2020-09-12, 20:21
Medlem
gato12s avatar
Newcastle kör alltså med tre forwards på bortaplan mot West Ham. Kul

Hemmalaget har en
Citera
2020-09-12, 20:22
Avslutad
Leeds skall ändå vara nöjda med hur dom genomfört matchen.. Inte direkt den lättaste matchen om man säger så
Citera
2020-09-12, 20:23
Medlem
LFCYNWAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Newcastle kör alltså med tre forwards på bortaplan mot West Ham. Kul

Riktigt fin elva skatorna har skramlat ihop, kan nog bli en rolig säsong i nordöstra England.

Citat:
Ursprungligen postat av kungalfonzo
Leeds skall ändå vara nöjda med hur dom genomfört matchen.. Inte direkt den lättaste matchen om man säger så

Värda poäng.
Citera
2020-09-12, 20:23
Medlem
MangoChutneys avatar
Leeds ska vara mer än nöjda med sin insats men på det hela taget är det en rättvis seger för Reds. Men målen man släpper bakåt är alldeles för enkla och med den mängd chanser man skapar borde man gjort ett par tre stycken till. En seger i underkant men väl kämpat av Leeds.

Leeds som nykomling lovar mycket gott, kan mycket väl vara ett lag för den övre halvan när säsongen summeras.

Reds behöver skärpa till sig i defensiven annars lär denna säsong bli en mellansäsong.
Senast redigerad av MangoChutney 2020-09-12 kl. 20:26.
Citera
2020-09-12, 20:24
Medlem
3 poäng är 3 poäng, men det finns ju helt klart en hel del att tänka på inför nästa match (ex att låta Minamino få komma in på planen).

Då ska det bli spännande att se om West Ham verkar kunna få vara med och kämpa om europaplatser den här säsongen eller om de misslyckas med det lika grovt som förra säsongen.
Newcastle borta är en svår uppgift, men Newcastle hemma är en helt annan sak.
Citera
2020-09-12, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
3mål

Ja, jag fattar. Dagens korkade ungdom förstår ju inte skillnaden på spelmål och straffmål tyvärr.
Citera
2020-09-12, 20:26
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Straiter
Då ska det bli spännande att se om West Ham verkar kunna få vara med och kämpa om europaplatser den här säsongen eller om de misslyckas med det lika grovt som förra säsongen.
Newcastle borta är en svår uppgift, men Newcastle hemma är en helt annan sak.
öh va...?

Finns det NÅGON som tror på Europaplatser för West Ham?

Det gör dem väl inte ens själva?

De får nog vara glada om de inte åker ur
Citera
2020-09-12, 20:31
Medlem
EnLitenFryss avatar
Jaha, det där var ju hemskt.

Flashbacks till Liverpool med Suarez, Skrtel och Lovren under Rodgers. ”Spela roll om man släpper tre när man gör fyra”.

Ja, det spelar roll. Laget har ingen trygghet och kan inte gå på sparlåga när de vill, för de läcker mål bakåt. Inte det Liverpool vi vant oss att se.

Ändå skönt med 3 odiskutabla poäng - andra straffen är solklar - men stora frågetecken för försvaret, inställningen och att man vaskar så många fina omställningslägen. Dagens match borde blivit typ 5-2.

Jag hoppas verkligen detta landar på kontot ”premiär mot motiverad nykomling som spelar mycket mer offensivt än vi var beredda på” och att man är tillbaka i gammalt gott slag snart. Annars kan det bli en jobbig säsong.

Hoppas också detta blir Keitas säsong. Han har det lilla extra men skador har förstört all kontinuitet sen han kom.
Citera
2020-09-12, 20:32
Medlem
gato12s avatar
Leeds borde alltid ha Strongbow reklamen på tröjorna
Citera
2020-09-12, 20:33
Medlem
Prinsessbakelses avatar
Någonting säger mig att en viss Mohamed Salah kommer vara en av favoriterna till att vinna säsongens skytteliga. Som alltid.

Jag är lycklig att Liverpool vann matchen men samtidigt oroad över att de släppte in tre mål mot nykomlingen Leeds United...
Citera
2020-09-12, 20:39
Medlem
gato12s avatar
haha, van Dijk blev inte alltför glad når han påmindes om sitt misstag...påminde lite om Zlatan när han började muttra om media
Citera
2020-09-12, 20:44
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Jag känner stor oro inför denna säsong. Finns mängder med faktorer som talar mot LFC i år. Några av dem är att de andra lagen förmodligen köper sig bra spelare och därmed genom ekonomi kapar motståndet, något som så klart är okey, inom rimliga gränser... LFC spelar "power-fotboll" som grundar sig i snabba omställningar och hög press - detta har de andra nu lärt sig och kan lättare ställa upp laget mot, samt att en stor del av energin till en slik fotboll är att du har läktarna med, eller mot dig - bara det är liv och hög decibel. Detta lär det inte bli år. Kanske är jag allt för mycket bias när jag påstår att LFC är det laget som mest kommer missgynnas av detta, men ja, det tror jag. LFC såg otroligt slitna ut i slutet av förra säsongen och frågan är hur mycket detta kommer slita på dem i år? Kanske direkt från början?

Nu har de även tagit trofén som ALLA längtat efter och vad nu - självklart vill de ha mer med detta är speciella tider och jag tror tyvärr inte LFC är ens i närheten av titeln i år. Detta skriver jag inte pga. dagens resultat - utan något jag funderat på en längre tid, även då jag var som kaxigast så fanns den gnagande tanken där... LFC väldigt inaktiva på transfermarknaden, hittills och detta kan straffa sig om laget snabbt får skador och/eller blir slitna. Att spela den "power-fotboll" LFC gör för tomma läktare sliter ont och går ej i längden. Att de anda lagen kommer närmre är även detta naturligt och tyvärr tror jag att Man C., Man U., Arsenal och kanske någon skräll är bättre än oss i år - eller i alla fall har bättre förutsättningar. Vi får slåss om sista CL-platsen. och komma tillbaks nästa säsong. Det gå inte att spela så många matcher som vi gjorde förra året, helt omöjligt - särskilt inför tomma läktare.

Hoppas såklart jag har helt fel men tyvärr tror jag risken är stor att jag har rätt. I slutet av förra säsong tappade man formen/viljan och de insläppta målen blev mången fler än vanligt och detta verkar fortsätta in i denna säsong om man ser på träningsmatcher och premiären nu...

Så ja, nu har jag målat fan på väggen och hoppas jag jinxar resultaten i rätt riktning, nu...

YNWA
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in