2021-05-23, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverhesitate
Något ”vidrigt övergrepp” skulle jag inte se det som, däremot skulle jag undra varför. Men det skulle nog aldrig hända med mig, inte en chans att mannen skulle riskera att jag vaknar för ett spruts skull när jag väl somnat!

Vill man göra något med en sovande partner så bör man ju prata om det så att det är okej för den sovande. Tycker man som mannen i filmen att man ”gjort något hemskt” mot sin fru, då tror man troligen inte ens att hon är okej med det.
Haha! Kvinnan i filmen sov tydligen väldigt djupt till skillnad från dig!
Mannens dilemma var att han verkligen gillade det men samtidigt skämdes så mycket att han inte vågade berätta det för sin fru.
Citera
2021-05-23, 19:14
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71
Mannens dilemma var att han verkligen gillade det men samtidigt skämdes så mycket att han inte vågade berätta det för sin fru.

Var det även så att de inte hade ett aktivt sexliv?

Jag hade inte haft ngt emot det om mannen berättat för mig att han gick igång på det. Han hade gärna fått göra det. Men om vi inte hade pratat om det innan så hade jag nog inte uppskattat att liksom upptäcka det.
Citera
2021-05-23, 19:20
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Trevligt med en kvinna som svarar!
Min spontana tanke var ungefär som din;
absolut ett övergrepp rent juridiskt men skulle du känna dig kränkt eller förnedrad om du fick reda på det efteråt?
Skulle du göra slut med mannen eller rent av polisanmäla det?
Blev lite förvånad när min fru tyckte det inte var något hon skulle bli specielllt upprörd över.
Är därför nyfiken på hur andra kvinnor skulle reagera.

Jag skulle sannolikt känna mig kränkt och förnedrad om jag fick veta det efteråt.

Svårt att svara på, men kan på ett sätt tycka att om en man gör så mot mig, så har han inget mer att hämta hos mig, då tilliten är förstörd från mitt håll.
Men har svårt att tro att jag skulle välja en man som kunde göra något sånt.

Å ena sidan kan man tycka att det inte är så farligt rent fysiskt, då jag inte tar någon fysisk skada som om han skulle slå mig.
Men en psykisk skada då han gör något mot mig då jag sover och inte har möjlighet att välja om jag vill delta i hans lek eller inte.
Inte okej för min del.
Citera
2021-05-23, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Var det även så att de inte hade ett aktivt sexliv?

Jag hade inte haft ngt emot det om mannen berättat för mig att han gick igång på det. Han hade gärna fått göra det. Men om vi inte hade pratat om det innan så hade jag nog inte uppskattat att liksom upptäcka det.
Ja det var ju därför han var så desperat kåt och trött på att bara runka.
Det klassiska barnfamiljsproblemet med brist på tid, ork och passion.
Hur hade du konfronterat din man om du upptäckt detta?
Citera
2021-05-23, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Jag skulle sannolikt känna mig kränkt och förnedrad om jag fick veta det efteråt.

Svårt att svara på, men kan på ett sätt tycka att om en man gör så mot mig, så har han inget mer att hämta hos mig, då tilliten är förstörd från mitt håll.
Men har svårt att tro att jag skulle välja en man som kunde göra något sånt.

Å ena sidan kan man tycka att det inte är så farligt rent fysiskt, då jag inte tar någon fysisk skada som om han skulle slå mig.
Men en psykisk skada då han gör något mot mig då jag sover och inte har möjlighet att välja om jag vill delta i hans lek eller inte.
Inte okej för min del.
Det låter helt rimligt tycker jag.
Tror inte heller att du någonsin skulle råka ut för någonting liknande då jag förstått att du har ett bra sexliv som du trivs med.
Citera
2021-05-23, 19:32
Moderator
Maviels avatar
Citat:
Ja det var ju därför han var så desperat kåt och trött på att bara runka.
Det klassiska barnfamiljsproblemet med brist på tid, ork och passion.
Hur hade du konfronterat din man om du upptäckt detta?

Jag har konfronterat min man med brist på aktivt sexliv. För oss handlade det om barnen varav ett hade särskillda behov och ett utåtagerande tonårsperiod. Vi hade 6 år utan sex. Jag är kvinna. Jag gillar sex. Jag led något fruktansvärt. På många sätt.

Så ja det hade jag. Jag hade konfronterat honom på samma sätt som jag till slut konfronterade min man och sa: vi måste hitta ett annat sätt. Jag kan inte leva så här.

Han sa: du har för små bröst.

Jag: jag har 65 E. Vill du föra diskussionen på den nivån så får det vara så. Adjö.

Och därifrån gick jag. Och han fick panik. Vi hittade nya vägar. Och är starkare än nånsin. Vi har båda ägt det faktumet att det fan inte är lätt att vara människa.

