2021-05-23, 16:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av FinskSvartskalle
Lol, Chad är för mej ett amerikanskt förnamn, men du kanske menar landet Tchad i Afrika och då förstår jag vad du menar.
Aa, det brukar handla om social kultur, enligt mina erfarenheter.
Att gå fram och snacka med en kvinna i Sverige känns inte likadant som att gå fram och snacka med en kvinna i Sydamerika. Det sistnämnda känns så jävla mycket lättare och det brukar oftast leda till nåt. Sex, till exempel.

Danmark däremot är en annan historia. Helt annan kultur, trots att det ligger så nära. Och Danmarks lagar är också helt annorlunda än vad Sveriges är.
Om du inte vet vad en chad är så är det dags att googla haha
Citera
2021-05-23, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Men varför ökar antalet sexköpare inte lika mycket i alla de ålderskategorier som hittills köpt sex? Frågan för tråden är varför antalet 20-30-åringar ökar oproportionerligt mycket?

Varför är det vanligare bland 20-åringar att man, är singel, är barnfri, är incel, är oskuld, har en press på sig att bli av med oskulden, ägnar mycket tid åt att porrsurfa, är porrskadad, är porrmissbrukare, har en skev bild av sexualitet, att man hänger på sociala medier, har dålig ekonomi m.m. o.s.v. än bland 60 åringar?
Senast redigerad av bjorklov 2021-05-23 kl. 16:13.
Citera
2021-05-23, 16:13
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du ser alltså överskottet av invandrade män som den huvudsakliga anledningen till unga män köper sex?
Ja, det låter väl rimligt? Unga män ned dålig kvinnosyn från kulturer där sexköp är vardag?
Mer sannolikt än att svenska män plötsligt, pga internet, skulle köpa mer sex än pga Fibban och Lektyr, det är ju samma porr, lika lättillgänglig.

Klart det är blattar.
Citera
2021-05-23, 16:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bjorklov
Varför är det vanligare bland 20-åringar att man, är singel, är barnfri, är incel, är oskuld, har en press på sig att bli av med oskulden, ägnar mycket tid åt att porrsurfa, är porrskadad, är porrmissbrukare, har en skev bild av sexualitet, att man hänger på sociala medier, har dålig ekonomi m.m. o.s.v. än bland 60 åringar?
Jag tror absolut att de faktorer du räknar upp är av betydelse. Men allt detta gällde ju för 10-15 år sedan också.
Citera
2021-05-23, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Ja, det låter väl rimligt? Unga män ned dålig kvinnosyn från kulturer där sexköp är vardag?
Mer sannolikt än att svenska män plötsligt, pga internet, skulle köpa mer sex än pga Fibban och Lektyr, det är ju samma porr, lika lättillgänglig.

Klart det är blattar.
Förklara sambandet sexköp=dålig kvinnosyn utan att använda klyschor och slagord, tack. Hur hänger det ihop? Om en köpare och säljare är överens och inget tvång är inblandat alltså.
Citera
2021-05-23, 16:41
Medlem
MrLevaLivets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av reservkonto1234
Förklara sambandet sexköp=dålig kvinnosyn utan att använda klyschor och slagord, tack. Hur hänger det ihop? Om en köpare och säljare är överens och inget tvång är inblandat alltså.

Det är det ingen som kan, jag säger bura in hororna istället och dra ur dem info om traffickingnätverken i de fall de existerar. Att någon hora löpande kan besöka Sthlm och hyra någon AirBnB i åratal utan att det händer ett skit är vansinne om man vill få bort prostitution. Sverige är en räkmacka för dessa, kom och sälj, helt lagligt!
Citera
2021-05-23, 17:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Jag tror absolut att de faktorer du räknar upp är av betydelse. Men allt detta gällde ju för 10-15 år sedan också.

Fattar du inte en sådan sak som efterfrågan och utbud?
Kan du inte se att det har skett en ökning i de båda och vilka faktorer som bidragit till det?

Dessutom, du hänvisar väl till "Insats torsk" eller har jag fattat fel där?
Vilken insats jämför du den insatsen med?
Citera
2021-05-23, 17:05
Medlem
Hur mäter man detta ?. För 10-15 år sedan var det ju inga "torskinsatser".så det är klart att det torskar fler 20åringar idag,än då......
Citera
2021-05-23, 17:35
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag tänker mest att bordeller är hyfsat vanliga i MENA, Afghanistan och liknande länder som våra nya förmågor kommer från, medan sexköp är förbjudet i Sverige.
Och att kvinnosynen är dålig i dessa länder är väl hyfsat välkänt? Kvinnor får inte sitta på samma plats i kyrkan, måste täcka sig, får inte utbilda sig, köra bil etc.
Eller tycker du dessa länder är ett föredöme i sin kvinnosyn?
Du håller inte med? Du tror svenska killar pga internetporr plötsligt börjat gå till horor? Det tror inte jag.
Citera
2021-05-23, 17:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Jag tänker mest att bordeller är hyfsat vanliga i MENA, Afghanistan och liknande länder som våra nya förmågor kommer från, medan sexköp är förbjudet i Sverige.
Och att kvinnosynen är dålig i dessa länder är väl hyfsat välkänt? Kvinnor får inte sitta på samma plats i kyrkan, måste täcka sig, får inte utbilda sig, köra bil etc.
Eller tycker du dessa länder är ett föredöme i sin kvinnosyn?
Du håller inte med? Du tror svenska killar pga internetporr plötsligt börjat gå till horor? Det tror inte jag.
Jag har aldrig hört att bordeller är vanliga i MENA-länder. Det där vill jag allt ha en källa på 😁

Men oavsett vilket så bevisar det ju ingenting.
Citera
2021-05-23, 18:21
Medlem
Vi som var unga före internet fick köpa censur och porr tinningar för att hitta rätt på horor. Var inte helt lätt att smusla med,så det är bara att lyckönskan den yngre generationen. Sen fanns det annonserar under postering i DN och det var lagligt att ta en hora tror nog många unga killar då med fick sitt genombrott inom sex med en hora utan att någon moraltant eller polis visste om något då det inte var på tapeten i massmedia
Citera
2021-05-23, 18:22
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Jag har aldrig hört att bordeller är vanliga i MENA-länder. Det där vill jag allt ha en källa på 😁

Men oavsett vilket så bevisar det ju ingenting.
Du kanske inte har, men Google har: https://www.google.com/search?q=prostitution%20mena&ie=utf-8&oe=utf-8&client=firefox-b-m

https://gulfnews.com/world/mena/egypt-to-tax-on-women-involved-in-sex-trade-1.334840

https://m.dw.com/en/human-trafficking-prostitution-thrive-in-afghanistan/a-16327746

Du kanske hört begreppet ’harem, och vet vad det betyder och kommer från?

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Harem

Och jag har inte ’bevisat’ något, jag har bara dragit slutsatser baserat på det faktum att detta ökat markant i Sverige det senaste decenniet, samtidigt som vi haft högre invandring än någonsin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in