2021-05-23, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knut-Anne
Känns långsökt, hyra kräver att han röjer upp, slänger en massa av sitt älskade skrot och renoverar.
Enklare att sälja.

Hyresgäster är ju inte enbart att inkassera hyra utan drar med sig en mängd besvär.
2021-05-23, 13:20
Medlem
Knut-Annes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba
Hyresgäster är ju inte enbart att inkassera hyra utan drar med sig en mängd besvär.
Ja, herregud!
Då kan vi tala om att Esbjörn skulle blivit stressad.
2021-05-23, 14:15
Medlem
nova68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Garre74
Ny vinkling? Oj, det togs upp hyra - ja shit, det ändrar ju allt.

Är det bara från några postare här att det tjatades på Esbjörn?
Jahadu. Skygglappar på?

Det Esbjörn gjorde gällandes var att han inte skrev på under tvång.
Men det läggs konstant fram som att det var "fri vilja" - det är inte samma sak.

Det finns ingen som tvingar mig att städa här varje dag, men inte fn är det min fria vilja att göra det.
Det förekommer alltså inget tvång, skulle jag vittna om någon frågar.
Men jag vill inte städa. Förstår du skillnaden?

Domaren:
Harr Esbjörn Bolin av egen fri vilja, utan att några påtryckningar förekommit, undertecknat köpeavtalet?
Esbjörn Bolin:
JA
2021-05-23, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ba'loba

haha - skulle kunna skriva under på det.

Samtidigt har jag faktiskt fått en massa fixar på mitt hus åtgärdade av mina tidigare hyresgäster.
De kan vara nyttiga idioter ibland.
2021-05-23, 14:48
Medlem
Citat:
haha - skulle kunna skriva under på det.

Samtidigt har jag faktiskt fått en massa fixar på mitt hus åtgärdade av mina tidigare hyresgäster.
De kan vara nyttiga idioter ibland.

Önskar jag kunde säga samma. Fick dyrköpt läxa.
Bodde på ort där det semestrade svenskar. Hade nyrenoverat hus, skulle på semester själv i sex veckor.
Dom förstörde allt allt allt. Hitta mina bilnycklar, körde sönder bilen. Festade, droger, bjöd in folk. Det här var bara förnamnet.

Fast svårt tänka mig Ebba leva om som det levdes om i mitt hus.
Mitt hus var i skick att hyra ut till någon som Ebba.
Det hus Esb har är mera att hyra ut till någon grönavågen Nisse med utedass.
Senast redigerad av ba'loba 2021-05-23 kl. 15:15.
2021-05-23, 15:57
Medlem
fnirps avatar
Citat:
Medvetna? Lögner?

1 - Jaha, det är vad de trodde eller hoppades på. Lögn?
2 - Det är också deras uppfattning. Vad är lögnen?
3 - "Röjde", det är ju skillnaden i var och vilka träd som är skillnaden. Inte ens nära lögn.
4 - Ocker? Återigen det är ju deras rätt att påstå detta.
5 - Och hur passar detta? Fel visserligen, men jag hade inte så stark betydelse till ordet heller.

Så med denna nivå som medvetna lögner är ju uttalanden :
gjort allt rätt för mig, vill ju inte sälja om Esbjörn inte vill
etc också medvetna lögner....

1-2, 4. Bara för att man tror, gör det inte till en sanning.

3. Esbjörn påstod att han inte gett Ebba lov att röja. Hon polisanmäldes för det till och med. Det var lögn.

5. Att påstå att något är mer anrikt och finare än vad det är, är att ljuga. En sommarstuga man ärvt av sin far, är ingen släktgård.
2021-05-23, 17:29
Medlem
Evaristos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fnirp
1-2, 4. Bara för att man tror, gör det inte till en sanning.

3. Esbjörn påstod att han inte gett Ebba lov att röja. Hon polisanmäldes för det till och med. Det var lögn.

5. Att påstå att något är mer anrikt och finare än vad det är, är att ljuga. En sommarstuga man ärvt av sin far, är ingen släktgård.
Just det där med slyröjningen är ju en skitsak i det hela. Men det visar en sak. Esbjörn drar till med nödlögner eller vad man ska kalla det till sina "hjälpare", när de ifrågasatte om han tillåtit det. Han blev ju sen överraskad över att de polisanmälde det hela, och kunde då inte vidhålla i polisförhöret. Det säger nåt om hur samspelet ser ut.
2021-05-23, 17:47
Medlem
braatthas avatar
Citat:
Ny vinkling? Oj, det togs upp hyra - ja shit, det ändrar ju allt.

Är det bara från några postare här att det tjatades på Esbjörn?
Jahadu. Skygglappar på?

Det Esbjörn gjorde gällandes var att han inte skrev på under tvång.
Men det läggs konstant fram som att det var "fri vilja" - det är inte samma sak.

Det finns ingen som tvingar mig att städa här varje dag, men inte fn är det min fria vilja att göra det.
Det förekommer alltså inget tvång, skulle jag vittna om någon frågar.
Men jag vill inte städa. Förstår du skillnaden?
Ja jag förstår du blir utsläng av frun om du inte städar 😄
2021-05-23, 17:48
Medlem
trngws avatar
Citat:
Jag gav i
(FB) Ebba Busch i fastighetsbråk med Esbjörn, 81

Referens. I den står det lagutrymme etc.
Klart och tydligt. Inga konstigheter.

Var är dina referenser då?

Nej, din referens säger inte det du påstår. Den talar om någon som överlåtit en fastighet, men det har Matz inte gjort, han har överlåtit en liten del av en fastighet.

