Citat:
Ursprungligen postat av
liksom-fb
rätt??
Dom har väl ingen rätt till det. Dom bor där för att de har köpt bostäderna. Eller i fallen HR, stått tillräcklig länge i de sovjetiska köerna.*
Det med "ha rätt" för mest tankarna till kommunism. Förordar du att Sverige skall bli som Nordkorea?
Och åka tillbaka till en 1800-tals levnadsstandard.**
Finns väl inget som hindrar dig från det.
Du startar bara Snälla Fastighetsbolaget. Som du och likasinnade kapitaliserar från era plånböcker. Och så bygger ni hyreshus och hyr ut till låg hyra. Och så gör ni kapitaltillskott då och då som ni tar från era plånböcker.***
Varför har du inte redan gjort det***
Citat:
Ursprungligen postat av
kurt-sune
Brist och brist? Hyresrätter finns det ... men tillängliga? Nope. Vem delar med sig av gratis pengar?****
Du vill ha kakan och äta den samtidigt är det du säger.*****
* det är ju det som är sååinehelvetes sjuuukt - han kan beetalaaa han är bra - han kan inte beetalaa
han är vääärdeeelöööz
** nej BRA bostad är en rättighet - inte jag som hittat på - jag bara tar till mig vad våra politruker har lovat - hur vill jag ha det - GRAAATIIIIS BOSTAD - O LÅGA LÖNER - med gratis bostad behöver man inte så mycket pengar
*** fastighetsbolag finns redan så jag behöver inte bygga - det är bara att göra om miljardbolagen till snälla
**** vem delar ut pengar gratis - staten medborgarlönen till azylköret - det är ju det som är så jävla sjukt - du är ju så jävla egoiztisk o girig - klart det skall delas ut pengar gratis - det är ju det vi skriver här som gör samhällssystemet så jävla sjukt
Rumpnisse bor gratis - ambassadpersonal bor gratis
***** det är exakt så poltrukerna lever o bestämmer Över Andra - Åt Sig Själva
SENAST AKTUELLT IDAG - pensionerär kan inte få nya/byta bostäder måste ha 5,000 efter skatt ovanpå hyran - hyran i detta fall för en tvåa är 9,400 o det är ingen ovanlig hyra i nyare bostäder
OCH DEN SOM INTE KAN BEETAAALAAA FÅR INTE BO
sisterjones har naturligtvis pengar men tycker inte att dessa skall behöva läggas på boende -
justa bilar och garage är roligare o viktigare men det är politiskt omöjligt att få samhällsbidrag till detta - alla har rätt till en bra bostad - då skall detta även gälla bilar