventuellt arv har han nog funderat på rätt länga. Eftersom han inte har några bröstarvingar kommer det heller inte bli en juridisk tvist kring försnillande av arvslott. Det tråkiga är att han istället för några giriga släktingar fick en gäng blodsugare på halsen som skinnat honom minst lika bra som släktingarna - som åtminstone var så pass fina i kanten att de tänkte vänta till efter hans död....

Det där ligger nog nära sanningen, alltihop.
2021-05-23, 22:19
Medlem
braatthas avatar
Citat:

En handling är fritt vald om och endast om den handlande personen hade kunnat välja att avstå ifrån handlingen.
Och det hade han med lätthet kunnat.
Så svaret på dit inlägg är fel.
2021-05-23, 22:21
Medlem
trngws avatar
Trollen tvingas sänka sig till nya idiotnivåer för att kunna upprätthålla sina galenskaper.

När min gode vän tog initiativ och bjöd mig på lunch häromdagen, så gick jag alltså inte på den lunchen av egen fri vilja, om man ska tro trollen i tråden.

Men så är det naturligtvis inte, det förstår alla, till och med trollen.

Esbjörn har på många olika sätt och vis gjort klart och tydligt såväl att det var hans vilja att sälja huset, som att han gjorde det, och skrev under avtalet fullt medveten om vad han gjorde, av egen fri vilja.

Att det sedan kommer en kludd till låtsasjurist och tror att han innan han ens har träffat klienten och satt sig in i ärendet, via en kommentar på facebook, kan avgöra en lämplig juridisk strategi för att vinna målet i domstol, innan det dessutom ens blivit ett ärende för domstol, och därtill väljer att aktivt driva ärendet i media i syfte att smutskasta och genom tvång förmå motparten att ge upp, förändrar ingenting.

Domstolen har tveklöst förstått hela målet, det visades tydligt inte minst under MUFen, där de förklarade för Esbjörn, trots "all bevisning" han redan skickat in, att han måste bevisa varför avtalet skall vara ogiltigt, och förelade honom att inkomma med sådan bevisning. Någon ny bevisning har dock inte inkommit, annat än en kopia på Ebbas facebooksida.
2021-05-23, 22:34
Medlem
trngws avatar
Åsså var det här med girighet på tapeten igen då.

Ebba har till att börja med tagit alla kostnader för genomförandet av affären, ordnat med och bekostat värdering, genomfört besiktning, anlitat ytterligare en advokatbyrå för att ta fram avtalsunderlag, hon har också tagit på sig att genomföra hela flyttstädningen och sanering av skrotbilar m.m. från tomten, mot ett prisavdrag som Esbjörn fått bestämma.

Esbjörn har knappt lyft ett finger och allra minst bekostat någonting i samband med affären.

Ebba uppvisar ingenting, inte ens några antydningar, som pekar på girighet.

Det gör däremot Esbjörn, och inte minst hans "närstående". Esbjörn hävdar till exempel efter affären att fastigheten skulle vara värd flera miljoner mer, trots att varken den värdering som gjordes i samband med affären eller den värdering Esbjörn själv gjorde, styrker ett sådant påstående. Där snackar vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi Esbjörns brorson som vi vet redan från början försökte tillskansa sig hela fastigheten genom att ge Esbjörn sin lilla del. Där har vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi kommandoran, som lurar fastigheter av gamla gubbar på deras dödsbädd. Där snackar vi girighet så det skriker om det. Sedan har vi Binningemaffian med Binninge och Monika i täten, som lurar av Esbjörn en generalfullmakt och länsar Esbjörns konton på hundratusentals kronor samtidigt som de driver hans fall i direkt strid med sin "klients" bästa. Där snackar vi girighet så det skriker om det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in