Så vi saknar fortfarande referens på ditt påstående!
2021-05-23, 17:55
Medlem
trngws avatar
Citat:
Så vad - vi ska alltså bevisa vad Ebba sagt eller inte sagt?
Löjligt. Verkligen.

Det är DU och ingen annan som påstår att "Ebba ville hyra", då är det upp till dig att belägga ditt påstående eftersom ingen, inte någon, har sett någon enda referens om detta.

Det är dina lögner som är löjliga. Ditt oändliga behov av att sprida lögner.

Citat:
Du antar, påstår vad som är rimligt eller inte på vad Esbjörn sagt.
Men DÅ är det helt ok.

Det du gör att sprida rena lögner. Det är inte ok. Du påstår "Ebba ville hyra". Var har du ditt belägg för det?

Citat:
Deras ombud skriver det i sin inlaga.
Du vill alltså på påstå att de ljuger helt medvetet?

Skrev de "Ebba ville hyra" i sin inlaga?

Ja, jag påstår utan att blinka att Esbjörn och hans ombud ljuger helt medvetet. Det har de gjort hela tiden, ända från start, det är otaliga lögner som de har avslöjats med. Har du fortfarande inte fattat det? Du påstår att Esbjörn har dåligt minne, Esbjörn påstår att han inte minns att han skrivit på avtalet. Så hur mindes han då plötsligt efter 11 månader att Ebba ville hyra? Jag har redan ställt den frågan till dig, men den ville du visst inte heller svara på. Som vanligt sprider du massvis med lögner och när du får frågor om detta så bara ignorerar du dem och fortsätter sprida lögner. Du är tveklöst för närvarande trådens i särklass största troll.

Citat:
Anmäl dem till advokatförbundet.
Kom igen nu - gör det. Du är ju så säker.

Som sagt, den som är löjlig här är du. Du kan ju börja med att läsa på advokatsamfundets regler. Din idiot.
2021-05-23, 18:06
Medlem
trngws avatar
Citat:
Medvetna? Lögner?

Så klart, du är så korkad att du inte förstår vad en lögn är. Du tror att allt du tror är sanning. Det skulle förklara en hel del.

Citat:

1 - Jaha, det är vad de trodde eller hoppades på. Lögn?

Ja visst är det en lögn, eftersom de visste att fastigheten inte var värd mer. De hade redan Notars värdering, de hade det överenskomna priset som en köpare var villig att betala. Esbjörn har själv berättat att han kollat med andra intressenter, ingen annan var intresserad av att köpa eller betala mer. Alltså var det en lögn. Därtill har de påstått att de haft värderingar på 5.7 mille, men även det visade sig vara en lögn, annars hade de så klart skickat in den värderingen till domstolen.

Citat:
2 - Det är också deras uppfattning. Vad är lögnen?

Lögnen ligger i att de vet att det du har hittat på, att det är deras "uppfattning", inte var sann. De ljög. Det är det det betyder att ljuga. Man säger något man vet inte är sant.

Citat:

3 - "Röjde", det är ju skillnaden i var och vilka träd som är skillnaden. Inte ens nära lögn.

Nej, återigen är det bara du som fantiserar och hittar på egna lagar och regler.
Esbjörn medgav i polisförhör att han gett Ebba lov att röja på tomten, så det var utan tvekan en lögn.
Hur kan du vara så korkad att du inte förstår det?

Citat:
4 - Ocker? Återigen det är ju deras rätt att påstå detta.

Nej, det är faktiskt inte deras rätt att påstå det. Det är ingens rätt att anklaga någon för ett brott de vet att den anklagade inte har begått. Det finns till och med lagar emot sådant. Men det fattar väl inte du.

Men nu var det inte om det var deras rätt att hävda det eller inte saken gällde, utan om det var en lögn. Och en lögn var det. De är väl medvetna om såväl att priset är korrekt, det finns flera värderingar.

Citat:

5 - Och hur passar detta? Fel visserligen, men jag hade inte så stark betydelse till ordet heller.

En lögn, rätt och slätt.

Citat:

Så med denna nivå som medvetna lögner är ju uttalanden :
gjort allt rätt för mig, vill ju inte sälja om Esbjörn inte vill
etc också medvetna lögner....

Och sedan bjöd hon in Esbjörn till ett möte för att reda ut allting, men då ville inte Esbjörn träffas utan meddelade istället via media att han "Stängt dörren för Ebba". Trots att han sagt att han ville träffa henne och reda ut saken. Återigen ett försök från Ebba att göra rätt och en ren lögn från Esbjörn.
Senast redigerad av trngw 2021-05-23 kl. 18:58.
2021-05-23, 18:11
Medlem
trngws avatar
Citat:
https://www.docdroid.net/Eopt5cm/uppsala-tr-t-8555-20-aktbil-71-yttrande-samt-bevisuppgift-fra-pdf#page=2

Stycke 2.

Så efter 11 månader påstår plötsligt Esbjörn via sitt nya knattefotbollslag av advokater att Ebbas "syfte" var att "övertala" honom att "sälja eller hyra ut fastigheterna till henne".

Ingenstans står att "EBba ville hyra". Det står inte ens att hon sagt att hon ville hyra. Det står "syfte". Men hur vet Esbjörn vilket syfte Ebba hade? Och vad var det egentligen hon sa?

Därtill har Esbjörn själv berättat att han velat sälja huset och visat det för flera intressenter, så att Ebbas "syfte" var att "övertala" Esbjörn är bara ännu en lögn. Alla vet att Esbjörn ville sälja huset, det har han ju själv berättat. Han har också berättat att han sålde huset av egen fri vilja.

Det är den som påstår något annat som ljuger, eftersom Esbjörn varit klar och tydlig med detta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in