• 1
  • 2
2021-05-23, 15:16
Medlem
Såg en film där två gifta män som var bästa vänner diskuterade sina respektive sexliv. Den ene var missnöjd och frustrerad eftersom de sällan hade sex sedan de fått barn.
Han berättade att han skämdes för att han gjort något hemskt mot sin fru samtidigt som han verkligen gillade det och ville göra det igen.

Han låg alltså och runkade i sängen samtidigt som frun sov djupt och sprutade sedan på hennes bröst. Han torkade bort allt fortfarande utan att frun vaknade och hon märkte inget dagen efter heller.

Enligt svensk lag skulle det förmodligen rubriceras som oaktsam våldtäkt alternativt sexuellt ofredande.

Så till frågan till alla damer här:
Är denna handling ett vidrigt övergrepp eller inte?
Citera
2021-05-23, 15:42
Medlem
ViaGettys avatar
Är själv inte kvinna, men däremot expert vad gäller juridiken i sådana här fall och väljer därför att klargöra de rättsliga aspekterna i frågan inför diskussionen. Handlingen som beskrivs i TS är i lagens mening att betrakta som våldtäkt, alternativt grovt sexuellt tvång. Fängelse i fyra-sex år finns på straffskalan.
Citera
2021-05-23, 16:02
Medlem
Det beror på hur man tror att ens fru skulle reagera. Är man säker på att hon inte skulle bry sig nämnvärt om hon upptäckte det så är det ingen omoralisk handling. Är man osäker på hur hon skulle reagera, eller säker på att hon skulle tycka att det var väldigt förnedrande, så är det en omoralisk handling.
Citera
2021-05-23, 16:14
Medlem
Ghandis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johanjohan71

.....Enligt svensk lag skulle det förmodligen rubriceras som oaktsam våldtäkt alternativt sexuellt ofredande.

svensk lag...patetisk. pk sverige har gjort att man inte kan göra något alls snart. Vill han utnyttja sina äktenskapliga rättigheter så låt honom. Hon får se till att fullfölja dom.

inte konstigt att det är fullt med våldtäkter, alltså RIKTIGA våldtäkter då o inte att nån har tittat 2 sekunder för länge på en tjej på stan och blivit anmäld för våldtäkt, här när folk inte får knulla som dom vill utan staten ska lägga sig i.
Citera
2021-05-23, 16:35
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Såg en film där två gifta män som var bästa vänner diskuterade sina respektive sexliv. Den ene var missnöjd och frustrerad eftersom de sällan hade sex sedan de fått barn.
Han berättade att han skämdes för att han gjort något hemskt mot sin fru samtidigt som han verkligen gillade det och ville göra det igen.

Han låg alltså och runkade i sängen samtidigt som frun sov djupt och sprutade sedan på hennes bröst. Han torkade bort allt fortfarande utan att frun vaknade och hon märkte inget dagen efter heller.

Enligt svensk lag skulle det förmodligen rubriceras som oaktsam våldtäkt alternativt sexuellt ofredande.

Bortsett från juridiken är det en intressant fråga.

Jag personligen, skulle känna mig utnyttjad om ingen överenskommelse om en sån sak fanns mellan mig och mannen. Så en sorts övergrepp för mig även om det kan låta ganska oskyldigt.

Bara för att man är ett par, betyder det inte att man får göra vad man vill med den andre utan ett tydligt medgivande, så att man vet att den andra parten är okej med det.
Citera
2021-05-23, 16:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Bortsett från juridiken är det en intressant fråga.

Jag personligen, skulle känna mig utnyttjad om ingen överenskommelse om en sån sak fanns mellan mig och mannen. Så en sorts övergrepp för mig även om det kan låta ganska oskyldigt.

Bara för att man är ett par, betyder det inte att man får göra vad man vill med den andre utan ett tydligt medgivande, så att man vet att den andra parten är okej med det.
Trevligt med en kvinna som svarar!
Min spontana tanke var ungefär som din;
absolut ett övergrepp rent juridiskt men skulle du känna dig kränkt eller förnedrad om du fick reda på det efteråt?
Skulle du göra slut med mannen eller rent av polisanmäla det?
Blev lite förvånad när min fru tyckte det inte var något hon skulle bli specielllt upprörd över.
Är därför nyfiken på hur andra kvinnor skulle reagera.
Citera
2021-05-23, 16:59
Medlem
lililiLindas avatar
Citat:

Jag har inte fått barn och tror inte min kille tycker vi har sex för sällan så lite hypotetiskt.

Jag hade inte blivit upprörd alls faktiskt. Du skrev att han verkligen gillade det, så jag hade låtit honom hållas.
Jag är övertygad om att han hade berättat det, så han hade fått mitt samtycke.
Citera
2021-05-23, 17:03
Citat:
Ursprungligen postat av ViaGetty
Är själv inte kvinna, men däremot expert vad gäller juridiken i sådana här fall och väljer därför att klargöra de rättsliga aspekterna i frågan inför diskussionen. Handlingen som beskrivs i TS är i lagens mening att betrakta som våldtäkt, alternativt grovt sexuellt tvång. Fängelse i fyra-sex år finns på straffskalan.
Verkligen? Är spermasprut på någon som sover att likställa med samlag? För att något skall definieras som våldtäkt så brukar det krävas att handlingen går att likställa med samlag.
Citera
2021-05-23, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lililiLinda
Jag har inte fått barn och tror inte min kille tycker vi har sex för sällan så lite hypotetiskt.

Jag hade inte blivit upprörd alls faktiskt. Du skrev att han verkligen gillade det, så jag hade låtit honom hållas.
Jag är övertygad om att han hade berättat det, så han hade fått mitt samtycke.
Intressant och trevligt med mer kvinnlig input!
Jo han var väldigt frustrerad och tände enormt på det jämfört med att bara runka ”som vanligt”.
Kanske för att det kändes lite fel eller förbjudet?
Citera
2021-05-23, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Verkligen? Är spermasprut på någon som sover att likställa med samlag? För att något skall definieras som våldtäkt så brukar det krävas att handlingen går att likställa med samlag.
Om vi lägger det juridiska åt sidan;
Hur skulle du själv reagera om du råkade ut för denna handling?
Citera
2021-05-23, 17:50
Citat:
Om vi lägger det juridiska åt sidan;
Hur skulle du själv reagera om du råkade ut för denna handling?
Jag skulle personligen finna det ytterst förnedrande och obehagligt, särskilt som jag är en heterosexuell man. Men om det ingick i mitt vanliga sexuella beteende att få sperma sprutat över mig från min partnetr så skulle jag nog se på det med något mildare blick. Då skulle jag inte se det som något som motiverar mer än en utskällning.
Citera
2021-05-23, 18:18
Medlem
Något ”vidrigt övergrepp” skulle jag inte se det som, däremot skulle jag undra varför. Men det skulle nog aldrig hända med mig, inte en chans att mannen skulle riskera att jag vaknar för ett spruts skull när jag väl somnat!

Vill man göra något med en sovande partner så bör man ju prata om det så att det är okej för den sovande. Tycker man som mannen i filmen att man ”gjort något hemskt” mot sin fru, då tror man troligen inte ens att hon är okej med det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in