Sex är klister mellan ett par. Du behöver andra ingredienser men även klister. Och ibland måste du "fejka" det.

Du får kalla det husfridssex eller vadsom...

Nu var det ju jag som fick panik men om det hade varit omvänt och maken hade erkänt att han runkat och tillfredställt sig över mig hade jag inte lämnat honom över det. Jag hade dock insett att vi behöver prata om ett och annat.

Ungefär så.
Citera
2021-05-23, 19:33
Medlem
Houslers avatar
Lika vidrigt övergrepp som att din fru hade stoppat upp ett finger i röven på dig medan du sov för att hon tänder på det.

Citat:
Såg en film där två gifta män som var bästa vänner diskuterade sina respektive sexliv. Den ene var missnöjd och frustrerad eftersom de sällan hade sex sedan de fått barn.
Han berättade att han skämdes för att han gjort något hemskt mot sin fru samtidigt som han verkligen gillade det och ville göra det igen.

Han låg alltså och runkade i sängen samtidigt som frun sov djupt och sprutade sedan på hennes bröst. Han torkade bort allt fortfarande utan att frun vaknade och hon märkte inget dagen efter heller.

Enligt svensk lag skulle det förmodligen rubriceras som oaktsam våldtäkt alternativt sexuellt ofredande.

Så till frågan till alla damer här:
Är denna handling ett vidrigt övergrepp eller inte?
Citera
2021-05-23, 19:34
Medlem
lililiLindas avatar
Citat:
Intressant och trevligt med mer kvinnlig input!
Jo han var väldigt frustrerad och tände enormt på det jämfört med att bara runka ”som vanligt”.
Kanske för att det kändes lite fel eller förbjudet?

Ja det kanske är så att det förtar lite av spänningen om han fått samtycke innan...

Så därför kanske han inte velat berätta, jag hade iaf inte blivit särskilt upprörd om det avslöjats i efterhand. Givet att det var min partner och det är något vi vanligen gör i vaket tillstånd.
Citera
2021-05-23, 20:15
Medlem
Citat:
Låter som en dröm att sova så djupt🤩!

Hade hon vaknat medan han torkade bort sperma från hennes bröst så hade han skämts ännu mer, och risken är stor att hon hade blivit rejält upprörd över att han tagit sig den friheten när hon sov utan att hon visste något.

Vill han göra det igen så bör han helt enkelt ta mod till sig och fråga om det är okej.

Det är ju egentligen som med alla sexuella aktiviteter, om man inte är tillsammans med en tankeläsare så behöver man berätta om man vill göra något som går lite utanför det vanliga, även om det kan kännas både pinsamt och läskigt.
Citera
2021-05-23, 20:24
Bannlyst
Om det är överenskommet på förhand så är det helt okej. Jag har beklätt flera gamla tjejer när de sover, samtidigt som vi haft aktiva sexliv. Det är nåt jag går igång på, oklart varför.

Skulle förstås aldrig göra det utan tillåtelse. Jag har tidigare fått tillstånd att göra vad jag vill med dem när de sover.

De tjejer jag tänker på har alla gillat mitt något avvikande beteende.
Citera
2021-05-23, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Maviel
Jag har konfronterat min man med brist på aktivt sexliv. För oss handlade det om barnen varav ett hade särskillda behov och ett utåtagerande tonårsperiod. Vi hade 6 år utan sex. Jag är kvinna. Jag gillar sex. Jag led något fruktansvärt. På många sätt.

Så ja det hade jag. Jag hade konfronterat honom på samma sätt som jag till slut konfronterade min man och sa: vi måste hitta ett annat sätt. Jag kan inte leva så här.

Han sa: du har för små bröst.

Jag: jag har 65 E. Vill du föra diskussionen på den nivån så får det vara så. Adjö.

Och därifrån gick jag. Och han fick panik. Vi hittade nya vägar. Och är starkare än nånsin. Vi har båda ägt det faktumet att det fan inte är lätt att vara människa.

Sex är klister mellan ett par. Du behöver andra ingredienser men även klister. Och ibland måste du "fejka" det.

Du får kalla det husfridssex eller vadsom...

Nu var det ju jag som fick panik men om det hade varit omvänt och maken hade erkänt att han runkat och tillfredställt sig över mig hade jag inte lämnat honom över det. Jag hade dock insett att vi behöver prata om ett och annat.

Ungefär så.
Wow; det var en stark historia!
6 år är en lång tid så jag kan bara gratulera att du (och ni) överlevde den tuffa perioden.
Citera
2021-05-23, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housler
Lika vidrigt övergrepp som att din fru hade stoppat upp ett finger i röven på dig medan du sov för att hon tänder på det.
Är inte det lite grövre ändå?
Dessutom hade jag garanterat vaknat eftersom jag tyvärr inte sover så djupt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in